יום שבת, 9 בינואר 2021

הילדה בקומה הרביעית / דנה ברגר סמט


                                                                         
במרכז העלילה נמצאת יעל, רווקה בת 35 ופסיכולוגית במקצועה. אחרי אינסוף דייטים כושלים היא פונה לטינדר ומגיעה לפגוש את תומר, רווק תל אביבי שניהל לא מעט מערכות יחסים בלתי מחייבות וטרם מצא את האחת שתגרום לו לרצות בקשר אמיתי. הפגישה בין השניים נמשכת לא יותר מחמש דקות משום שתומר קיבל טלפון דחוף ונאלץ לעזוב את המקום במהירות. יעל שיערה שזו הייתה דרכו להתחמק מהדייט, מהלך שהיא כבר התנסתה בו, רק בדרך קצת אחרת.

אבל מסתבר שתומר לא פברק מצב חירום אלא באמת היה לו כזה, מאחר וידידתו מיטל סיפרה לו בשיחת הטלפון כי החברה הכי טובה שלו, שרון, נפלה והובאה לבית החולים. תומר הגיע לבית החולים ושם מיטל בישרה לו כי שרון לא שרדה את הנפילה. לאחר בדיקת הזירה, המסקנה הייתה כי שרון ככל הנראה התאבדה בקפיצה מחלון חדרה שבקומה הרביעית.

תומר הנסער לא הסכים לקבל את העבודה שחברתו הטובה שמה קץ לחייה. הוא החליט לברר את העניין בכוחות עצמו. להפתעתו הרבה, התברר לו ששרון נהגה ללכת לפסיכולוגית ולא סיפרה לו על כך דבר. ומה שיותר הפתיע אותו הייתה העובדה שהפסיכולוגית הייתה האישה שעמה הוא יצא לדייט שאותו נאלץ לקטוע.

תומר הגיע לביתה של יעל וסיפר לה ששרון המטופלת שלה התאבדה. הוא מנסה לדלות ממנה פרטים אודות שיחותיה עם שרון, אך יעל סרבה לחשוף בפניו כל מידע והתעקשה על שמירת סודיות רפואית. הפצרותיו של תומר לא עוזרות לו והוא מחליט לפעול בדרך היחידה שמצא. בסופו של דבר, הקרבה ביניהם מולידה קשר רומנטי ובסופו של דבר הם מוצאים את עצמם משתפים פעולה בכדי לנסות ולגלות מה באמת קרה לשרון באותו הערב בחדרה, בדירת הוריה שבקומה הרביעית ממנה נפלה ומצאה את מותה.

במהלך חקירתם את הנושא, תומר מגלה דברים שלא היה מודע אליהם בנוגע לשרון. החקירה גם משפיעה על יעל ומעוררת בה סערת רגשות בשל דברים שחוותה בעברה וכעת, עליהם להתמודד עמם באומץ.

אז מה באמת קרה לשרון? האם באמת מדובר בהתאבדות? ואם לא, האם זו הייתה תאונה, או שמא מדובר ברצח? מה יגלו תומר ויעל ואיך הגילויים ישפיעו עליהם? ומה לגבי הקשר הרומנטי שהתפתח?
את התשובות תמצאו ברומן המתח: “הילדה בקומה הרביעית”.

הכתיבה בספר הייתה טובה וסיפקה חוויית קריאה זורמת וקולחת, אם כי התעוררו אצלי שאלות בנוגע לקשרי חברות שהעלילה חשפה. יחד עם זאת, היה מעניין להצטרף לחקירתם של הדמויות המרכזיות לעבר גילוי האמת לגבי מה שבאמת קרה לשרון באותו הערב שבו מצאה את מותה.

ההתפתחויות בעלילה הצליחו להפתיע אותי וגרמו לי לשנות את דעתי שוב ושוב בנוגע לאמת. הספר מעלה נושאים חשובים וכואבים ומראה התמודדות של אנשים עם חוויות קשות שחוו, ההשפעה על חייהם ובחירותיהם וההשפעה על קרוביהם. כמו כן, אהבתי את המילים שבהן הסופרת בחרה לסיים את הספר.

191 עמודים
קוראים הוצאת ספרים
שנת הוצאה: 2019

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המכתבים הנסתרים

המכתבים הנסתרים / לורנה קוק עלילת הספר נפתחת באנגליה של שנת 1914 ומספרת את סיפורה של קורדיליה, צעירה המתגוררת באחוזה כפרית עם הוריה ושני אחי...