יום שבת, 9 בינואר 2021

ילדת הפרפרים / רנה דנפלד


                                                                 
במרכז העלילה יש לנו את נעמי, חוקרת פרטית המתמחה באיתור ילדים שנעלמו. לפני 20 שנה, כשהייתה ילדה בת 9, היא ואחותה הקטנה נחטפו ונכלאו במרתף. נעמי הצליחה לברוח, אך, הותירה את אחותה מאחור ועובדה זו מעולם לא הניחה לנפשה המיוסרת. למעשה, החוויה הקשה שעברה גרמה לה להדחיק את עברה והיא כלל לא זכרה דבר מילדותה, נמחק לה כל זיכרון מאחותה והיא אף לא ידעה לאיזו משפחה הן היו שייכות.
חוויותיה גרמו לה להפוך לבעלת המקצוע שהיא כיום על מנת שתוכל לסייע לילדים חסרי אונים. אך, נעמי הייתה נחושה קודם כל למצוא את אחותה הקטנה לפני שהיא מתפנה לחקור מקרי ילדים אבודים נוספים. היא האמינה שאחותה עדיין בחיים במקום כלשהו ועל כן, הגדישה את כל מרצה למציאתה.

בחיפושיה אחר אחותה, היא מגיעה לשכונת עוני ונחשפת לילדים חסרי בית. ילדי רחוב שננטשו על ידי הוריהם וברחו מבתי האומנה שאליהם הופנו. עוד התברר לה כי בשכונה זו החלו להתגלות גופות של ילדות רחוב שנרצחו וגופותיהן הושלכו לנהר. נעמי אמנם הייתה כולה ממוקדת בחיפוש אחר מידע על אחותה, אך היא לא יכלה להישאר אדישה למצב האיום שבו נרצחו ילדות על ידי רוצח שממשיך להסתובב חופשי.
בין כל ילדי הרחוב שנעמי פוגשת בשיטוטיה, מי שמושכת את תשומת ליבה היא ילדה בת 12 בשם סיליה. סיליה גרה ברחובות כבר חודשים ארוכים. היא נטשה את ביתה והותירה מאחור את אביה החורג הפדופיל האלים שהיה הסיבה העיקרית לנטישתה, את אמה המכורה לסמים, ואת אחותה הקטנה.

למרות גילה הצעיר, סיליה כבר למדה על בשרה כי מסוכן לבטוח ולהאמין באנשים. היא חוותה זוועות ונאבקה לשרוד מידי יום ביומו. לכן, היא הביטה תחילה בנעמי בעיניים חושדות ומוטרדות. אך אט אט החלה להוריד את המגננות ולהיפתח בפניה. גם נעמי נכבשה בקיסמה של סיליה הצעירה ורצתה לגונן עליה, וזאת למרות שהבטיחה לעצמה שתחדול מלפעול למען ילדים אחרים, כל עוד היא לא מצליחה לאתר את אחותה הקטנה.

כשסיליה נמצאת בסכנה ממשית, נעמי מבינה שעליה להתמודד עם עברה ולהציל הן את סיליה והן את אחותה, על מנת שתוכל להסתכל אל עבר העתיד.

האם נעמי תצליח להיזכר בעברה ולמצוא את אחותה הקטנה? האם אחותה בכלל עדיין בחיים? מה יעלה בגורלה של סיליה?
את כל התשובות תמצאו במותחן “ילדת הפרפרים”!

העלילה מצמררת ולא מרפה, היא כתובה היטב ומספקת חוויית קריאה טובה וקולחת. הסיפור מתאר את מסעה של נעמי בעקבות אחותה הקטנה, כשבמסעה אנו נחשפים גם לסיפורה העצוב והקשה של סיליה שחותה דברים מזעזעים בביתה ולאחר מכן, נאלצה להמשיך לעשות ברחוב דברים בניגוד לרצונה בכדי לשרוד. סיפורה מצמרר והתיאורים קורעי לב ומזעזעים. סיליה היא רק אחת מבין רבים שחווים חוויות כל כך קשות כמו הזנחה, התעללות, אלימות, רעב ומחלות שהינם חלק משגרתם האיומה של ילדי הרחוב.

בכדי שסיליה תצליח להתמודד עם מצבה העגום, היא לעיתים קרובות נוהגת להתכנס בפני עצמה ולדמיין סביבה פרפרים יפים בשלל צבעי הקשת. הפרפרים מאפיינים בשבילה את היופי, הטוהר, החופש והאושר. הם מנחמים אותה, גורמים לה להרגיש טוב ועוזרים לה לשרוד את התופת.

זהו סיפורה של נעמי שנאבקה בשדים מעברה ופעלה בכדי למצוא את אחותה הקטנה והאבודה, וזהו גם סיפורה שובר הלב של סיליה, “ילדת הפרפרים” שלמרות כל מה שחוותה, ניסתה לראות את האור שבקצה המנהרה, לראות את הטוב למרות כל הרוע שמסביב ולחלום על החופש, כל אלה מיוצגים על ידי הפרפרים בדמיונה.

260 עמודים
מאנגלית: דפנה לוי
הוצאת דני ספרים
שנת הוצאה: 2020

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המכתבים הנסתרים

המכתבים הנסתרים / לורנה קוק עלילת הספר נפתחת באנגליה של שנת 1914 ומספרת את סיפורה של קורדיליה, צעירה המתגוררת באחוזה כפרית עם הוריה ושני אחי...