יום שבת, 9 בינואר 2021

שבר ענן / ורד כהן ויסוצקי


                                                                    
עלילת הספר מספרת את סיפורה של גליה, עורכת ראשית ומנהלת של מקומון מצליח בחיפה בשותפות עם חברה הטוב, דניאל שבליבו משתוקק להיות ליותר מחבר טוב עבורה. גליה נשואה לדורון, קצין בכיר במשטרה ולשניים בת קטנה בשם שיר. בחודשים האחרונים גליה ודורון חיו בנפרד לאחר שהגיעו להסכמה משותפת על פסק זמן, היות ולגליה נמאסו ההיעדרויות הרבות של דורון בשל עבודתו התובענית. הפריעה לה העובדה שברגעים שבהם היא הייתה זקוקה לו לצידה, הוא נאלץ לקום ולסור למשרד, גם בשעות הקטנות של הלילה.

בעקבות תכנית ההתנתקות ההולכת וקרבה, תושבי המאחז אותו מתכוונים לפנות מתכננים הפגנות והתארגנות על מנת לסכל את פינוי ביתם. הקיצוניים שבהם תכננו תכנית זדונית של התנקשות בשר בממשלה. וכך, בעת שהשר שהה במסעדה, הגיעה אישה וירתה לעברו, ודורון הוזעק בשל ההתפתחות הדרמטית הזו שתפסה את הכותרת הראשית בכל תשדירי החדשות. המשטרה הצליחה לשים את ידיה על סרטון וידאו של האישה היורה. למרבה תדהמתו של דורון, הוא הבחין כי האישה היא לא אחרת מגליה, אשתו ואם בתו.

באותה העת, גליה יושבת בביתה ולא מודעת לסערה שמתחוללת מחוצה לו. היא מקבלת שיחת טלפון בלתי צפויה מנעמה, אחותה התאומה המתגוררת במאחז ההתנחלות “עין רגב”. אחותה חושפת בפניה כי ניסתה להתנקש בחייו של השר והיא דורשת ממנה שתיקח את האשמה במקומה ותאפשר לה להרוויח זמן בכדי לברוח מהארץ. גליה מסרבת לשתף פעולה, אך, נעמה מבהירה לה כי בתה, שיר, נמצאת בידיה ומאיימת עליה כי אם לא תעשה כן, היא לא תראה יותר את שיר. כמו כן, נעמה דורשת מגליה שלא לספר לאף אחד על כך, אחרת בתה תהייה בסכנה.

גליה החרדה לשלום בתה, מחליטה לפעול על פי דרישותיה של אחותה. מה גם שאף אחד, כולל דורון, לא יודע על קיומה של אחותה התאומה. אחותה היא חלק מחייה של גליה אותו היא בחרה שלא לשתף עם דורון היות ומדובר בסיפור מסובך למדי, בחירה שכעת רק מסבכת את המצב ומעמידה את גליה בסיטואציה בעייתית. הרי איך תסביר לדורון את אשר התרחש אם הוא בכלל לא ידע שלאשתו יש אחות תאומה?

גליה טוענת מול דורון ומול החוקרים כי היא אכן ניסתה להתנקש בחייו של השר. לדורון היא סיפרה ששיר שוהה בבית חברים על מנת להרחיקה מכל הבלאגן שנוצר סביבה, ולא מספרת לו על חטיפתה. כל הפצרותיו של דורון לא עוזרות לו, והיא בשלה ממשיכה להתעקש על אשמתה ולטענתה היא פעלה לבד ובלי משתפי פעולה.

דורון מתקשה להאמין שאשתו מסוגלת לבצע את הפשע שבו היא מואשמת. הוא מחליט לחקור לעומק את הנושא ואין בכוונתו להרפות עד שכל האמת תצא לאור.

האם דורון והמשטרה יצליחו לשים את ידם על המתנקשת האמיתית? מה יקרה עם בתם של גליה ודורון שנחטפה? ואיך יגיב דורון כשיגלה על כל הסודות שאשתו הסתירה מפניו?
את כל התשובות תוכלו למצוא בספר הנהדר “שבר ענן”!

מאוד נהניתי לקרוא את הספר שהכתיבה בו טובה, קולחת ומושכת. מאוד הסתקרנתי לגלות את ההתפתחויות וההתרחשויות בעלילה, שהייתה בעיני מהנה, מרתקת ומותחת ושילבה בתוכה מלבד מתח, גם אהבה, תככים וים של סודות שעתידם להתגלות. קראתי את הספר בעניין רב לכל אורכו והתקשיתי להניחו מהיד.

שורה תחתונה: דרמת מתח ברקע תכנית ההתנתקות, על גורמים קיצוניים וסודות משפחתיים.

264 עמודים
ספרי ניב
שנת הוצאה: 2020

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המכתבים הנסתרים

המכתבים הנסתרים / לורנה קוק עלילת הספר נפתחת באנגליה של שנת 1914 ומספרת את סיפורה של קורדיליה, צעירה המתגוררת באחוזה כפרית עם הוריה ושני אחי...