יום שבת, 9 בינואר 2021

איש הלחישות / אלכס נורת’


                                                                         
אחרי מותה הפתאומי של אשתו, טום קנדי, סופר במקצועו, מחליט לעזוב את ביתו עם בנו בן ה-7, ג’ק, ולהעתיק את מקום מגוריהם לעיירה קטנה בשם פת’רבנק. טום מתקשה לתקשר עם ג’ק הצעיר, הוא חסר סבלנות כלפי בנו ואובד עצות. אשתו מאוד חסרה לו ולג’ק ומותה טלטל קשות את חייהם. היא הייתה עמוד התווך של הבית ובלעדיה היציבות של שניהם התערערה. טום קיווה כי המעבר לעיירה החדשה ולבית חדש ישנה לטובה את חייהם.

העיירה פת’רבנק היא אולי קטנה, אבל מכילה סודות גדולים…לפני 20 שנה, רוצח סדרתי בשם פרנק קרטר חטף ורצח חמישה ילדים, את גופת הילד החמישי מעולם לא מצאו וקרטר סרב לשתף פעולה עם המשטרה ולא הסכים לגלות היכן נמצאת הגופה. כינויו של קרטר היה “איש הלחישות” היות ובטרם חטף את קורבנותיו הוא נהג ללחוש לעברם מבעד לחלון חדרם ובצורה הזו לפתות אותם.

קרטר אמנם יושב בכלא כבר 20 שנה, אבל כשילד בן 7 נעלם, השוטר פיט ויליאמס שפרשת קרטר לא הניחה לו במשך 20 שנה, חש כי חשדותיו מהעבר לגבי שותף לפשעיו של קרטר, מתאמתים. יחד עם החוקרת אמנדה בק, שוטרת צעירה ומסורה, הם מנסים למצוא קצה חוט שיספק להם מידע בנוגע לזהותו של מי שחטף את הילד בן ה-7.

בעוד שפרשת החטיפה שבה להסעיר את עיירת פת’רבנק, טום וג’ק מנסים להתאקלם בביתם החדש. אבל ג’ק הצעיר מתחיל להגיד דברים מוזרים, לראות דברים בלתי מוסברים, והדבר הכי מטריד הוא טענתו כי שמע מישהו שלוחש מחוץ לחלונו…

קרטר, “איש הלחישות” האכזרי בכלא, אז מי אחראי לחטיפת הילד בעיירת פת’רבנק? מה יגלו השוטרים בחקירתם? ומה עובד על ג’ק הצעיר? האם באמת מישהו לוחש מחוץ לחלונו או שמא מדובר בדמיונו המפותח ותו לא?

את כל התשובות תוכלו למצוא בספר המתח המצמרר: “איש הלחישות”!

איזה ספר מעולה! ז’אנר ספרי המתח הוא הז’אנר המועדף עלי והספר הזה בהחלט היה מותח ומהפנט לכל אורכו. היו בו קטעים מצמררים ומסמרי שיער, מטרידים ואף מפחידים עד אימה. אז קודם כל, קבלו טיפ קטן…אל תקראו את הספר לפני השינה כי רוב הסיכויים שכשתסיימו לקרוא אותו תתקשו להירדם. או לכל הפחות, לא תצליחו ללכת לישון לפני שתבדקו כמה וכמה פעמים שהדלת והחלונות סגורים ונעולים כמו שצריך.

הספר כתוב היטב, הוא מסוג הספרים שפשוט לא ניתן להניח מהיד. העלילה המשובחת מסופרת בחלקה בגוף ראשון מנקודת מבטו של טום, ובשאר החלקים בגוף שלישי מנקודת מבטן של יתר הדמויות. האופן הזה רק מוסיף ומשדרג את חוויית הקריאה והופך אותה לייחודית ומעניינת.

האמת היא שהיה לי איזה חשד בנוגע לזהות הרוצח, חשד שדי זנחתי ושבהמשך העלילה התאמת. ובנוסף היו גם לא מעט תפניות בלתי צפויות שהוסיפו רבות לעלילה.

אני חייבת לציין שגם מאוד אהבתי את כריכת הספר המרשימה שפשוט צועקת מהמדף “תראו אותי”! אז אם כבר ראיתם את הספר, קחו ותקראו אותו. אני בטוחה שלא תתחרטו.

שורה תחתונה: ספר מתח משובח על עיירה קטנה וסודות גדולים ורוצח אכזרי שעל כולם מטיל אימים!

413 עמודים
מאנגלית: יעל ענבר
הוצאת ידיעות ספרים
שנת הוצאה: 2020

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הסוררות

הסוררות / אמיליה הארט רומן הביכורים הנפלא הזה היה עבורי הפתעה מקסימה. כשקראתי על העלילה הסתקרנתי מכך שהספר מדבר על נשים שמגיעות משלוש תקופות...