יום חמישי, 28 במרץ 2024

הנאשמות

הנאשמות / סטיב קוואנו

הסופר של "המושבעים" חוזר עם ספר חדש ואתם ממש לא רוצים לפספס אותו. אני מודה, טרם קראתי את "המושבעים", אבל אני מתכוונת לקרוא אותו בקרוב כי עפתי על "הנאשמות". למעשה, אין בו משהו שלא אהבתי. בעיני הוא היה מושלם.

במרכז העלילה מתנהל משפט על רצח. הקורבן הוא פרנק אוולינו, אישיות מוכרת, בין היתר בשל כיהונו בעבר כראש העיר של ניו יורק. אוולינו נרצח בברוטליות רבה והחשודות במעשה האכזרי הן שתי הבנות שלו: סופיה ואלכסנדרה. סופיה היא שברירית עם המון בעיות ואלכסנדרה היא עוצמתית ומלאת כריזמה ונוכחות. שתיהן נכחו בבית בעת הרצח ושתיהן כמעט במקביל התקשרו למוקד החירום להזעיק עזרה כשכל אחת מהן מאשימה את אחותה ברצח.

אדי פלין, עו"ד ממולח שמכיר היטב את עולם המשפט וגם את עולם הפשע, מחליט לייצג את סופיה אוולינו כשהוא משוכנע בחפותה ומתכוון לעשות את הכל בשביל לשכנע את המושבעים בחפותה. קייט ברוקס, עו"ד מתחילה אך נחושה, מייצגת את אלכסנדרה אוולינו כשהיא מאמינה בחפותה ומתכוונת לשכנע בכך את המושבעים. לשתי האחיות לא חסרים מניעים לרצח. הירושה של פרנק היא עצומה וזו שתזוכה מאשמה, אם זה יקרה, תגרוף את כל הקופה.

התובע במשפטן של האחיות מתכוון להכניס מאחורי סורג ובריח את מי שאחראי/ם לרצח המזעזע. לא ממש משנה לו מי מבין האחיות היא הרוצחת. כל מי שיורשע יתקבל בברכה ואם זה יהיה שתי האחיות, מה טוב. שתיים במחיר אחד. עכשיו הכל תלוי במושבעים ולמסקנות שאליהם הם יגיעו לאור הראיות, העדויות והשתלשלות האירועים במהלך המשפט המטלטל. 

אז איזו מהבנות רצחה את אביה ולמה? תקראו את הספר ותגלו!

איזה ספר מעולה! ממש נהניתי מקריאתו והייתי מרותקת לעלילה הקצבית והסוחפת מתחילתה ועד סופה. אהבתי את זה ששום דבר לא היה ודאי בסיפור וחיכיתי בקוצר רוח לכל התפתחות ותפנית בעלילה ואלו הגיעו ולא הכזיבו בשום שלב. העלילה הועברה באמצעות שלוש נקודות מבט. הראשונה היא של אדי שסופרה בגוף ראשון, השנייה היא של קייט שסופרה בגוף שלישי והשלישית והמאוד לא חביבה - של הרוצחת שזהותה לא ידועה לנו ולכן היא נקראת בפשטות "היא" ומסופרת בגוף שלישי. המעבר בין נקודות המבט הללו הוסיף רבות לעלילה והפך את חוויית הקריאה למרתקת במיוחד. 

נהניתי במיוחד מהספקות ומההתחבטויות שהתעוררו אצלי לגבי זהות הרוצחת שברוב רובו של הספר ההימור שלי היה 50-50, דבר ששעשע אותי כי חצי דקה אחרי שחלפה לי המחשבה של 50-50 זה גם הופיע בספר בתור מסקנה של אחת מהדמויות. מלבד הסיפור הנפלא והמתעתע אהבתי גם את דמויותיהם של עורכי הדין אדי וקייט אשר כל אחד מהם עשה את תפקידו נאמנה. גם דמויות המשנה הוסיפו רבות לעלילה ולאור ההתפתחויות אני מנחשת שחלק גדול מהדמויות ימשיכו לככב בספריו הבאים של סטיב קוואנו שאני ממש מקווה שיתורגמו לעברית בהקדם.

שורה תחתונה: אוהבי ספרי המתח - ספר חובה לפניכם! בזכותו התנתקתי לרגע מהמציאות הישראלית וה"אשמה" הבלעדית היא של "הנאשמות"! 

395 עמודים
מאנגלית: עדינה קפלן
הוצאת ידיעות ספרים 
שנת הוצאה: 2024

יום ראשון, 24 במרץ 2024

אולי זה יכאב

אולי זה יכאב / סטפני רובל

תכירו את קיט. היא תמיד הרגישה שהיא לא חיה את החיים כפי שהיא רוצה. מאז ומתמיד קיט הייתה חלשת אופי שנכנעה לרצון הסובבים אותה ולא הייתה נחרצת בדעותיה ורצונותיה. אחרי שאמה מתה, קיט קיבלה את ההחלטה לעשות שינוי משמעותי בחייה ועל כן נרשמה לסדנת וויזווד שהתקיימה על אי מבודד שאמורה להתקיים לתקופה של חצי שנה ובה תוכל ללמוד כיצד להתגבר על הפחדים וגם תקבל את הכלים בכדי לשוב לחייה בכוחות מחודשים. 

נטלי, אחותה של קיט הזדעזעה מהחלטתה הנמהרת של אחותה הקטנה, וכשחולפת חצי שנה ואחותה לא יוצרת קשר, נטלי מחליטה להגיע לוויזווד ולברר מה קורה עם קיט. למעשה, מה שהביא אותה בראש ובראשונה לאי המסתורי הוא מכתב מוויזווד שבו מבהירים לנטלי שכדאי לה להגיע לאי לפגוש באחותה ולספר לה את סודה הגדול, כי אחרת היא תגלה על אודותיו ממקור אחר. נטלי המזועזעת לא התלבטה הרבה ושמה פעמיה לאי המבודד. האם תצליח למצוא את אחותה ולהוציא אותה מוויזווד?

ובמקום אחר ובזמן אחר, ילדה צעירה נאלצת לגדול לצד אב שתלטן וסדיסט המתעלל נפשית ומתעמר בה ובאחותה הגדולה באמצעות חקיקת חוקים נוקשים ועונשים מתישים לבנותיו הצעירות בעודו טוען כי דרך חינוך זו תועיל להן רבות בעתיד. שתי האחיות גדלות בבית מאוד לא נורמטיבי שבו האב עושה כרצונו והאם שומרת את שתיקה ולא עושה דבר בכדי לשנות את המצב האיום. שתי העלילות הללו יגיעו לנקודת הסתעפות שבה התמונה תתבהר או תתערפל, תלוי איך מסתכלים על זה. 

מדובר במותחן פסיכולוגי עם עלילה קולחת ומתעתעת העוסק בפחדים של אנשים אשר מאפשרים לפחד להשתלט על חייהם. הפחד לעיתים מונע מהם לגשת לדברים ולמעשה מכתיב את חייהם. כך שאין זה פלא שלדמויות בספר קוסם הרעיון להתגבר על הפחדים ולשם שינוי להצליח לחיות בלעדיהם. השאלה היא באיזה מחיר? האם בכלל ניתן לחיות בלי תחושת הפחד? זה משהו בר ביצוע? הדמויות בספר עומדות לגלות את זה ולא תמיד בדרך הקלה. 

העלילה מועברת באמצעות מספר נקודות מבט אשר לא מיד ידועות לנו זהותן של הדמויות המספרות. כך, שההתחלה מעט מבלבלת וככל שהסיפור מתקדם כך התמונה מתבהרת. העלילה אפופת מסתורין, דרמטית מאוד ואף מטרידה וגדושה בדמויות מורכבות ואפלות משהו שקשה מאוד לנחש את דרכי הפעולה שבהן יבחרו לנקוט. קיימת דמות אחת שנהניתי ממורכבותה במיוחד, אבל אמנע מלהרחיב לגביה בשביל לא לכתוב ספויילר. כמו בספרה הקודם "התיקון של רוז", גם בספר הזה הסופרת כותבת על קשר סבוך ומאוד לא קונבנציונאלי בין הורים וילדיהם.   

442 עמודים
מאנגלית: נעה בן פורת
הוצאת אריה ניר ומודן 
שנת הוצאה: 2024



יום חמישי, 21 במרץ 2024

נצחי

נצחי / ליסה סקוטוליני

הספר שלפניכם הוא אמנם דמיוני, אבל הוא נכתב לאחר מחקר שערכה הסופרת אודות תקופת השואה באיטליה. לצד העלילה הדמיונית, הסופרת שילבה גם התרחשויות היסטוריות אמיתיות כמו גירוש היהודים מגטו רומא ואף אזכור של דמויות אמיתיות שאותם היא שילבה בעלילה כדמויות רקע.

אליזבטה, מרקו וסנדרו גדלו יחד ברומא, הפכו לחברים הכי טובים והיו בלתי נפרדים. כשהפכו לנערים, מרקו וסנדרו הבינו כי אהבתם נתונה לאליזבטה וזו מצידה התלבטה מי מבין השניים באמת נמצא בליבה. כשרוחות המלחמה הגיעו לאיטליה, החיים השלווים של תושביה הפכו לכאוס מוחלט וכל התוכניות והחלומות של האנשים התמוססו לנגד עיניהם. 

מרקו, כמו אביו, היה פשיסט ותומך נלהב של ה"דוצ'ה". סנדרו היהודי שגר עם משפחתו בגטו החל לחשוש מהעתיד לבוא, אך אביו היהודי הפשיסט ביטל את חששותיו והאמין כי לא נתונה סכנה ממשית לו ולמשפחתו. ואליזבטה נאלצה להתמודד בכוחות עצמה עם תפניות החיים לאור הקשיים שנקרו בדרכה והספקות שמצאה בליבה. כשברקע כל ההתרחשויות, הנאצים מאיימים על איטליה שבה שוררת כבר זמן מה אי וודאות.

זהו סיפור על שלושה צעירים אשר נאחזים בחברות, בתקווה, באחווה ובאהבה דווקא בזמנים קשים ואפלים. הסיפור אשר התרחש בתקופת השואה ברומא היה מעניין ומרתק וגם מאוד עצוב בשל אכזריותם של הנאצים. בזכות הספר נחשפתי לאופן ההרואי שבו הצליחו להסתיר יהודים במרתף בית חולים בתואנה שמדובר בחולים שנדבקו בווירוס קשה ומאוד מדבק בשם "K", מה שגרם לנאצים לוותר על הכניסה לאזור ובכך נצלו חייהם של כל אותם יהודים ששהו במיטות בית החולים. 

הכתיבה בספר הייתה טובה וקולחת, אם כי הספר היה ארוך מידי לטעמי ומודה שהחלק הרומנטי בסיפור פחות הצליח לרגש אותי ולא ממש התחברתי לדמויות המרכזיות. לעומת זאת, דמותה של "נונה" הקשישה הצינית עם הלב הענק, בעלת מסעדת הפסטה המפורסמת שהכינה במו ידיה את הבצק לפסטה, הייתה מקסימה בעיני ושובת לב באישיותה הכובשת.

שורה תחתונה: רומן היסטורי המתרחש בתקופת מלחמת העולם השנייה ומציג נקודת מבט איטלקית על אחת התקופות האפלות בהיסטוריה של אירופה.

522 עמודים
מאנגלית: שאול לוין
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2024

יום שני, 18 במרץ 2024

אל תאמינו

אל תאמינו / צ'רלי דונלי

תכירו את סידני ראיין. בשנים האחרונות היא הצליחה לגרום לזיכויים של שלושה אנשים שהורשעו ברצח, וזאת בזכות סדרת תוכניות דוקומנטריות שחשפו ליקויים בראיות ובאופן התנהלות החקירות. מאז, אסירים רבים כותבים אליה ומתחננים לעזרתה להוכיח את חפותם. לסידני ברור שברוב המקרים מדובר בתואנות שווא של רוצחים, אבל יש מקרה שהיא מחליטה לבדוק אותו לעומק והוא של אישה בשם גרייס סיבולד אותה היא הכירה בעבר. 

גרייס הורשעה לפני עשור ברצח בן זוגה. ביום הרצח, גרייס, בן הזוג, משפחתה וחבריה שהו בסנט לוסיה שבאיים הקרביים לרגל חתונתם של זוג חברים. כשהתגלתה הגופה, המשטרה פתחה בחקירה והייתה להוטה לסיים אותה בהקדם, על מנת שהאי שהתפרנס מתיירות לא יפגע. ההוכחות הצביעו על גרייס וזו הורשעה ונשלחה למאסר עד סוף ימיה. כעת, סידני חוקרת לעומק את אותו רצח ומתחילה בצילומי התוכנית "הנערה משוגר ביץ''" אשר בוחן את האמת בנוגע לגרייס. 

התוכנית המשודרת בכל שישי בערב זוכה להצלחה מסחררת, סידני וצוותה מצליחים למצוא הוכחה אחר הוכחה אודות הליקויים שנעשו באותה חקירה דאז. דעת הקהל לגבי גרייס משתנה ב-180 מעלות וסידני הופכת לכוכבת הערוץ. בזמן שפרקי התוכנית מתקדמים והרייטינג רק הולך וגדל, סידני מקבלת מכתב משוטר בגמלאות שמעמיד בסימן שאלה את חלק מהחשיפות שלה בתוכנית. סידני נקרעת בין הלחץ מצד הערוץ אשר להוט להגיע לפרק הסיום שבו גרייס תוכרז כחפה מפשע, לבין רצונה להוציא את כל האמת לאור. 

מה השוטר בגמלאות כתב לסידני ומה סידני תעשה בעקבות מילותיו? תקראו את הספר המצוין הזה ותגלו! 

איזה ספר מעולה! כבר מזמן רציתי לקרוא את הספר הזה ואני שמחה שסוף סוף החלטתי לקרוא אותו. זה מסוג הספרים שמרגע שמתחילים לקרוא בהם קשה להפסיק. הפרקים קצרים, קולחים, מרתקים וקצביים והמתח בעלילה רק הלך וגדל ככל שהסיפור התפתח. העלילה נעה בין חקירותיה של סידני וצוותה עבור התוכנית הדוקומנטרית שלה והצגת התוכנית הדוקומנטרית כפי ששודרה לצופים, לבין פלאשבקים לעבר לתקופה שבה גרייס נעצרה. חייבת לציין שהיו לי ניחושים לגבי הסוף, אבל תוך כדי הקריאה שיניתי את דעתי שוב ושוב. אם כי, החשד הראשוני שלי היה הנכון. אני אוהבת ספרים שמצליחים לשחק בראש של הקורא ולגרום לו לשנות את דעתו פעם אחר פעם והספר הזה כאמור עשה את זה ובגדול!

שורה תחתונה: חובבי ספרי מתח? אל תפספסו את "אל תאמינו"! פשוט DON'T!

336 עמודים
מאנגלית: כנרת היגינס-דוידי
הוצאת מטר
שנת הוצאה: 2019



יום שישי, 15 במרץ 2024

תחנת דמשק

תחנת דמשק / דיוויד מקלוסקי

תתארו לעצמכם את זירת ההתרחשות ההבאה... כאוס, הפגנות, סוכני מודיעין, אש, טילים, תקיפות ועימותים. אווירת מלחמה של ממש. נשמע מוכר, לא? בימים אלה ישראל בהחלט נמצאת בזירת התרחשות דומה. עלילת הספר שלפניכם מתרחשת אף היא במזרח התיכון ודווקא ממש קרוב - בסוריה, אצל שכנתנו הכלל לא יקרה. 

סאם ג'וזף הוא סוכן שטח של ה-סי-איי-איי. מתוקף תפקידו הוא כבר שהה בעבר במזרח התיכון וכעת, מוטלת עליו משימה חדשה ומאתגרת - לגייס לארגון צעירה בשם מרים חדד, אזרחית סורית שעובדת כפקידה בארמון הנשיאות של אסד.

מרים משתייכת למשפחה נוצרית. בת דודתה האהובה מתנגדת למשטר של אסד ויוצאת בגלוי נגד השלטון, מה שמציב אותה ברשימה השחורה של אנשי המליציה. מרים דואגת לבת דודתה וחוששת לחייה. בפריז, מרים פוגשת בסאם ונשבית בקסמו. גם סאם לא מצליח להישאר אדיש לכריזמה של מי שהופכת למגויסת הטרייה שלו.

השניים מגיעים לדמשק ומוצאים את עצמם בלב הסערה. מצד אחד, בירת סוריה הפכה לזירת קרב רוויית סכנות ואתגרים, ומצד שני,  הרגשות שלהם זה לזה רק הולכים וגדלים, בהתאם לגודל הסכנה שאליה הם נחשפים. ברגע האמת, השניים יצטרכו להחליט האם ללכת על פי עקרונותיהם או אחרי ליבם.

מדובר במותחן ריגול, קצבי, תזזיתי ומרתק שהינו מאוד אקטואלי, במיוחד בימים אלה. כשם שלפעמים אנו שומעים בחדשות על תקיפות של שגרירויות ארה"ב במזרח התיכון, כך בספר אנו מתוודעים לנקודת מבט אמריקאית וסורית על מאבקי הכוחות בין ארה"ב וסוריה ועל העימותים בין שלטונו של אסד לבין המורדים ומתנגדי השלטון. ואיך אפשר שלא להזכיר את אכזריותו של אסד כלפי עמו שלו.

הדמויות בספר היה מעניינות ומגוונות. אהבתי את הבוסית הזעופה של סאם שמצאתי משהו כובש באופייה הנוקשה. גם הדמויות הראשיות היו מוצלחות, אם כי בלתי אפשרי עבורי לומר שחיבבתי את מרים מאחר והיא ראתה בציונים אויבים ואף הייתה צינית משהו בכך שהחליטה ללמוד קרב מגע אצל ישראלי. מה שנקרא, ללמוד מהאויב. אבל כן הערכתי את מסירותה לבת דודתה ואת אומץ ליבה.

הספר שמר על עניין כמעט לכל אורכו (מלבד ירידת מתח קלה וזמנית ביותר איפשהו באמצע) ויש לציין שהוא היה די ארוך, גם אם זה לא ממש הורגש והקריאה מאוד זרמה לי. לצד עלילת הריגול שתוארה בצורה חיה ודינמית, הייתה גם הפוגה מסצנות מותחן הפעולה שבאה לידי ביטוי בסיפור האהבה האסורה בין סאם ומרים. אני מאוד נהניתי מהספר וממליצה עליו בחום לכל אוהבי מותחני הריגול. 

507 עמודים
מאנגלית: דנית בן קיקי
דני ספרים הוצאה לאור 
שנת הוצאה: 2024



יום שלישי, 12 במרץ 2024

הטיסה האחרונה

הטיסה האחרונה / ג'ולי קלארק


תכירו את קלייר. כל מי שמביט בה יכול לחשוב שהיא זכתה בפיס. היא נשואה לבן ממשפחה אמידה ומתוקשרת שנמצא רגע לפני כניסה לפוליטיקה וחיה חיים נוחים ומנצנצים. אבל אל תתנו למראה עיניים להטעות אתכם. בעלה של קלייר הוא נבל אמיתי אשר נהג התאכזר אליה בכל הזדמנות ואף החל להכות אותה כשמשהו לא מצא חן בעיניו. קלייר שספגה את החיים בכלוב הזהב הזה החליטה שזהו, הגיעו מים עד נפש. היא מחליטה לעזוב את בעלה האלים והמתעלל ולהתחיל בחיים חדשים הרחק ממנו. בעזרת חברה היא עמדה להוציא לפועל תוכנית מדוקדקת, אבל ברגע האחרון משהו משתבש וקלייר נאלצת לקבל החלטה במהירות.

תכירו את אווה. החיים היו לה קשים כבר כילדה שנשלחה למנזר מאחר ואמה המכורה לא יכלה לגדל אותה וסבה וסבתה לא הסכימו לקבל עליהם את עול גידולה. אווה חלמה על היום שבו משפחתה תגיע לחפש אחריה אבל היום הזה מעולם לא הגיע. מאז שהוא זכרה את עצמה, היא תמיד הייתה לבדה בעולם. למרות נסיבות חייה אווה נאבקה על מקומה בעולם והצליחה להגיע להישגים, אבל בעת לימודיה בקולג' היא מקבלת החלטה שמאלצת אותה לנשור מלימודיה וזו אינה ההחלטה הכי גרועה שקיבלה. אווה מוצאת את עצמה חיה חיים סבוכים הרחוקים שנות אור מהחיים שקיוותה לחיות. זו הסיבה שהיא מקבלת את ההחלטה המכרעת לעזוב ולהשאיר את העבר הכאוב מאחור. 

שתי הנשים הללו, קלייר ואווה לא מכירות זו את זו אבל הן נפגשות בשדה התעופה כשלכל אחת מהן יעד טיסה שונה. מאחר והמשותף לשתיהן הוא רצונן להיעלם מחייהן הנוכחים מבלי להביט לאחור, הן מסכימות להחליף את כרטיסי הטיסה ביניהן, את חפציהן, מסמכיהן ובגדיהן ולטוס זו ליעדה של זו. ההחלטה הזו רחוקה מלהניב את התוצאות הרצויות וכל אחת מהן תגלה עד כמה. 

הספר היה נהדר בעיני. זהו ספר מתח חכם ומתוחכם המדבר על פגיעות, אלימות, החלטות שגויות, אבל גם על העצמה ואחוות נשים. אחרי שקראתי את "השקרים שאני מספרת" ומאוד נהניתי ממנו, ידעתי שאני צריכה לקרוא גם את הספר הקודם של הסופרת שתורגם לעברית ואני שמחה שקראתי אותו היות והוא היה לא פחות מוצלח מספרה האחרון. הכתיבה טובה, ממגנטת וסוחפת וככל שהעלילה מתקדמת כך המתח צובר תאוצה. למעשה, המתח נמשך ממש עד לסיום שבו עד אחרונת התשובות נענית, מה שהופך את הסיפור למהודק ובלי קצוות פתוחים. 

העלילה מועברת בשני קולות. קולה של קלייר המועבר בגוף ראשון וקולה של אווה המועבר בגוף שלישי. אט-אט במקביל להתפתחויות בעלילת ההווה, אנו מתוודעים לקורותיהן של קלייר ואווה בעברן. שני הסיפורים היו מרתקים, כל סיפור בדרכו. אהבתי את דמותה של קלייר שלמרות כל אשר עברה וחוותה גילתה אומץ לב ונחישות. אהבתי גם את דמותה של אווה שלמרות שהייתה די שנויה במחלוקת היא גם עוררה אמפטיה בשל בדידותה הרבה. אהבתי את החברות שהתפתחה בינה לבין שכנתה, ליז שהוכיחה שעדיין קיימות גם חברות אמת. אם אתם מחפשים ספר מתח עם ערך מוסף אל תפספסו את "הטיסה האחרונה"! 

326 עמודים
מאנגלית: רחל פן
הוצאת פן וידיעות ספרים 
שנת הוצאה: 2022

יום רביעי, 6 במרץ 2024

המדריך לעלמה רודפת הממון

המדריך לעלמה רודפת הממון / סופי אירווין

תכירו את קיטי טלבוט. היא עמדה להינשא לגבר עשיר בשביל להצליח לשלם את חובות משפחתה. אמה נפטרה וזמן קצר אחריה גם אביה שהותיר אחריו חובות הימורים עצומים שאם לא יכוסו יגרמו לקיטי ואחיותיה הצעירות להיוותר בלי קורת גג. בתור האחות הגדולה, קיטי החליטה לעשות את כל מה שביכולתה על מנת שארבע אחיותיה לא יחוו מחסור, גם אם זה אומר להתחתן בשביל הכדאיות הכספית בלבד. הבעיה היא שארוסה עוזב אותה וקיטי שוב נואשת ועל כן מנסה למצוא ארוס חדש עם ארנק שמן. 

וזה מביא אותה הישר ללונדון אשר בה עונת הנשפים בפתח ואיפה עוד תמצא גבר אמיד אם לא בנשף ראוותני עם כל המי ומי? מצוידת בססילי, אחותה הצעירה ובעודף חוצפה, קיטי מחפשת את הגבר שיוציא אותה ממצב הביש שאליו נקלעה משפחתה. בעזרתה של חברה של אימה המתגוררת בלונדון, קיטי מתחילה במסע ה"ציד" ואפילו מוצאת מועמד מושלם וחביב והכי חשוב, עם ממון רב. נראה כי תוכניתה מתקדמת בהצלחה, עד שהלורד רדקליף, אחיו הגדול של המועמד נכנס לתמונה ומאיים לסכל לה את התוכניות. 

האם קיטי תצליח להשיג את הממון שיאפשר לה לשלם את חובות המשפחה? מה מצפה לה בלונדון בחברתם של אנשי החברה הגבוהה? את התשובות לכך תמצאו בספר המהנה: "המדריך לעלמה רודפת הממון"! 

הספר היה ממש מהנה וקליל. אמנם ההתחלה לא תפסה אותי ישר אבל אחרי מספר פרקים העלילה צברה תאוצה ונשאבתי לסיפור. מאוד אהבתי את דמותה של קיטי הדי שנויה במחלוקת. מצד אחד, היא התגלתה כצעירה חצופה, נועזת, תככנית ומחושבת שיצאה ללונדון למעין מסע "ציד" אחר ארוס שיצליח לכסות את החובות של משפחתה. ומצד שני, בראש מעיניה היו ארבע אחיותיה הצעירות ממנה וכל מה שהעסיק אותה הוא איך לאפשר להן לקיים חיים שלווים ובטוחים. פתאום, העובדה הזו הופכת את היותה חדורת מטרה ליותר נסלחת. על אף אופן הפעולה שלה, קשה שלא להישבות בקסמה ולהתרשם מהמהלכים הכל כך לא קונבנציונליים שבהם נקטה למען מטרה נוגעת ללב. 

אהבתי את האוירה הלונדונית על אף היותה קודרת, הן במזג האויר שבה והן בחלק מאנשיה השחצנים. התפאורה התקופתית הייתה מתוארת היטב ותוך כדי הקריאה יכולתי בקלות לדמיין את מקומות ההתרחשות ואת הדמויות הפועלות. נכון שהיה אפשר בקלות לנחש באיזה אופן תתפתח העלילה, אבל הדרך שבה הכול קרה הייתה קסומה במיוחד וגם רומנטית המון למרות שמדובר ברודפת ממון. אם אתם אוהבים את סדרת הספרים של ברידג'רטון ונהניתם כמוני מ"סופי הגדולה", אתם גם הולכים להתאהב בקיטי - כמה תככנית, ככה נהדרת!

310 עמודים
מאנגלית: כנרת היגינס-דוידי
הוצאת הכורסא 
שנת הוצאה: 2022



הנאשמות

הנאשמות / סטיב קוואנו הסופר של "המושבעים" חוזר עם ספר חדש ואתם ממש לא רוצים לפספס אותו. אני מודה, טרם קראתי את "המושבעים"...