יום שני, 25 בינואר 2021

 רומן סבוך - ציפורניים / דליה טיירי

 

זהו סיפור בתוך סיפור אשר מתחיל כשאישה נתקלת במעלית בגבר המשוחח בטלפון בכעס. כשהיא רואה אותו שוב כעבור מספר שעות היא פונה אליו, והוא שאינו מכיר אותה, לא מבין מדוע היא פונה אליו. האישה מספרת לו כי הם נפגשו לפני שעות ספורות במעלית והיא מתעניינת בשיחה אשר גרמה לו לתסכול. הגבר החליט לפתוח בפניה את ליבו ולשתף אותה בתסכוליו. האישה מתעניינת בסיפורו ומספרת לו כי היא מאוד רוצה לכתוב עליו בספר אותו היא מתכננת לכתוב. הגבר מאשר לה לכתוב את סיפורו וממשיך לשתפה בחייו.

וכך נוצר בין השניים קשר חברי קרוב ובמפגשיהם הגבר מספר לידידתו החדשה אודות בעיות המתעוררות בחייו עם חברתו איתה הוא רוצה להקים משפחה, אך, חמותו לעתיד ממשיכה לחפש לבתה חתן מוצלח יותר.

השיחות בין הגבר והאישה ממשיכים והאישה פוגשת גם את חברתו של הגבר, ובהמשך היא פוגשת במשפחה המורחבת המקבלת אותה בזרועות פתוחות. ככל שהזמן חולף, כך, האישה מוצאת את עצמה לחלק חשוב בחייהם של הזוג הצעיר. היא משפרת את חייהם לטובה והם הופכים למשפחתה.

האישה מלווה אותם ברגעים חשובים בחייהם, שמחה בשמחתם ומשתתפת בצערם כשמתרחש אירוע מצער. היא גם משמשת כאוזן קשבת הן לגבר והן לאישה, מייעצת ותומכת, ולפעמים מוצאת את עצמה מופתעת, מאוכזבת וחסרת מילים. היא מגלה עד כמה שקנאה וצרות עין יכולים להשפיע באופן שלילי על חיי האדם, אך, גם את חשיבות האמון והנאמנות.

האישה הפכה לחלק בלתי נפרד בחיי הזוג ומראה כי קשרים לא מבוססים על קשר דם בלבד. האהבה, הדאגה והאכפתיות גוברות על כל קשר אחר.

באמצעות האישה המספרת, הקורא נחשף לחיי הזוג וקורותיהם במהלך השנים.

לדמויות בספר אין שמות, גם מקום ההתרחשות והזמן לא מפורטים, היות והתוכן יכול להתרחש בכל זמן ובכל מקום וגם לכל אדם.

זהו ספר בעל כריכה קשיחה ובה תמונה של ציפורניים וכנפיים. ציפורניים כי מהן הכול התחיל וכנפיים, המסמלות את הטוב, את תחושת הגנה והרוגע. 

הסיפור חביב, קריא וזורם, ולצד קורותיהן של הדמויות, ישנם תיאורים של ציפורניים שמצד אחד הן יכולות להיות יפות, מטופחות, בוהקות, צבעוניות, מרשימות ומושכות את העין. ומצד שני, הן יכולות להיות מוזנחות, כסוסות, חסרות צורה וצבע. מצב הציפורניים יכול לעיתים להעיד על מצבו של האדם באותה העת.

שורה תחתונה: תראי לי את הציפורניים שלך ואני אגיד לך איך את מרגישה!


100 עמודים
עריכה לשונית וספרותית: מושיק חסון
הגהה: נועה נתנאל
הוצאת ספרי ניב
שנת הוצאה: 2021

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פיקדון עיניך

פיקדון עיניך / אפרת נוה עלילת הספר מתרחשת בדרום הארץ ונקודת הפתיחה שלה היא העיר העתיקה של באר שבע אשר בה אירע אירוע ירי שבו אדם מבוגר כבן 70...