יום שני, 18 בינואר 2021

ועכשיו מה? / דורית קיף

הספר מיועד להורים אשר נמצאים בשלב בחייהם בו ילדיהם כבר בוגרים והינם עומדים לעזוב את הבית. שלב שכל הורה עובר בצורה זו או אחרת.
דורית קיף החליטה לכתוב על הקשיים המתעוררים בעקבות הקן המתרוקן. היא מספרת על הדרכים שבהם נעזרה בכדי להתמודד מול המצב החדש שבו שגרת חייה משתנה. לדורית שלושה ילדים, שניים בצבא ואחד בתיכון. הרעיון של מגורים בלי ילדיה העלה בה חששות ואי ודאות. הרי שלא מדובר באירוע חולף, אלא, בשלב מתמשך בחיים אליו היא וכל הורה צריכים להסתגל.
בספרה דורית מספרת על תהליך ההתמודדות שלה שבו עברה במגוון תחנות. היא נפגשה עם נזיר זן לשעבר שדיבר איתה על בודהיזם ויצאה מהפגישה עם תובנות, בחנה בניית עסק בתחום עבודתה כעובדת סוציאלית שכירה, והסתייעה במאמנת אישית שתכווין אותה ביוזמתה החדשה, בחנה טיפול נרטיבי ואחרי פגישה עם מטפלת משפחתית הייתה אופטימית ויצאה עם חיוך על פניה, פנתה למטפלת באומנות שבעזרת ציור וצבעים אפשרה לה להגיע לתובנות חשובות בנוגע לקשר שלה עם ילדיה ולמקום הנכון של כל אחד מהם בחיי האחר.
דורית גם התנסתה בסמינר חלומות בעקבות מודעה שבה נתקלה לגמרי במקרה. בסמינר מנסים למצוא אפשרויות פתרון לחלומות, משתפים בפרטי החלום ומפענחים אותו.
דורית פנתה ליעוץ פילוסופי שבו למדה על ערך ההמתנה ועל החשיבות של לתת זמן לדברים להיעשות בקצב הנכון.
היא גם בחרה לפנות ללוגוטרפיסט שתפקידו הוא טיפול לשם בחינת משמעות. טיפול שיאפשר לה לגלות מטרה חדשה להמשך דרכה. אבל אז הוצע לה לנסות שיטה חדשנית של עיבוד והקהיה שיטתית באמצעות תנועות עיניים הנקראת בקיצור באנגלית EMDR. היו לה ספקות בנוגע להתאמתה לטיפול שהוצע, אך, השתכנעה ויצאה מהטיפול עם מסקנות חיוביות בנוגע לעתיד.
התהליך שדורית עברה אפשר לה להרגיש רגועה ושלמה הרבה יותר בנוגע להתרוקנות הקן, והיא החליטה לכתוב את הספר ולשתף הורים הנמצאים באותו השלב בחיים, ובתקווה כי מסעה יוכל לסייע גם להם.

156 עמודים
עריכה לשונית וספרותית: הלנה מגר-טלמור
הוצאת ספרי ניב
שנת הוצאה: 2020

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פיקדון עיניך

פיקדון עיניך / אפרת נוה עלילת הספר מתרחשת בדרום הארץ ונקודת הפתיחה שלה היא העיר העתיקה של באר שבע אשר בה אירע אירוע ירי שבו אדם מבוגר כבן 70...