יום שלישי, 2 בפברואר 2021

נעדרים קרים

 נעדרים קרים / אסף קוגלר


תכירו את שירה, בוגרת אולפנה בת 19 אשר בניגוד לחברותיה שפנו לשירות לאומי, היא החליטה להתגייס לצבא ולהעביר את השירות הצבאי שלה בירושלים, הרחק מביתה. שירה הוצבה במחלקת נ"ק - נעדרים קרים, מחלקה צנועה במראה ובגודלה - היא מורכבת מארבעה אנשים אם סופרים גם את שירה - אבל בעלת משמעות רבה.

מחלקת נעדרים קרים עוסקת בניסיון לפענח תיקים של נעדרים אשר לא הצליחו לאתרם מעולם. המטרה היא לבחון את כל חומרי החקירה בעיניים רעננות ולבדוק האם קיים קצה חוט שלא עלו עליו קודם לכן אשר יוכל להוביל לפתיחת תיק החקירה מחדש.

שירה מגיעה למחלקה עם הרבה ציפיות. היא צעירה עקשנית, נחושה ונלהבת ובטוחה כי במחלקה שבה הוצבה תוכל לתרום ולעזור בפיענוח תיקים שנסגרו. אבל יחד עם נחישותה, היא גם לעיתים פזיזה ונמהרת ואת מפקדה לא סופרת. את לקחיה היא לומדת בדרך הקשה, אבל כמו שאומרים "מה שלא הורג מחשל" ושירה בטח תסכים עם האמירה.

מלבד תפקידה החדש היא גם פוגשת באנשים חדשים במבנה הצבאי שבו היא ישנה, כמו יוראן, שהופך במהרה לידידה הטוב, ובחברתם של חבריה החדשים היא נחשפת לסיטואציות שונות ומשונות מהעולם החילוני. למרות המרחק מהבית, היא מסתדרת לא רע ומלבד החקירות המאתגרות היא גם מאפשרת לעצמה לבחון את גבולותיה ואולי אף להתאהב לראשונה בחייה.

האם שירה תצליח בתפקידה? איך ישפיע עליה המעבר לירושלים? תקראו את הספר הנהדר ותגלו!

איך שהתחלתי לקרוא את הספר ידעתי שזה ספר שאני מאוד איהנה ממנו. הכתיבה מאוד זורמת וקולחת ודמותה של שירה הצליחה להתחבב עלי מיד.

העלילה מעולה ומרתקת לכל אורכה, לעיתים מבודחת ולעיתים עצובה. וגם אם היו לי כמה ניחושים לגבי מה שעומד לקרות, לקראת סוף הספר התפתחות אחת תפסה אותי לגמרי בהפתעה. הספר נגמר לי מהר מידי והשאיר טעם של עוד.

שורה תחתונה: איתור נעדרים זו משימה קשה, גם עבור שירה הצעירה הנחושה.

392 עמודים
עורך: יובל שמעוני
הוצאת עם עובד
שנת הוצאה: 2020


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוכר הספרים מפירנצה

מוכר הספרים מפירנצה / רוס קינג וספסיאנו דה ביסטיצ'י וכתבי-היד המאוירים של הרנסנס רוס קינג, כותב הספר שהינו מומחה מוכר לרנסנס האיטלקי, ער...