יום ראשון, 28 בפברואר 2021

 הלב שלי / אוליבר ת'ורסטינסון


העלילה מספרת את סיפורו עומר, גבר בשנות ה-40 לחייו הסובל במשך שנים מחרדה חברתית ודיכאון.

עומר קיבל החלטה קשה. הוא רוצה להתאבד. אבל הוא מודאג מהאופן שבו האחים שלו יגיבו להתאבדותו. הוא לא רוצה שהם יכנסו להלם ויבכו בלי סוף. הדבר האחרון שעומר רוצה הוא לפגוע בהם. הוא מרגיש שבמהלך חייו הוא פגע בהם מספיק, ואם הוא לא התאבד קודם לכן, זה רק בגללם.

לכן, עומר נפגש עם אחותו ואחיו ומבשר להם על כוונתו להתאבד. האחים כמובן היו נסערים וניסו להניע אותו מהחלטתו. אחיו המליץ לו לגשת לפסיכולוגית וניסה לשכנע אותו לראות את הדברים הטובים שיש לחיים להציע.

עומר הוא טיפוס מאוד פסימי. לדעתו, שום דבר לא יכול לשנות את מצבו. כשהוא חווה התקף חרדה, הוא שוטף את יגונו באלכוהול, מה שמקל על החרדה ומספק מזור לליבו באותו הרגע, אך, זה רק עניין של זמן עד שיחווה את התקף החרדה הבא. הוא מרגיש כמת מהלך ועל כן נחוש לסיים את חייו ולשים קץ לייסוריו.

האם עומר יממש את תוכניתו להתאבד? תקראו את הספר ותגלו!

איזה ספר מרתק! למרות הנושא המאוד לא פשוט המדבר על אדם הסובל מחרדות, דיכאון ופגיעה עצמית, מצאתי את עצמי מרותקת לספר וקראתי אותו בעניין רב.

העלילה מועברת בגוף ראשון מפיו של עומר. הכתיבה היא ישירה, כנה, לעיתים בוטה ואפלה. הסופר היטיב להמחיש את המתרחש במוחו של אדם עם בעיות נפשיות אשר חי בצורה מתמדת עם פחדים וחרדות, וכל שינוי קטן בדפוס ההתנהגות אליה הוא רגיל מעוררות אצלו תגובות קשות ודואבות. התמונה המוצגת לא פשוטה בכלל, היא עגמומית, עצובה ואינה מנסה ליפות את המציאות, אך מועברת לעיתים בנימה קומית .

דמותו של עומר היתה מרתקת בעיני, אהבתי את הקשר שנרקם בינו לבין שכנו אדי הסובל מאוטיזם ואת האכפתיות שהוא מגלה כלפי אחרים. עומר חשב שהוא גורם רק נזק לעצמו ולסובבים אותו, אבל מעשיו סותרים את מחשבותיו. מצבו מורכב וסבוך. הוא עומד על צוק וצריך להחליט האם לקחת צעד לפנים לעבר התהום או צעד לאחור לעבר התקווה. בסוף הספר יתגלה לאיזה כיוון עומר החליט לצעוד. ספר מומלץ מאוד!

306 עמודים
מאיסלנדית: שירלי לוי
הוצאת לסה ספרים
שנת הוצאה: 2021


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פיקדון עיניך

פיקדון עיניך / אפרת נוה עלילת הספר מתרחשת בדרום הארץ ונקודת הפתיחה שלה היא העיר העתיקה של באר שבע אשר בה אירע אירוע ירי שבו אדם מבוגר כבן 70...