יום שישי, 26 בפברואר 2021

 הטיול / זואי פולביג


לפני שנה מיה התחילה לצאת עם ג'יימס, מי שגם ידוע בכינויו "איש הרכבת", וזאת בשל הסיבה שמיה התאהבה בו כשראתה אותו לראשונה ברכבת. השניים עברו לגור יחד והחליטו לצאת לטיול של שנה במזרח. מיה הייתה להוטה לבלות בטיול עם אהובה, בעוד שג'יימס שהתחיל בקריירת צילום מקצועי, לא היה נלהב לנטוש את עבודתו כעצמאי למשך תקופה של שנה דווקא בתקופה הראשונית שבה הוא צריך להוכיח את עצמו. אבל מיה שכנעה אותו שהטיול יעשה להם רק טוב. מבחינת עבודתה לא הייתה למיה בעיה להיעדר היות והיא עזבה את מקום העבודה הקודם שלה וסיימה את לימודיה אשר זיכו אותה בתעודת שף קונדיטורית, מקצועה החדש שהסב לה אושר רב.

במהלך הטיול, מיה מרגישה שהיא כבר מוכנה להתקדם שלב במערכת היחסים בינה ובין ג'יימס. נינה, חברתה הטובה של מיה ילדה תינוקת מקסימה בשם אווה, ומיה הבינה כי גם היא משתוקקת לתינוק משלה. אבל ג'יימס לא מביע רצון לתינוק, והוא גם לא מראה סימנים שיש לו בכלל כוונה להציע לה נישואים בזמן הקרוב, מה שגורם למיה לתהות האם יש לה ולג'יימס עתיד משותף? ואולי בכלל החלומות שלהם כל כך שונים ועל כן, הם לא יזכו להפי אנד המיוחל?

בזמן שמיה חולמת על תינוק, נינה חולמת להצליח בעתיד הנראה לעין לישון לילה שלם בלי הפרעה, למעשה, היא גם תגיד תודה אם התינוקת החמודה שלה תאפשר לה לישון מעל שעתיים רצופות. מאז הלידה, נינה בקושי יוצאת מהבית. היא מקנאה במיה שמבלה לה בנעימים בטיולים בעוד שהיא תקועה בבית עם התינוקת צמודה לשד. היא מגלה שהאימהות זה עניין לא פשוט והעובדה שבעלה, טום, עסוק בעבודתו ולא יכול לעזור לה במטלות, לא מקלה עליה בכלל.

העלילה נעה בין קורותיהם של מיה וג'יימס במהלך הטיול ובין קורותיה של נינה, האם הטריה. בעוד שנינה לומדת כמה קשה זה להיות אמא, חברתה מיה משתוקקת ללמוד על הקושי הזה על בשרה שלה.

ובין שני קווי העלילה הללו, ישנו סיפור נוסף המתאר צעירה מבולבלת שמשוטטת ברחובות, ובמקביל מתפרסמים דיווחים בחדשות המספרים על צעירה צרפתייה ששהתה במזרח והייתה אמורה לשוב לביתה, אך היא מעולם לא עלתה על הטיסה שבה הייתה רשומה. עוד מספרים בכלי התקשורת על מצבה הנפשי הרעוע ועל כך שמשפחתה מבקשת את עזרת הציבור באיתורה.

איך הצרפתייה שנעלמה מתקשרת לסיפור? והאם מיה וג'יימס יצליחו לגשר על הפערים ביניהם? בשביל לגלות את זה תצטרכו לקרוא את הספר!

זואי פולביג חוזרת עם ספר ההמשך של הספר "הפתק", ובו מוצגת מערכת היחסים בין מיה וג'יימס שנה מהיום שבו התחילו לצאת. אבל גם אם לא קראתם את הספר הראשון, לא תהייה לכם בעיה להבין את ההתרחשויות היות ובספר יש מעט רקע בנוגע לסיפור היכרותם של מיה וג'יימס.

העלילה קלילה וזורמת והייתי סקרנית לגלות איך סיפורה של הנעדרת הצרפתייה ישתלב בסיפור. אם אתם מחפשים ספר קליל שיעביר לכם את הזמן בנעימים אז תצטרפו לטיול של מיה וג'יימס.

380 עמודים
מאנגלית: דנית בן-קיקי
הוצאת דני ספרים
שנת הוצאה: 2021


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פיקדון עיניך

פיקדון עיניך / אפרת נוה עלילת הספר מתרחשת בדרום הארץ ונקודת הפתיחה שלה היא העיר העתיקה של באר שבע אשר בה אירע אירוע ירי שבו אדם מבוגר כבן 70...