יום שבת, 1 במאי 2021

זנזיבר

זנזיבר / שימי בראון


לא מזמן התקיימו (שוב!) בחירות בישראל והספר הזה מדבר בדיוק על זה, על מערכת בחירות סוערת שכלל לא ברור מה יהיו תוצאותיה.

הספר נפתח בנאומו של יושב ראש האופוזיציה, אברהם עפרוני, נאום אשר בו הוא תוקף בחריפות את ראש הממשלה אבינועם מנור, מי שמכהן כראש ממשלה כבר למעלה מעשור, ומאשים אותו בכישלון בכל תחום אפשרי. עפרוני דורש מראש הממשלה להכיר בכישלון ממשלתו ולאפשר לעם לבחור באלטרנטיבה אחרת אשר תיטיב עמם מכל בחינה אפשרית.

נאומו של עפרוני בכנסת מותיר את כל הנוכחים חסרי מילים. הם מופתעים מעוז רוחו של עפרוני אשר יצא כנגד ראש הממשלה כשאף אחד אחר לא העז לעמוד מולו.

וכך, מתחיל מסע של מערכת בחירות אשר בה מתמודדים זה מול זה יו"ר האופוזיציה אברהם עפרוני וראש הממשלה הנוכחי אבינועם מנור.

הספר שעוסק בפוליטיקה מתחילתו ועד סופו מתאר מערכת בחירות אשר בה חלק מהעם חפץ בכל ליבו בשינוי ולפי הלך הרוח עושה רושם שהמדינה אכן צועדת אל עבר השינוי המיוחל. בנוסף לטענות כי הממשלה הינה כושלת ועלולה להביא לחורבן המדינה, ראש הממשלה מתמודד מול פרשת שחיתות, מה שמשפיע על דעת הקהל וגורם לריבוי מתנגדיו.

אבל במערכת בחירות שום דבר אינו ודאי והכל עוד פתוח. כל התרחשות בתוך הארץ ומחוץ לגבולותיה יכול לשנות את המצב מן הקצה אל הקצה. כמו כן, האכזבה וחוסר האמון של הציבור מהמתרחש במדינה גורם לירידה באחוזי ההצבעה, דבר שמן הסתם משפיע על תוצאות הבחירות הצפויות.

האם עפרוני יצליח לגבור על ראש הממשלה שנמצא בשלטון כבר תקופה כה ארוכה ויהפוך לראש הממשלה הבא? האם האג'נדה הפוליטית שלו מציעה שינוי אמיתי? תקראו את הספר ותגלו.

מדובר במותחן פוליטי מאוד אקטואלי אשר חושף את מערכת הבחירות מכל מיני היבטים. הספר מציג תמונת מצב של תקופה מלחיצה ומכריעה שבה נחשפים הפעולות של היועצים והאנשים שפועלים מאחורי הקלעים, כמו כן, נבדקים הסקרים לאורך כל תקופת הבחירות וכל הנוגעים בדבר פועלים מסביב לשעון על מנת להביא לתוצאות המיוחלות. וכשמגיע היום המכריע כולם מצפים במתח לתוצאות המדגם ומגלים האם עבודתם נשאה פרי או שמא הכל ירד לטמיון. בנוסף, מתוארות מגוון הדרכים שבהם פועלים הגורמים הרלוונטיים בכדי להטות את כף המאזניים לכיוונים הרצויים מבחינתם.

גם מוצגת נקודת המבט של התקשורת אשר עוקבת בדריכות אחר כל תזוזה של מערכת הבחירות ונחושה להביא אל הערוץ ואל הצופים את כל הסקופים ולדווח את החדשות באופן שישבה את לב הצופים, וגם מוצג איך מתנהל הקשר של העיתונאית מול הערוץ שבו היא מועסקת ומה מתרחש במקרה של סקופ אשר יכול לשנות ולהשפיע על התוצאות באופן קריטי.

אם אתם אוהבים פוליטיקה ומתקשים לזוז ממהדורת החדשות ומהדיווחים העדכניים, אני מאמינה שתמצאו את עצמכם שקועים עמוק בתוך הספר.

180 עמודים
עריכה: הלנה מגר-טלמור
הוצאת ספרי ניב
שנת הוצאה: 2021

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אורח באחוזת פארלי

אורח באחוזת פארלי / ריס בואן השנה היא 1941 ובאחוזת פארלי הממוקמת במחוז קנט באזור כפרי באנגליה חייל נופל אל מותו כשהמצנח שהיה ברשותו לא נפתח....