יום ראשון, 6 ביוני 2021

בית טרלוני

בית טרלוני / האנה רוטשילד


מכירים את הסיטואציה שבה אתם נמצאים בטיול בחו"ל ומסיירים באזור של טירה עתיקה ואתם מאוד סקרנים לגלות איך נראית הטירה מבפנים? אז אתם מחליטים להיפרד מכמה יורו בשביל להשביע את סקרנותכם. אבל אז אתם נכנסים ומגלים שהיה עדיף להישאר עם הסקרנות ולרכוש ביורו שבזבזתם איזו גלידה מרעננת כי מראה הטירה מבפנים כלל לא מזהיר והכל מסביב קודר ומתפורר. אז ככה פחות או יותר נראית טירת טרלוני.

הטירה קיימת כבר למעלה מ-800 שנה ועוברת במשך דורות רבים מבן בכור אחד להבא בתורו. כעת, מתגוררים בטירה שהיא כאמור במצב מתפורר, קיטו טרלוני, אשתו ג'ין ושלושת ילדיהם המתבגרים. עוד מתגוררים באגף נפרד המכונה "אגף הפילגשים" הרוזן והרוזנת, הוריו של קיטו שלמרות שאין להם הסקה, מים חמים ומצבם בכי רע, הקשישים מתעקשים להעמיד פנים שהכל מסביבם מלא הוד והדר, כפי שהיה בעבר הדי רחוק. המשרתים כבר מזמן עזבו את הטירה, אבל הם משכנעים את עצמם שארוחותיהם הדלות מבושלות על ידי שורת משרתים כשבעצם מי שעובדת ימים כלילות היא כלתם ג'ין שכל הנטל נפל על כתפיה.

בלייז סקוט היא אחותו של קיטו ובתם של הרוזנים הקשישים. כשקיטו קיבל את טירת טרלוני מאחר והוא הבן הבכור, בלייז עזבה את הטירה ומאז, לא ביקרה את אחיה ואת הוריה. היא עברה ללונדון, למדה והפכה לשם דבר בעולם הכלכלה ובשוק ההון. היא מאוד מצליחה בעבודתה, אך, בחייה הפרטיים היא בודדה למדי. לאורך השנים היא נחלה רק אכזבות עם בני הזוג שהיו לה ועל כן, הפסיקה להאמין באהבה. אבל בלב אי אפשר לשלוט ובלייז מוצאת את עצמה נשבית בקסמו של גבר מסתורי.

פעם, לפני כשלושה עשורים, ג'ין, בלייז, וצעירה יפהפיה בשם אנסטסיה, למדו יחד והיו חברות טובות מאוד. אבל משהו קרה בין שלוש הצעירות שפרם את החברות ומאז אנסטסיה לא נראתה עוד. כעת, ג'ין ובלייז מקבלות מכתב מאנסטסיה שבו היא מבשרת להן שהיא גוססת ומבקשת מהשתיים שידאגו לבתה, עאישה. השתיים המומות מבקשתה האחרונה של חברתן לשעבר ולא יודעות איך להגיב לבקשה כל כך בלתי צפויה.

הגעתה של עאישה, בתה של אנסטסיה שדומה שתי טיפות מים לאמה, מערערת את משפחת טרלוני. אבל הטלטלה במשפחה רק מתחילה, כשהמשבר הכלכלי העולמי של 2008 מעמיד בסימן שאלה את המשך מגוריהם של בני טרלוני בטירה שהייתה עבורם בית כבר מאות שנים.

מה יעלה בגורלם של בני טרלוני? מהו סודה של אנסטסיה? והאם בלייז תאפשר לאהבה להיכנס לחייה? את כל התשובות תמצאו בסאגה המשפחתית: "בית טרלוני"!

עלילת הספר מתרחשת בשנים 2008 – 2010 ומשלבת בתוכה התרחשויות אמיתיות כמו המשבר העולמי החריף שהתרחש ה-2008. משבר שבו החלשים התקשו להתאושש בזמן שהחזקים קיבלו גלגל הצלה.

לקח לי זמן להתחבר לעלילה, אולי בשל ריבוי תיאורי הטבע והכתיבה הציורית. אך, ככל שהעלילה התקדמה וההיכרות עם הדמויות העמיקה, כך, מצאתי את עצמי יותר מתעניינת בסיפור הגדוש בהומור בריטי ומדבר על אנשי האצולה שנתקעו אי שם במאה הקודמת ומסרבים להכיר בקדמה. הם עדיין רואים את עצמם כאנשים מורמים מהעם בעלי זכויות יתר ומתנהגים בהתאם, גם אם התוצאה מבודחת למדי.

אני אוהבת ספרים שבהן מופיעות דמויות עגולות, וכאן היו לא מעט כאלה. כך למשל, דמותה של ג'ין התחילה כדמות של אישה כנועה הנתמכת במשפחתה, והתפתחה לאישה חזקה המכירה בערכה האמיתי ומגלה את איכויותיה.

יש בספר מגוון של דמויות ססגוניות שמוסיפות צבע לעלילה והופכות את הסאגה המשפחתית למהנה ביותר.

שורה תחתונה: בני טרלוני אולי גרים בטירה נוטה ליפול אבל עבורם הפוזה ומראית העין חשובות מהכל.

422 עמודים
מאנגלית: רחל פן
הוצאת פן וידיעות ספרים
שנת הוצאה: 2021


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

השחר עולה

השחר עולה / סטיבן קונקולי סטיבן קונקלי חוזר עם עוד מותחן אקשן בלי רגע דל ובו אנו שבים לפגוש בדבין גריי, סוכן מודיעין ו מומחה לריגול נגדי ולמ...