יומן הבמאית / נורית שני
בתיאטרון הפרינג' שבו מונה עובדת כבמאית עורכים אודישנים במטרה למצוא את השחקן או את השחקנית אשר יככבו על הבמה וייצגו את התיאטרון בתחרות שתתקיים בעוד שלושה חודשים.
מונה
עורכת את האודישנים ולשמחתה, מנהל התיאטרון מאפשר לה יד חופשית וסומך על שיקול
דעתה המקצועי. מי שצדה את עיניה של מונה היא אישה בת 40 בשם חוה שכלל לא נרשמה
לאודישן אלא פשוט החליטה להתייצב ולנסות את מזלה.
חוה
היא דור שני לשואה אשר חייה התנהלו בצל זיכרונותיהם של הוריה ניצולי השואה. למעשה,
היא ביטלה את עצמה וחשה כי היא חיה את הזיכרונות ששמעה מהוריה. יש בטקסטים של חוה
הרבה כאב וסבל, הטקסטים שלה עמוקים ובהם היא חושפת את העולם הפנימי שלה ואת
הרוחניות שבה.
מונה
עובדת בצמוד לחוה על מנת שתוכל להפוך את מכלול הטקסטים שלה למה שהתבקשה ליצור על
ידי המנהל. נושא האהבה והיצרים מושך את דעת הקהל, אך, הם חסרים בטקסטים ועל כן היא
בודקת כיצד יהיה ניתן לשלב אהבה בהצגה.
המפגשים
עם חוה משפיעים עמוקות על מונה ומביאים אותה לחשוב ולהגיע לתובנות על חייה, על מערכת
היחסים שלה עם בעלה לשעבר, על נסיעתה לאמסטרדם וכל אשר חוותה בה, ועל ההווה שלה
שבו מקור העוצמה שלה היא עבודתה בתיאטרון. חוה מדריכה את מונה איך להביט אל תוך
עולמה הפנימי וסוחפת אותה לעולם גדוש ברוחניות. היא מלמדת אותה כי את התשובות אותן
היא מחפשת היא תוכל למצוא רק בתוכה. בשיחותיהן העמוקות לעיתים היה קשה לומר מי
הבמאית מבין השתיים. מונה היא הבמאית בתיאטרון אשר הדריכה את חוה ביצירת ההצגה,
וחוה התגלתה כבמאית על חייה של מונה, זו שפתחה עבורה צוהר אל עבר גילויים משני
תודעה.
הספר
כתוב בשפה רהוטה ועמוקה, אם כי, אני אישית פחות מתחברת לנושאים כמו דמיון מודרך,
האני הפנימי ורוחניות בכללותה, ועל כן הקריאה לא זרמה לי. אבל אם הנושאים הללו כן
מסקרנים אתכם, צפויה לכם חוויית קריאה מיוחדת במינה.
אני
חייבת לציין לטובה את התוספת הייחודית של הספר שהיא אפליקציית GreatBoox. האפליקציה אשר אותה ניתן להוריד לסלולר
ללא תשלום מהווה ערך מוסף לספר ומאפשרת חוויית קריאה ייחודית מהראשונות
בעולם. בין דפי הספר מופיעים אייקונים המסמנים כי ניתן באותו שלב של העמוד להאזין
לקטע מדיה בקולה של נורית שני, כותבת הספר. זו הפעם הראשונה שנתקלתי באמצעי זה
שלדעתי מאוד מעצים את חוויית הקריאה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה