יום שלישי, 30 בנובמבר 2021

הקרוסלה האבודה מפרובנס

הקרוסלה האבודה מפרובנס / ג'ולייט בלקוול


תכירו את קיידי, צלמת שעבדה בחנות של מוצרי יד שנייה שהייתה שייכת למקסין, אישה שהתייחסה לקיידי כאל בת משפחה והצילה אותה ממסלול חיים רעוע. קיידי היא יתומה שעברה לא מעט בתי אומנה ולא מצאה באף אחד מהם את המקום שתוכל לקרוא לו בית. ואז מקסין נכנסה לחייה וקיידי אט-אט פתחה בפניה את ליבה והתחילה להאמין כי החיים יכולים להיות הרבה יותר טובים.

אבל אז מקסין מתה וקיידי שוב נשארת לבדה ובנוסף גם חוותה אובדן אישי כואב. בעבר, קיידי קיבלה ממקסין ארנב מעץ שהיא מאוד אוהבת שהיה פעם חלק מקרוסלה עתיקה. היא הייתה בטוחה שהארנב שלה שלו היא קוראת "גאס" שווה הרבה כסף, אבל אחרי בירור מול מומחה עתיקות מתברר שמדובר בזיוף. למרבה תדהמתה, היא מגלה שבתוך הארנב הוסתרה תיבה ובה תמונה, פתק וורד מגולף מעץ. 

חברתה הטובה של קיידי משכנעת אותה לטוס לפריז ואף מסדרת לה עבודת צילום בעיר האורות. קיידי טסה לפריז במטרה לצלם עבור מגזין קרוסלות ברחבי פריז. אבל היא גם מאוד סקרנית לגלות מהיכן הגיע הארנב שברשותה, וזה לוקח אותה לפרובנס ולשאטו קלמן, מקום עזוב וגדוש סודות שבו מתגורר בבדידותו פבריס, קשיש מאוד לא מסביר פנים.

אילו סודות קיידי תגלה אודות השאטו? האם תמצא את הקרוסלה שאליה השתייך הארנב שברשותה ותגלה את הסיפור שמאחורי התיבה שהוסתרה בתוכו? את התשובות תמצאו בספר: "הקרוסלה האבודה מפרובנס"!

העלילה מסופרת על גבי שלושה צירי זמן. ההווה שבו קיידי טסה לפריז ומשם ממשיכה לפרובנס, ושני צירי הזמן הנוספים מתארים את בניית הקרוסלה בשאטו קלמן בשנת 1900, ומה שחווה פבריס כשהיה נער צעיר בתקופת מלחמת העולם השנייה. שני סיפורי העבר אשר היוו פיסה מזערית מהעלילה נשזרו בעלילת ההווה ואט-אט התבהרה התמונה וכל חלקי הפאזל הושלמו.

הספר קליל, זורם וקולח, יש בו סודות, בגידות, אכזבות וגם מעט רומנטיקה, ספר טיסה שמספק הסחת דעת לכמה שעות ויגרום לכם להתגעגע לימים שבהם היה ניתן לטוס בלי מכשולים. אהבתי את האופן שבו הסתיים הספר, את הכתיבה הציורית שדרכה ממש יכולתי "לראות" את הקרוסלה מול העיניים, וגם את תחושת הנוסטלגיה שהספר מעורר היות והוא מצליח לגרום לקורא להתרפק על זיכרונות ילדות של קרוסלות בלונה פארק או בסופרלנד. הנאות בניחוח של פעם!

שורה תחתונה: קיידי החליטה לטוס בכדי לצלם קרוסלות ברחבי עיר האורות והגיעה לפרובנס לפתחו של שאטו מוזנח ואפוף סודות!

352 עמודים
מאנגלית: תומר בן אהרון
הוצאת הכורסא
שנת הוצאה: 2021 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

גן החורף

גן החורף / כריסטין האנה מרדית' ונינה, שתי האחיות לבית ויטסון שונות האחת מן השנייה כמו שמן ומים. מרדית' נשואה ואם לשתי בנות בוגרות. ה...