יום שלישי, 8 בנובמבר 2022

הדיירת

הדיירת / תמר מרין

עלילת הספר מתחילה בצורה דרמטית למדי שבה שוטרים מגיעים לבניין מגורים בעקבות צעקות מתוך אחת הדירות. הם מאתרים את הדירה המדוברת ונכנסים. שם הם מוצאים סצנה הדורשת חקירה. ובכדי להבין מה הוביל לאותה התרחשות אשר הצריכה את נוכחות השוטרים, העלילה חוזרת קצת אחורה ומתארת השתלשלות אירועים בחיי משפחה שהתפרקה.

איה ועיליי היו נשואים כמעט 17 שנים. הם התגוררו עם שני ילדיהם הצעירים בדירה שכורה השייכת להוריה של איה. לפני כשלוש שנים הם התגרשו ועיליי עבר להתגורר בגפו. שניהם המשיכו הלאה בחייהם. איה ניהלה מערכת יחסים עם אישה שהכירה ועיליי התחיל בקשר עם בחורה הצעירה ממנו בלא מעט שנים. נראה כאמור שהם התגברו האחד על השנייה והתחילו את פרק ב' של חייהם. האמנם?

זה היה יכול להיראות הגיוני אילולא עיליי החליט להגיע לדירה שבא חי בעבר עם איה וסרב לצאת ממנה. אם כך, מדוע עיליי מתבצר בבית שפעם היה חלק ממנו? מה הם מניעיו האמיתיים? מה עמדתה של איה בנושא? ומה המראה החריג שהשוטרים גילו עם פתיחת דלת הדירה? את כל התשובות תמצאו ברומן המסקרן: "הדיירת"! 

הספר כתוב היטב. הוא מעניין, מאוד קולח והעלילה מסקרנת למדי וגרמה לי לרצות להמשיך ולקרוא עד לרגע שבו כל תהיותי התבהרו. כמעט עד לסוף הספר לא היה ברור מה התחולל בחיי הזוג לשעבר וכל עוד לא נפתרה התעלומה, האי וודאות והערפול שמרו על עניין בסיפור. העלילה עוסקת במערכות יחסים, אהבה וטינה, גירושים והשפעתם על הילדים, קשיים כלכליים, אלימות, ושלל נושאים מהחיים. 

כפי שציינתי בהתחלה, הסיפור מתחיל בצורה דרמטית למדי, כזו שמעוררת רצון לגלות מה התרחש בדירה. אט-אט אנו נחשפים לסיפור של איה ועיליי אשר תמונתו המלאה מוצגת באמצעות מספר נקודות מבט: של השוטרים שהגיעו לדירה, של איה, של עיליי וגם של בת הזוג הצעירה של עיליי אשר חוות דעתה לגביו נדרשה ממנה בתחנת המשטרה. 

שורה תחתונה: "הדיירת" הוא רומן מעניין ומאוד רלוונטי הנוגע במגוון נושאים מהחיים. 

188 עמודים
עורכת הספר: שרי גוטמן
אחוזת בית ספרים
שנת הוצאה: 2022

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אורח באחוזת פארלי

אורח באחוזת פארלי / ריס בואן השנה היא 1941 ובאחוזת פארלי הממוקמת במחוז קנט באזור כפרי באנגליה חייל נופל אל מותו כשהמצנח שהיה ברשותו לא נפתח....