יום שישי, 11 בנובמבר 2022

הצרעה המנדרינית

הצרעה המנדרינית / אלירן מימון

תכירו את תמר אקסטרמן. היא הגיעה ארצה מגרמניה בעקבות אהבה ובסופו של דבר איבדה את הגבר שעזבה למענו הכול ומאז אבד לה גם החופש שלה. תמר היא אומנית שחולמת להצליח בתחומה ולהציג גלריה של כל עבודותיה. אבל החלום יצטרך לחכות היות וחייה נמצאים בסכנה. מספר חודשים קודם לכן ולאחר שאהובה נפטר בנסיבות טראגיות, לתמר הוזרק וירוס קטלני אשר עלול לגרום למותה, אלא אם כן תיטול מידי שבוע גלולה שתאפשר לה לשרוד את השבוע הקרוב. נשמע מפחיד, נכון?

תמר לא מוכנה לאפשר לטיפוסים מפוקפקים לשלוט בחייה. היא מחליטה להשיב את המושכות לידיים שלה ולשם כך היא זקוקה לנוגדן שיאפשר לה להבריא מהוירוס המסתורי. לשם כך, היא נעזרת באיציק, חוקר פרטי ממוצא צרפתי בעל עבר אפל ולא ברור אשר נכדתו נרצחה בידי אותם האנשים אשר חטפו את תמר בעבר הלא רחוק ובסופו של דבר הזריקו לה את הוירוס. בזמנו, איציק הציל את חייה ובין השניים נרקמה ידידות אמיצה, וכעת הם משתפים פעולה על מנת להשיג לתמר את הנוגדן וגם לקבל תשובות על שאלות בלתי פתורות.

במקביל לפעולות בהן נוקטת תמר בכדי לקבל את חירותה בחזרה, רב פקד אדרי ממשטרת בית שמש ממונה על חקירת מקרי רצח של תושבים ממושב "רדיה", מושב קטן אשר מוכר בזכות הדבורים שמגדלים בו והדבש המציין שנמכר בו. אחד ממייסדי המושב היה אהובה של תמר שכאמור כבר אינו בין החיים. אדרי נחוש למצוא את האשמים ברצח שוטר צעיר שהיה תחת פיקודו. הוא מרגיש אשם בגלל מות השוטר והוא נחוש להגיע לכל המעורבים ולהביא לסופה של הפרשה שלא נותנת לו מנוח. מי שלא מרוצה ממסירותו לעבודה היא אשתו שנאלצת לספוג פעם אחר פעם את היעדרויותיו הרבות.

האם תמר תצליח למצוא את הנוגדן שיציל את חייה? ממה מורכב אותו וירוס מסתורי ומי אחראי על רקיחתו ומדוע? את כל התשובות תמצאו בספר המצוין: "הצרעה המנדרינית"! 

הספר מאוד מוצלח בעיני. הוא כתוב בצורה מעניינת, מותחת ומאוד קולחת. יש בעלילה דמויות מרתקות, את חלקן תחבבו ואת חלקן תחבבו הרבה פחות ואף תירתעו מהן. העלילה קצבית, מפתיעה, לעיתים מפחידה, מצמררת ומרתיעה, וגדושה במתח ומסתורין שנשמר לאורך כל הספר, עובדה שגרמה לי לרצות ולהמשיך ולקרוא אותו והפכה את חוויית הקריאה למעולה. תוך כדי הקריאה ממש יכולתי לדמיין את הסצנות שנתנו הרגשה כאילו אני צופה בסרט מתח מוצלח. 

אם טרם קראתם את הספר "רדיה", אני מאוד ממליצה להתחיל קודם איתו ורק אז להמשיך לספר "הצרעה המנדרינית", היות ו"הצרעה" הוא המשכה הישיר של "רדיה" ואין בספר רקע על הדמויות שהופיעו תחילה בספר הראשון. לכן, על מנת שתבינו טוב יותר את אופן השתלשלות האירועים, רצוי להתחיל מראשית העלילה. אני זוכרת שמהספר "רדיה" מאוד נהניתי. אבל גם חשבתי בזמנו שהסוף לא מספיק מהודק מאחר ולא ידעתי שיש ספר המשך. ואל תצפו לסוף מהודק גם הפעם היות והספר מסתיים בצורה כזאת שנותנת להבין כי צפוי ספר נוסף שאולי ישפוך אור על עתיד חלק מהדמויות אשר נותר לוט בערפל.  

שורה תחתונה: במושב "רדיה" מתרחשים דברים אפלים אשר אותם תמר אקסטרמן נחושה לחשוף ברבים. היא נאבקת על חירותה ועל חייה ונחושה להשיב את המושכות לידיה.

270 עמודים
עריכה לשונית וספרותית: נירית צארום
הוצאת ספרי ניב 
שנת הוצאה: 2022 




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אורח באחוזת פארלי

אורח באחוזת פארלי / ריס בואן השנה היא 1941 ובאחוזת פארלי הממוקמת במחוז קנט באזור כפרי באנגליה חייל נופל אל מותו כשהמצנח שהיה ברשותו לא נפתח....