יום שני, 2 בינואר 2023

אהבה למתחילים

אהבה למתחילים / מדי דוסון

הסופרת של "שדכנות למתחילים" חוזרת עם ספר חדש שהינו ההמשך הישיר של ספרה הקודם. הפעם אנו מתוודעים לנעשה בחייהם של מארני ופטריק, זוג שהכירו הודות לשדכנית קשישה בשם בליקס אשר בעזרת קסם והרבה שמחת חיים, הצליחה לחבר ביניהם, כנגד כל הסיכויים. 

מארני עובדת בחנות פרחים והפכה לממשיכת דרכה של בליקס המנוחה. היא מצליחה לזהות ניצוצות סביב אנשים הנועדו זה לזה ומעודדת אותם לפתוח את ליבם בפני אהבת אמת. היא מצליחה מאוד כשדכנית והיא רק מחכה לרגע שבו מערכת היחסים שלה עם פטריק תעלה שלב והשניים יקימו יחד משפחה משלהם. 

פטריק הוא טיפוס שקט ומסוגר. לפני שהכיר את מארני, הוא לא יצא מדירת המרתף שבה התגורר בגפו ונמנע מלפגוש באנשים. הוא גבר מצולק מבפנים ומבחוץ וכניסתה של מארני לחייו שינתה אותם לגמרי. פטריק התחיל להאמין שיש לו סיכוי נוסף לאושר ואהבה. 

אבל רוחות הרפאים מהעבר של פטריק שבות להעכיר על ההווה, ונראה כי הוא מתעקש להיאחז בעבר הכואב ומתקשה להתמקד באושר שמצא בתקופה האחרונה. הטרגדיה שחווה בעברו מאיימת על עתידו עם מארני ומטילה צל כבד על אושרם. ואם זה לא מספיק, לביתם מגיעה בהפתעה אישה מעברו של פטריק, המלווה בילדה תוססת בת 8 בשם פריצי שמתגלה כי היא בתו של פטריק. 

האם מערכת היחסים בין מארני ופטריק תצליח לשרוד את הטלטלות שבדרך? תקראו את הספר ותגלו! 

בזמנו קראתי את "שדכנות למתחילים" ונהניתי מהספר. דמותה של בליקס הקשישה הצליחה בקסמה ובאנרגיה התזזיתית שלה להעלות חיוך על הפנים. הפעם, העלילה המשיכה לתאר את סיפורי שאר הדמויות שבספר והיעדרותה של בליקס מאוד הורגשה. מי שגנבה את ההצגה הפעם הייתה דווקא דמות חדשה ומעוררת חיבה שלא הופיעה בספר הקודם: פריצי בת ה-8 שהייתה ילדה מקסימה ואנרגטית, לעיתים יתר על המידה וגרמה לי להיזכר בספר הילדים "משגעת פילים". אבל יחד עם זאת גם גרמה לי לחייך לא מעט. אפשר לומר שדמותה הצילה את העלילה שעבורי בכל אופן הייתה פחות מוצלחת מזו של הספר הראשון. 

את שנת 2023 כאמור התחלתי עם הספר הזה שהיה קליל וגדוש באופטימיות, למרות שהייתה בו התייחסות לנושאים כמו נטישה, דיכאון וטראומה. הדמויות שבו יתמודדו עם קשיים, יחושו כאב, כעס ושיברון לב, אבל האהבה בדרכה המופלאה מצליחה לגבור על הכול ולהפוך את החושך לאור. מי ייתן והשנה האזרחית החדשה תביא הרבה אושר ושמחה ושרק ניצוצות של אהבה ישררו באוויר. 

377 עמודים
מאנגלית: דנה טל
הוצאת ידיעות ספרים 
שנת הוצאה: 2023



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...