יום שבת, 6 במאי 2023

גלויה מקאפרי

גלויה מקאפרי / אלכס בראון


כששמעתי על הספר "גלויה מקאפרי", ידעתי שזה ספר שאני לא מתכוונת לפספס. קודם כל, מאחר ומאוד נהניתי משני ספריה הקודמים של הסופרת. והסיבה הנוספת היא היותו של האי קאפרי אחד מהמקומות הקסומים ביותר שיצא לי להיות בהם. עברו 11 שנים מאז ביקורי באי, אבל הרושם שנופיו המהפנטים הותיר בי היה עמוק ואני ממש מקווה לבקר בו שוב בעתיד, במיוחד כעת, אחרי קריאת הספר שהצליח להטיב לתאר את כל המראות הנפלאים של קאפרי.

במרכז עלילת הספר נמצאת מאדי. רווקה בתחילת שנות ה-30 לחייה,אשר מחליטה לטוס לאיטליה בעקבות הצעת עבודה כצלמת. אבל עבודה היא לא הסיבה היחידה שלה לנסיעה. סבתה של מאדי, רוז, נמצאת בדיור מוגן והתחילה בשנה האחרונה לגלות סימנים של אלצהיימר. באחד מביקוריה של מאדי אצל רוז, הקשישה מבקשת ממאדי לאתר עבורה את אודרי. למאדי אין מושג מי היא אודרי אבל היא בהחלט מתכוונת לברר במי מדובר. 

בבית סבתה היא מגלה במזוודה ישנה גלויה מקאפרי וגם מכתבים ומסמכים ישנים. הרמזים הבודדים מובילים אותה הישר לקאפרי, שם מתחיל מסעה בעקבות עברה של סבתה. עבר שכלל לא הייתה מודעת על קיומו ובו סיפור אהבה של כוכבת קולנוע בהתהוות וגם הטרגדיות אשר פקדו את חייה בזו אחר זו. במסע לאי הקסום, מאדי למדה המון דברים שלא ידעה אודות סבתה. בנוסף, היא גם מגלה את עצמה מחדש ואף פותחת את ליבה בפני סיכוי נוסף לאהבה. 

מה מאדי תגלה אודות סבתה? מי היא אודרי? ואיך ישתנו חייה של מאדי בעקבות ביקורה באי הקסום קאפרי? את כל התשובות תמצאו בספר המתוק: "גלויה מקאפרי"!

הספר היה מאוד מהנה ומתוק. כתיבתה של אלכס בראון נפלאה ומאוד קולחת. אם אתם יוצאים לחופשה או סתם רוצים להעביר סוף שבוע בנעימים, הספר הזה הוא כל מה שאתם צריכים איתכם. כשקאפרי משמש כתפאורה לסיפור הרי שמדובר בקלף מנצח. תוסיפו לזה דמות מקסימה כמו מאדי ואיטלקי חתיך אחד בשם ג'ו ותקבלו מתכון לספר בטוב טעם.

שורה תחתונה: כשהאי קאפרי מהווה את תפאורת העלילה, מובטחת לכם חוויית קריאה נפלאה וצלולה! 

269 עמודים
מאנגלית: אילן פן
הוצאת פן וידיעות ספרים 
שנת הוצאה: 2022


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוכר הספרים מפירנצה

מוכר הספרים מפירנצה / רוס קינג וספסיאנו דה ביסטיצ'י וכתבי-היד המאוירים של הרנסנס רוס קינג, כותב הספר שהינו מומחה מוכר לרנסנס האיטלקי, ער...