יום ראשון, 10 בינואר 2021

המלך האחרון של אטלנטיס / קטי ריידלר


הפעם האחרונה ששמעתי על האי האגדי אטלנטיס היה לפני כשנתיים כשצפיתי בקולנוע בסרט "אקוומן". אני לא חובבת גדולה של סרטי וספרי פנטזיה, אך אוהבת מידי פעם לגוון עם העולמות הלא כל כך מוכרים האלה.

במרכז עלילת ספר הפנטזיה המתרחש ברובו באטלנטה נמצא טום, צעיר המתגורר עם אימו בעוד שאביו עזב את הבית לפני עשור ומאז אבד הקשר עמו. בהגיעו לגיל 18, אימו של טום מסרה לו קופסא שאביו השאיר עבורו לכבוד יום הולדתו ה-18. טום פתח את הקופסא וגילה בתוכה אבן סגולה בוהקת. הוא לא הבין מה משמעותה ומדוע אביו השאיר לו אותה. טום כעס על אביו שנטש אותו ואת אימו שנאלצה לעבוד בשתי עבודות בכדי לפרנס אותה ואת בנה.

בלי להבין איך ולמה, בפעם הבאה כשטום פוקח את עיניו הוא מוצא את עצמו ביער עבות. הוא לא הבין איך הגיע לשם והתחיל לצעוד בכדי לצאת מהיער. אבל אז, הוא נתקל באדם שנראה כמו ענק, הוא נבהל וניסה לברוח אבל הבין שלא יצליח לברוח מהענק. אבל הענק לא פוגע בו ולוקח אותו עמו למנהרה שבה נמצא ענק זקן. השניים משוחחים בשפה לא מוכרת וטום לא מבין היכן הוא ומי האנשים המוזרים האלה. הענק הזקן נותן לטום שיקוי וטום הופך להיות בגודל זהה לגודלם. הוא גם מבין לפתע את שפתם, וכך הוא מגלה שהוא נמצא באטלנטה.

טום שומע מהזקן על החשיבות הרבה של האבן שאביו השאיר לו, ומגיע למסקנה שאולי אביו נמצא באטלנטה. הוא משתוקק לפגוש בו כי יש לו הרבה שאלות אליו. הזקן מהמנהרה מציע לו להגיע לארמון היות ושם הוא יקבל את התשובות לכל שאלותיו.

למסע של טום אל עבר הארמון מצטרף הצעיר מבין שני האנשים שפגש ששמו הוא לטו. בדרכם לארמון, טום ולטו פוגשים במגוון של אנשים, חלקם שייכים לקבוצה אפלה של כשפים רעים המנסים לגנוב מטום את האבן הרת הגורל ולפגוע בו, והחלק האחר שייכים לכשפים טובים שעוזרים לטום ולטו במסעם.

טום נחשף לעולם חדש ומסתורי שכל כך שונה מהעולם שממנו הוא הגיע. הוא לא הבין בהתחלה אם הוא נמצא בעולם עתידי או אולי בעצם חזר לעבר, אבל לא היה לו ספק בנוגע לכוונתו למצוא את אביו ולגלות מדוע נטש אותו ואת אימו.

האם טום יצליח להגיע לארמון? האם יפגוש את אביו? ומהי אותה אבן סגולה ומסתורית שאביו השאיר עבורו?
את כל התשובות תמצאו בספר הפנטזיה: "המלך האחרון של אטלנטיס"!

הספר הינו ספר הרפתקאות מז'אנר הפנטזיה החושף עולם דמיוני עם טכנולוגיה מתקדמת ואנשים בעלי כוחות על אשר חלקם משתמשים בכוחם לרעה ואחרים משתמשים בו בכדי לעזור. העלילה קלילה וזורמת ומיועדת לנוער ולקוראים הצעירים ברוחם.

זהו ספרה הראשון של קטי ריידלר אשר במהלך לימודי תואר ראשון נכחה בשיחה על אטלנטיס, התעניינה מאוד בנושא, העמיקה את ידיעותיה בנוגע לכל הקשור בממלכת אטלנטיס וכך נולד הרעיון לספר.

שורה תחתונה: ספר הרפתקאות מעולם הפנטזיה שבמרכזו אבן סגולה ומסתורית אשר מביאה את טום בן ה-18 אל ממלכת אטלנטיס, הוא פוגש במגוון של אנשים, חלקם טובים וחלקם רעים, ובמסעו הוא נחוש למצוא את אביו ולהבין מדוע נטש אותו ואת אימו לפני עשור. 


175 עמודים 

עריכה ספרותית ולשונית: זוהר גולדפרב

הוצאת ספרי ניב

שנת הוצאה: 2020


                                 

                                                 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הסוררות

הסוררות / אמיליה הארט רומן הביכורים הנפלא הזה היה עבורי הפתעה מקסימה. כשקראתי על העלילה הסתקרנתי מכך שהספר מדבר על נשים שמגיעות משלוש תקופות...