יום שבת, 11 במאי 2024

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן

תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משאלה אחת. למעשה, היא נדרה נדר שלפיו בניגוד לאחיו, יודה לא יכנס לכלא אף פעם ויתרחק מחיי הפשע. היא עשתה ככל שביכולתה על מנת שבנה יזכה לעתיד שונה מזה של אחיו הגדולים. נראה שזה אפילו הצליח לה ויודה התגלה כילד חרוץ, מצטיין בלימודים שבעצמו לא היה מעוניין לקחת חלק בעסק המשפחתי המפוקפק.

אז איך קרה שבכל זאת, שנים אחרי יודה מוצא את עצמו אזוק ומובל לתא מעצר וחדר חקירות? האם הכבשה השחורה לבית טייב למעשה לא באמת התרחקה מן העדר? את התשובה לכך תמצאו בספר המרתק: "סולם גנבים"!

מאוד אהבתי את הספר אשר עלילתו הייתה מעניינת לכל אורכה. הסיפור כתוב בצורה אותנטית וקולחת ומספר על אודות משפחת טייב כשאור הזרקור מופנה ליודה ומגולל את כל אשר עבר עליו מילדות ועד בגרות. בניגוד לאחיו הקשוחים, יודה התגלה כילד עדין, או בשפת הלעז שבה כונה על ידי אחיו הגדול אסי -"זילח". יודה עצמו לא רצה להצטייר כרכרוכי מול משפחתו אבל הוא גם לא הרגיש שייך לעולם שלהם. הוא בנה לעצמו עתיד הרחק מהם, הכיר מורה פרטי בשם עטיה שהיה עבורו לדמות אב, התאהב, מצא את ייעודו בחיים ותמיד נשא בליבו את כאב הניתוק ממשפחתו ובעיקר מאמו שהייתה חסרה לו מאוד.

אהבתי את כל הדמויות המגוונות בספר. את יודה שעבר כברת דרך משמעותית לאורך השנים. את ליאת, מי שגם הגיעה ממשפחה סבוכה ודרכה נפגשה בזו של יודה. את עטיה, זה שכנראה לעולם לא נדע מהו שמו הפרטי, אבל גם בלעדיו הוא היווה אישיות חשובה מאין כמוה בחייו של יודה. את סימה טייב, מי שלאחר מות בעלה נאלצה לתפוס את מקומו ולנהל את ה"עסק" המשפחתי ותוך כדי העלילה חשפה את טיבה האמיתי והנוגע ללב. את אסי, דמות ססגונית שלעיתים הרתיעה ולעיתים העלתה חיוך וצבע קולה הוסיף רבות לסיפור. זהו סיפור על משפחה ושייכות, גורל וחלומות. ועל כך שבני האדם אמנם לא יכולים לבחור לאיזו משפחה להיוולד אך בידיהם נמצא הכוח לעצב את העתיד. מלבד עולם הפשע והקושי לצאת ממנו הספר מתייחס גם לשסע העדתי. ספר מומלץ! 

395 עמודים
עורכת: נועה מנהיים
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2024

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תכלת שחורה

תכלת שחורה / נטלי בירקן תכירו את שירה. היא עברה טלטלה בחייה כשבעלה האהוב, ארז נפצע אנושות במהלך שירותו במילואים והפך לסיעודי. הוא אינו מתקשר...