יום ראשון, 10 בינואר 2021

 ספק שקרה באמת / אפרת אלעזר


מדובר בספר קצר במספרי עמודיו וקטן בממדיו, המכיל 19 סיפורים קצרים המתארים סיטואציות שונות ומדברים על מגוון רחב של נושאים. הכותבת שילבה בסיפוריה התרחשויות הלקוחות מדמיונה העשיר ומהמציאות של חייה או של חיי אנשים מסביבתה. עלילת הסיפורים הדמיוניים מהווים למעשה אמצעי ביטוי לרעיונותיה ולתובנותיה מהחיים.

אחד מהסיפורים שיותר אהבתי היה "סערת רוחות" שבה הקפטן של סירה וחבריו נקלעים לסערה, והקפטן הוא היחיד שיכול לחלץ את כולם מהסכנה, היות ולחבריו אין כל ידע מקצועי בתפעול הסירה. לכן, הוא מבקש מהם לנשוף חזק על המפרש בכדי לאזנו כנגד הרוח. רק כשתגיעו לסופו של הסיפור תבינו מה הייתה הבעיה האמיתית בו.

סיפור עם תובנה נבונה הוא "עולם פנורמי" אשר מוצגת בו נקודת מבטו של דג באקווריום שרואה את ההתרחשויות בבית המשפחה שבה הוא נמצא בדרך מסוימת שהיא לא משקפת את מה שהתרחש בפועל. אכן לעיתים אנשים מגיעים למסקנות חפוזות בלי לראות את התמונה המלאה וכמו שאומרים: "דברים שרואים משם לא רואים מכאן".

עוד סיפור מוצלח לטעמי היה "בשמיים" ובו מישהי צועדת ברחוב של עיר זרה. היא מבחינה כי האנשים שעוברים מולה מביטים למעלה בהפתעה. היא מסיקה כי אם תסתובב ותביט אחורה תגלה קשת בענן היות ויורד גשם למרות שהשמש זורחת. היא מחליטה להמשיך ולצעוד קדימה ולא להביט אחורה, כי הרחוב חדש עבורה ומעולם לא ביקרה בו ואילו את הקשת בענן כבר ראתה בעבר. אז היא פשוט המשיכה לצעוד אל עבר יעדה שהוא סניף של בית מרקחת. אבל אומרים שהסקרנות הרגה את החתול...אז אם מסקרן אתכם לגלות אם היא סובבה את הראש לאחור, סטייל "אשת לוט", תקראו את הספר ותגלו.

הסיפורים כתובים היטב ומצליחים להעביר את הנאתה של הכותבת ממלאכת הכתיבה. כמו כן, עושה רושם כי הכותבת אוהבת את הטבע היות ויש בלא מעט סיפורים תיאורים של הטבע, החיבור לאדמה ופירותיה. 

71 עמודים
עריכה: גילי תל אורן
הוצאת ניב ספרים
שנת הוצאה: 2020
                                              

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הלחישות

הלחישות / אשלי אודריין בשכונת מגורים אמידה ובדר"כ שקטה מתרחש אירוע מטלטל כשזייבייר בן ה-10 נופל מחלון חדרו בשעת לילה מאוחרת. ויטני, אמו...