יום ראשון, 10 בינואר 2021

 חלון אל המפרץ / דבי מקומבר


ג'נה ומורין הן שתי חברות בשנות ה-40 לחייהן. הן הכירו בקולג' ומאז הן החברות הכי טובות, סומכות אחת על השנייה בעיניים עצומות, מתייעצות זו עם זו ותמיד מוצאות אוזן קשבת האחת אצל השנייה.. עוד כשהיו בקולג' היה להן חלום משותף לטוס ולהכיר את פריז. אבל נפתולי החיים הובילו אותן למסלול שונה מהמתוכנן וגם כעת, 20 שנה אחרי הן טרם טסו לעיר האורות.

ג'נה, אחות במקצועה, היא גרושה ואם לשני ילדים בוגרים אשר לומדים בקולג'. פול, הבכור, כבר שנתיים לא חי בבית ואלי זה עתה עזבה את הבית ועברה למעונות של הקולג', מה שהותיר את ג'נה לבדה בבית. היא די חיכתה לרגע שבו יהיה לה קצת חופש וזמן להקדיש לעצמה ולתחביביה, אבל במקום ליהנות מהשקט היא מרגישה ריקנות. בעלה לשעבר שכלל לא טורח לדאוג לילדיו מעבר למה שמצווה עליו בחוק, הוא רופא במקצועו, ולכן, היא החליטה שלעולם לא תסכים לצאת עם רופא בעתיד.

מורין היא ספרנית במקצועה, כמו ג'נה, גם היא גרושה ואם לבת נשואה בשם טורי. היא נישאה בגיל צעיר יחסית ונישואיה עלו על שרטון בשלב די מוקדם של חיי הנישואים, אך, הזוג לא מיהר לפרק את החבילה למען בתם. אבל הפער ביניהם היה כה עצום שגירושים היו רק עניין של זמן.

שתי החברות הללו איבדו את האמון בגברים אחרי גירושיהן, הן יצאו עם גברים לדייטים אבל מעולם לא מצאו את האחד שיגרום להם לרצות לפתוח את ליבן בפניו.
גם ג'נה וגם מורין יגלו שגם אם פרק א' בחייהם הסתיים באכזבה, אין זה אומר שאין להן סיכוי לפרק חדש והרבה יותר מוצלח. השתיים יתמודדו כל אחת מהן עם שאלות וספקות בנוגע לחייה ורגשותיה ,והן לעולם לא יפסיקו לחלום על אהבה חדשה וגם על הטיסה לפריז שטרם יצאה לפועל.

מה מצפה לשתי החברות הטובות בפרק החדש בחייהן? והאם סוף סוף יכירו את פריז? תקראו את הספר ותגלו!

הספר קריא להפליא! הפרקים בו קצרים וקולחים והכתיבה בו מאוד טובה ומדרבנת לקרוא פרק אחר פרק ועוד בטרם הרגשתי, הגעתי לסוף של הספר. העלילה ברובה מסופרת משתי נקודות מבט, האחת של ג'נה והשנייה של מורין, מלבד פרקים בודדים המסופרים מנקודת מבטה של אלי, בתה של ג'נה. אהבתי את סיפוריהן של ג'נה ומורין, אם כי, הסיפור של ג'נה היה בעיני יותר מרגש ונוגע ללב.

שורה תחתונה: סיפור מתקתק וקליל על שתי חברות טובות המתחילות כל אחת בפרק חדש ומרגש בחייהן. זה בדיוק הספר שתרצו לקחת לחופשה הבאה, או לאור המצב, פשוט תיהנו להעביר איתו את הסופשבוע!

343 עמודים
מאנגלית: מור רוזנפלד
הוצאת תכלת
שנת הוצאה: 2020
                                        

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הלחישות

הלחישות / אשלי אודריין בשכונת מגורים אמידה ובדר"כ שקטה מתרחש אירוע מטלטל כשזייבייר בן ה-10 נופל מחלון חדרו בשעת לילה מאוחרת. ויטני, אמו...