יום ראשון, 10 בינואר 2021

העלמה והלילה / גיום מוסו


גיום מוסו חוזר בספר חדש, וכרגיל, הוא מצליח לכתוב עלילה מפתיעה עם התפתחויות בלתי צפויות. הפעם אין בעלילה שילוב של נושא העל טבעי, אבל הספר אפוף מסתורין לכל אורכו.

השנה היא 2017 ובעיר אנטיב עומד להתקיים מפגש מחזור לרגל חגיגות היובל של תיכון בעיר. תומא הוא גבר בשנות הארבעים לחייו. הוא סופר אשר כתב ספרים רבים שהפכו לרבי מכר ברחבי העולם והוא מתגורר בניו יורק בגפו. בצעירותו הוא התגורר בדרום צרפת בעיר אנטיב עם הוריו שעדיין מתגוררים בה, אך, אין בינו לבין הוריו קשר קרוב ורציף. כשתומא קרא כתבה לפיה מתכוונים להרוס את אולם הספורט של בית הספר ולבנות מבנה אחר ומרשים במקומו, הוא הרגיש שכל עולמו חרב עליו וזאת בעקבות סוד אפל מעברו. הוא מיד רכש כרטיסי טיסה וטס לאנטיב, לכאורה, בכדי להשתתף במפגש, ובפועל, לחקור לעומק את אשר התרחש בעבר, ובכך גם לגלות פרטים על עצמו.

בדצמבר של שנת 1993 בחופשת חג המולד, צעירה בשם ויניקה שנשארה ללון במעונות בית הספר, נעלמה בלילה סוער ומושלג כאילו בלעה אותה האדמה. ויניקה הייתה בחורה יפה ומלאת שמחת חיים אשר הייתה מושא אהבתם של כל הבנים בתיכון. השמועות טענו כי ויניקה ניהלה קשר אסור עם אחד המורים, ולאחר חקירת המשטרה ההנחה הרווחת הייתה כי ויניקה ברחה עם אותו מורה לעיר אחרת. את הגרסה הזו חיזקו עדי ראייה שצלחו בלתאר את השניים במסלול בריחתם. מאז, אף אחד לא שמע יותר על שניהם.

תומא וחברו הטוב, מקסים, למדו באותה השכבה עם ויניקה. השניים היו אחראים למות אדם אשר את גופתו קברו בקיר של אולם הספורט.
כעת, 25 שנה אחרי ובעקבות השיפוץ שעומד להיעשות בבית הספר, תומא משוכנע כי הסוד המחריד שהוא וחברו שמרו כל השנים הללו, עומד להיחשף וחייהם, כפי שהיו עד כה, עומדים להסתיים, כי על הרצח שביצעו צפוי להם עונש מאסר ארוך מאוד.

תומא ומקסים היו בטוחים שאף אחד מלבדם לא יודע דבר על מה שהם עשו בצעירותם, אבל כשהם מקבלים מסרים מאיימים ואנשים הקרובים אליהם מתחילים להיפגע, הם מבינים שלא רק מהמשטרה הם צריכים לחשוש, אלא ממישהו שדורש נקמה ומתקדם בצעדי ענק ישירות אליהם.

מי מנסה לנקום בתומא ובמקסים בעקבות מה שעשו בתיכון? מי עוד יודע את סודם? מה באמת קרה באותו לילה סוער ומושלג בדצמבר 1993? ומה עלה בגורלה של ויניקה שנעלמה בפתאומיות ומאז אבדו עקבותיה?

כל התשובות מחכות לכם בספר המתח התזזיתי: 'העלמה והלילה"!

אני מאוד אוהבת את הכתיבה של גיום מוסו. הוא בעל דמיון מאוד מפותח וכותב בצורה מסקרנת, קולחת ומושכת. העלילה בספריו תמיד מפתיעה ובלתי צפויה, כזו שאי אפשר בכלל לנחש אותה.

הפעם מוסו החליט לשנות את מקום ההתרחשות של עלילתו ולהעביר אותה מניו יורק או פריז לדרום צרפת, לאזור בה הוא גדל.

כשקראתי את הספר נזכרתי בסרט האימה "אני יודע מה עשית בקיץ האחרון!". גם בספר, כמו בסרט, הגיבורים היו בטוחים שסודם שמור עמם ואף אחד לא יוכל לחשוף את אשר עשו. אבל בספר אין תחושה של אימה אלא של מתח מסקרן וסוחף, כזה שגורם לי לרצות ולהמשיך לקרוא פרק אחר פרק עד שיפתרו כל התעלומות.

המליצו לי להתחיל ולקרוא את הספר בלי לקרוא את הכריכה האחורית וזאת עשיתי. בסיום הקריאה קראתי את התקציר בכריכה והבנתי למה עדיף שלא לקרוא אותו בטרם קוראים את הספר. לדעתי, התקציר חושף קצת יותר מידי.

אם אתם אוהבים את כתיבתו של מוסו, סביר מאוד להניח שתיהנו גם מהספר הזה. אם אתם לא אוהבים את כתיבתו, לא בטוחה שהספר הזה יצליח לשנות את דעתכם. אך, אם טרם קראתם ספר שלו, זאת הזדמנות מצוינת להתחיל עם "העלמה והלילה" שעלילתו טובה, מלאה בתפניות ובלי רגע דל.

שורה תחתונה: מוסו חוזר עם ספר מתח תזזיתי אשר במרכזו סוד מהעבר אשר עלול להתגלות ולהרוס את חייהם של המעורבים בו, ונקמה שמגיעה בהפתעה ויוצרת הרבה פחד והרתעה. 

267 עמודים
מצרפתית: אביגיל בורשטיין
הוצאת כנרת זמורה
שנת הוצאה: 2020

                                                   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הסוררות

הסוררות / אמיליה הארט רומן הביכורים הנפלא הזה היה עבורי הפתעה מקסימה. כשקראתי על העלילה הסתקרנתי מכך שהספר מדבר על נשים שמגיעות משלוש תקופות...