יום ראשון, 10 בינואר 2021

משימה אחת יותר מדי / אפרת כהן


רב פקד מאיה קוטלר נמצאת במצב סבוך בחיי הנישואים. בעלה עייף מהעובדה כי כל זמנה מוקדש לעבודתה בלבד ואין היא מביעה רצון להרחיב את המשפחה. הוא מחליט לעזוב את הבית ומעוניין לפנות לגישור, אך גם לפגישת הגישור מאיה לא מוצאת זמן פנוי.

מאיה עומדת בראש צוות חקירה שנתבקש לחקור את נסיבות מותה של בחורה צעירה שנמשתה מן הים ללא רוח חיים. האירוע תחילה נחשד כהתאבדות, אך, הפתולוג איתר דקירה של מחט בעורף הצעירה ממש על קו השיער, מיקום שקשה לגלותו ושמטרתו היא לטשטש את עובדת הדקירה שבעצם מוכיחה כי מדובר ברצח.
וכך, מחשד להתאבדות, החקירה מסתעפת לפרשת רצח. למשטרה אין כיווני חקירה, הם מתחקרים את כל מי שהכיר את הצעירה ולא מצאו חשוד ברצח.
ואז, צוות החקירה מתבשר כי על קורבן של תאונת דרכים בירושלים נמצאה אותה דקירה ובאותו מקום בעורף. הקורבן היא אישה בשנות החמישים לחייה.
אבל זו לא הגופה האחרונה שתתגלה עם סימני דקירה בעורף, והמשטרה מבינה שיש לה כאן עסק עם רוצח סדרתי בעל דפוס התנהגות שחוזר על עצמו.

ברחובות תל אביב רוכב על אופניו גבר בשנות השלושים לחייו בשם זיו. זיו הוא טיפוס מתבודד. הוא לא אוהב ליצור קשר עם סביבתו, נמנע מלשוחח עם אנשים אחרים ואף מליצור עמם קשר עין. הוא מנהל סדר יום קבוע ויוצא על גבי אופניו מביתו הקטן והמוזנח אל עבר מקום עבודתו הקבוע מזה 5 שנים, זוהי שגרתו הקבועה שבה הוא לא מעוניין לבצע כל שינויים.
בעקבות הימצאותו בקרבת הנרצחת הצעירה יום לפני איתור גופתה, מאיה וצוותה נוטים להאמין כי זיו הוא האדם שאחראי למותה של הצעירה וכן, למותם של נרצחים נוספים.

מאיה היא שוטרת מאוד יסודית המקדישה את כל זמנה לחקירותיה. היא הרי משלמת על מסירותה לעבודה מחיר כבד שהינו המשבר בחיי נישואיה. למאיה יש עבר שאותו היא לא רוצה לחשוף, אך, עם התקדמות חקירת פרשות הרצח היא מבינה כי בכדי שתוכל להביט אל עבר עתידה, עליה תחילה להתמודד עם פצעי העבר ולהפסיק להדחיק את מה שפוצע את נפשה.

מה מסתירה מאיה בנוגע לעברה? מי אחראי על הרציחות שהכניסו לפאניקה אפילו את בכירי המשטרה? האם מאיה תצליח לפענח את החקירה בצורה יסודית כפי שהיא רגילה?

את כל התשובות תוכלו למצוא במותחן המרתק: "משימה אחת יותר מדי"!

איזה יופי של ספר. מאוד נהניתי לקרוא אותו והיה לי קשה לעשות הפסקות כי הייתי סקרנית בנוגע להתפתחויות הצפויות. ההתפתחויות היו מעולות בעיני ויצרו עלילה תזזיתית, סוחפת ועם תפניות מפתיעות ובלתי צפויות. כשחשבתי שאני יודעת מה הולך לקרות, גיליתי שהתבדיתי, מה שמאוד הוסיף לחוויית הקריאה. הרי שספר מתח המצליח להפתיע את הקורא הוא ספר מתח משובח. כמו כן, השתלבה בעלילה המציאות הלא פשוטה בארץ שהמחישה את המצבים עמם אנשים נאלצים להתמודד.

הכתיבה בספר מאוד טובה, זורמת ומושכת להמשיך ולקרוא עוד ועוד פרקים בלי רצון כאמור, להפסיק.
זהו ספר הביכורים של אפרת כהן, מה שכלל לא מורגש היות והכתיבה היא פשוט נהדרת.

שורה תחתונה: מותחן מרתק על רב פקד משטרתית טובה ויסודית אשר מנסה ללכוד רוצח שהוא יסודי לא פחות ממנה. החוקרת תבין די מהר מול מי ומה היא מתמודדת ותאלץ בנוסף להתמודד גם עם עברה האפל.


343 עמודים
עריכה ספרותית: אורלי קראוס ויינר
הוצאת ספרי ניב
שנת הוצאה: 2020

                                                           

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הסוררות

הסוררות / אמיליה הארט רומן הביכורים הנפלא הזה היה עבורי הפתעה מקסימה. כשקראתי על העלילה הסתקרנתי מכך שהספר מדבר על נשים שמגיעות משלוש תקופות...