יום ראשון, 10 בינואר 2021

הבריחה / הרלן קובן


סיימון נשוי באושר לאינגריד, אישה שהוא מעריץ ואוהב בכל ליבו, ולשניים יש שלושה ילדים: פייג' הבכורה, סאם שרק סיים תיכון, ואניה שעדיין לומדת. סיימון עובד בחברת השקעות בה הוא שותף עם גיסתו, ואינגריד היא רופאה. החיים של הזוג וילדיהם היו כל כך טובים ומאושרים, עד...שהפסיקו להיות כאלה!

הכל התחיל להתדרדר כשפייג' עזבה את הבית בשביל ללמוד בקולג'. תוך זמן קצר, היא הכירה טיפוס מפוקפק שהיה מבוגר ממנה בעשור וגרם לה להתמכר לסמים, והיא השתנתה מאוד, עזבה את לימודיה, הפכה לנרקומנית ויצאה מכלל שליטה. סיימון ואינגריד ניסו לעזור לה כמיטב יכולתם, אבל פייג' התנגדה ליד שהושטה לה והסמים השתלטו על חייה לחלוטין. היא עזבה את בית הוריה וניתקה עמם קשר.

סיימון לא היה מוכן לקבל את העובדה שאין להם מה לעשות למען פייג'. מאחורי גבה של אשתו, הוא החליט לשכור בלש פרטי ולאתר את בתו. בזמן שטייל בסנטרל פארק הוא הבחין בבחורה רזה, חיוורת ומוזנחת הנראית כמו קבצנית, שרה ומנגנת בזמן שהעוברים ושבים משליכים כמה מטבעות בודדים לעברה. לקח לסיימון כמה שניות טובות להבין כי הקבצנית שמולו היא לא אחרת מאשר בתו, פייג'.

סיימון רץ לעברה ורצה לקחת אותה מהמקום ולעזור לה, אבל אז הגיע אותו טיפוס מפוקפק שהכיר לה את עולם הסמים והפך אותה מבחורה עדינה, יפה ואנרגטית, לדמות חיוורת, חולנית ובעלת מבט חלול. סיימון ניסה להגיע לבתו, ארון חסם את דרכו ובתגובה סיימון הכניס אגרוף בפרצופו. די מהר, המצב יצא משליטה ותיירים שנכחו במקום צילמו את האירוע וקראו את ההתרחשות בצורה מעוותת, ובתוך עניין של שעות ספורות הסרטון פורסם ברשתות וסיימון תואר כתוקף אגרסיבי, אדם בעל ממון התוקף חסר בית חסר כל.

אבל זאת הדאגה הכי קטנה שהייתה לסיימון, כי המצב רק הלך והחריף כאשר שוטר הגיע למשרדו של סיימון בכדי לחקור מקרה רצח של לא אחר מאשר הגבר שעמו פייג' גרה. גופתו של הגבר נמצאה מרוטשת בחדר שבה התגורר עם פייג'. פייג' נעלמה מהדירה ולא הותירה עקבות. היא נעלמה כאילו בלעה אותה האדמה.

מי עומד מאחורי הרצח? האם יש קשר בין הרצח הברוטלי והיעלמותה של פייג'? סיימון ואינגריד יצאו לאתר את בתם, גם במחיר סיכון חייהם. מה יעלה בגורלם? והיכן נמצאת פייג'?

במקביל, חוקרת פרטית ובלשית בדימוס בשם אלנה מקבלת משימה לאתר את מיקומו של צעיר שעזב את הבית ואביו לא יודע לאן נעלם בנו ויש לו סיבות להאמין כי בנו נמצא בסכנת חיים.
האם אלנה תאתר את הצעיר?

ועוד עלילה שמתפתחת במקביל, צעיר וצעירה שהם כפי הנראה זוג מתנקשים, נוסעים ברכב ליעד ידוע מראש, וביעד הזה הצעיר רוצח איש משפחה ומביים את האירוע כזירת התאבדות. השניים ממשיכים לנסוע אל עבר היעד הבא בתור.
מי הם זוג המתנקשים הללו ומה הוא סיפורם?

והשאלה הגדולה: מהו החוט המקשר בין שלושת קווי העלילה?

את כל התשובות תמצאו בספר המתח המרתק: "הבריחה"!

איזה ספר מעולה! העלילה הצליחה לרתק אותי כבר בתחילתה, זה מסוג הספרים ששוקעים לתוכם ובלי לשים לב כבר מגיעים לסוף. הספר כתוב היטב, הוא מותח עד לדף האחרון, הוא לא צפוי ברובו וגדוש בהתפתחויות מעניינות.

הספר המסופר בגוף שלישי בנוי מעלילה מרכזית, זאת שבה סיימון מנסה לאתר את בתו, פייג', ועוד שתי עלילות משניות, ובסופו של דבר העלילה נשזרת בשתי העלילות החופפות אליה והתוצאה היא מותחן מצויין, קצבי ותזזיתי ששומר על עניין רב לכל אורכו.

שורה תחתונה: הרלן קובן חוזר עם מותחן משובח על התמכרות לסמים, מסע של חיסולים, נעדרים וסודות, ועל אב שלא מוכן לוותר על מציאת בתו, גם במחיר חייו. אל תפספסו! 

367 עמודים
מאנגלית: שאול לוין
הוצאת כנרת זמורה
שנת הוצאה: 2020

                                                         

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הסוררות

הסוררות / אמיליה הארט רומן הביכורים הנפלא הזה היה עבורי הפתעה מקסימה. כשקראתי על העלילה הסתקרנתי מכך שהספר מדבר על נשים שמגיעות משלוש תקופות...