יום ראשון, 10 בינואר 2021

מגע של חסד / דניאל סטיל



סידני וולס בת ה-49 הייתה נשואה לאנדרו 16 שנים והיו להם חיים טובים, מאושרים, מעושרים וחסרי דאגות. לה ולאנדרו לא היו ילדים משותפים, אך לה היו שתי בנות מנישואיה הראשונים וגם לאנדרו היו שתי בנות תאומות מנישואיו הראשונים.


בצעירותה, סידני הייתה מעצבת אופנה מצליחה, אך, לאחר נישואיה לאנדרו היא הפסיקה לעבוד לבקשתו על מנת שיהיה לה זמן בשפע בשבילו ובשביל בנותיה. היא לא סירבה לעזוב את עבודתה ונהנתה מהחיים הטובים שהיה לאנדרו להציע לה, בנוסף לאהבתו הגדולה.

החיים של סידני חוו טלטלה איומה כשנתבשרה כי אנדרו נהרג בתאונת דרכים כשרכב על אופנועו. סידני הרגישה שבורה ומרוסקת. היא מאוד אהבה את בעלה וכאבה את הטרגדיה האיומה שהובילה למותו בטרם עת. גם בנותיה שהן כבר בוגרות כאבו את מותו של אנדרו שתמיד התנהג אליהן בחיבה רבה ואף דאג למימון לימודיהן.

אבל זאת לא הבשורה הרעה האחרונה שחיכתה לסידני. מלבד מות בעלה, היא גילתה שאנדרו לא הותיר אחריו צוואה חדשה אלא הישנה שבה היורשות הן בנותיו, ועל כן, כל כספו ואף ביתם המפואר יועבר לחזקתן של בנותיו התאומות. תאומות שלא אהבו את סידני בכלל, הן למעשה שנאו אותה ולכן, הן אף נהנו להותיר אותה חסרת כל ולסלק אותה מהבית המפואר אותו היה עליה לפנות תוך 30 יום.

מחיים של פאר והוד לצד הגבר של חייה, סידני מצאה את עצמה אלמנה חסרת קורת גג. היא התביישה לבקש עזרה מבנותיה והחליטה לחזור לשוק העבודה. אבל אז, היא גילתה שזה לא פשוט למצוא עבודה אחרי שנים שבהם הייתה עקרת בית.
אבל סידני לא ויתרה, וחשבה שהינה, המזל שיחק לטובתה והוביל אותה לעבודה נפלאה. אבל אז, היא שוב חווה טלטלה איומה שממנה בכלל לא פשוט להתאושש.

מה הטלטלה הנוספת שחוותה סידני בחייה? האם תצליח להתאושש מהחוויה הנוראה? ואיך יראו חייה אחרי לכתו של אנדרו?

את כל התשובות תגלו בספרה החדש של סטיל: "מגע של חסד"!

דניאל סטיל חוזרת עם ספר חדש שמדבר על החשיבות של העצמאות. לדאוג לביטחון קיומי ולא להפוך לתלותיים באחרים. לא ניתן לחזות מה יוליד יום ועל כן, חשוב לקחת את המושכות על החיים ולא להסתמך על אחרים.

סידני חוותה מהמורות רבות בחייה. היא הייתה רגילה לחיים הטובים, לא דאגה לכסף היות ובנישואיה כסף היה בשפע. לכן, כשהיא נותרה לבדה ובלי כסף, היא הרגישה אבודה בעולם. בתחילת העלילה דמותה מבולבלת ונאיבית, מה שהוביל אותה לחוות מהמורות נוספות. אבל היא לא ויתרה והפעם רצתה להתמודד עם החיים בכוחות עצמה.

רציתי גם לכתוב על משהו שמתייחס לדמות שולית בעלילה אבל יחד עם זאת מאוד הפריע לי. הייתה דמות משנית של הבן זוג של בתה הצעירה של סידני, צעיר הסובל מחרדה חברתית. סידני טענה לא פעם שבתה ממשיכה בקשר עמו מאחר והיא מרחמת עליו. אבל מה שצרם לי מאוד הייתה העובדה שסידני כינתה את קשר של בתה עם הצעיר כ"פרויקט מחמד". לא יודעת מה דעתכם האישית על המושג הזה, אבל לי הוא נשמע פוגעני.

שורה תחתונה: סיפורה של אישה שאיבדה את בעלה ואת כל רכושה, היא יוצאת לדרך חדשה ומורכבת ומגלה בדרך הקשה עד כמה חשוב להיות עצמאית שלא תלויה באף אחד.



270 עמודים
מאנגלית: שאול לוין
הוצאת כנרת זמורה
שנת הוצאה: 2020



                                                            

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הסוררות

הסוררות / אמיליה הארט רומן הביכורים הנפלא הזה היה עבורי הפתעה מקסימה. כשקראתי על העלילה הסתקרנתי מכך שהספר מדבר על נשים שמגיעות משלוש תקופות...