יום ראשון, 10 בינואר 2021

הגל העולה / נועם דוכס


גל רייז התכונן לקראת הטיול הגדול לדרום אמריקה אליו הוא עמד לטוס עם שני חבריו הטובים ביותר: מתן המכונה "כפיות" ויוני בכינויו "גאוס". גל עזב את העבודה שלו במשק שבה עבד אצל קשיש חביב בעל חוש הומור שתמיד היו לו משפטים חכמים לומר, ארז את המוצ'ילה שלו וספר את השעות לקראת הטיסה.

היום הגדול הגיע ורייז, כפיות וגאוס עלו על המטוס למדריד, יעד הביניים, ומשם הם טסו לבואנוס איירס, ארגנטינה, נקודת הפתיחה בטיול אשר לו הם ציפו בקוצר רוח. הטיול היה אמור להיות עבורם תקופה של חופש מוחלט, מסיבות, נופים וניקוי ראש, והכל הצביע שככה הולך להיראות הטיול שלהם...כבר ביום הראשון הם הצליחו למצוא הוסטל מוצלח הממוקם במרכז התיירותי, ממש בסמוך לכיכר שדרות מאי המפורסמת.
שלושת החברים טיילו, שתו, עישנו, פגשו בישראלים שאותם תמיד קל מאוד לזהות בחו"ל, פגשו בבחורות ונהנו במסיבות עד השעות הקטנות של הלילה. הם גם הספיקו לעזור לצעירה שטיילה לבדה ועמדו לגנוב לה את התיק, ובסוף אף צרפו אותה לקבוצתם בשמחה.

בעודם שוהים בהוסטל ומתכננים את מסלול יעדם הקרוב הבא, אירע פיצוץ אימתני אשר הרעיד את כל האזור וגרם להתנפצות זכוכיות בהוסטל. אבל הפיצוץ המחריד היה רק הראשון בסדרת פיצוצים נוספים שהתרחשו ממש קרוב להוסטל שלהם. הם טרם הספיקו להתאושש מהפיצוץ הראשון וכבר החלו הפיצוצים האחרים.
וכך, בבת אחת, הטיול החלומי לדרום אמריקה שהם כל כך ציפו לו, הפך לחלום בלהות מסויט במיוחד. במקום טיול מהנה שיהווה עבורם חוויה נהדרת של פעם בחיים, חבורת הישראלים מצאה את עצמה באמצע של התרחשויות מסעירות במיוחד שרק הלכו, התפתחו והתרחבו על אדמת ארגנטינה.

מסתבר שדווקא כשרייז וחבריו החליטו לטוס לדרום אמריקה, בארגנטינה התפרצה התקוממות נרחבת נגד הממשלה. המון זועם לובש שחורים הנושא דגל ועליו ציור של זיקית קורא להפיכה. בראש הארגון עומד אסיר הידוע בכינויו "הזיקית", ומטרת הארגון היא הפלת הנשיא וממשלתו שלטענתם לא דואג לרווחת הציבור הארגנטינאי. בשל כך, כל ארגנטינה הושבתה. ברחובות פרצו מהומות סוערות, הובהרו צמיגים והייתה אלימות רבה בכל מקום. בחלקים במדינה לא היה חשמל, האינטרנט הושבת, וכך גם הנמל ושדה התעופה וגבולות המדינה נסגרו.

רייז וכל קבוצת הישראלים מצאו את עצמם לכודים במדינה שבה מנסים לבצע הפיכה אלימה. במקום מסע של חופש ובילויים חסרי גבולות, החבורה מצאה את עצמה במסע הישרדות מלחיץ ובלתי צפוי. המטרה היחידה שלהם הייתה להצליח לצאת מגבולות ארגנטינה בחתיכה אחת.

אבל תוכניות לחוד ומציאות לחוד, בעוד רייז וחבריו מנסים למצוא דרך מילוט, הם מוצאים את עצמם בלב ליבה של המהומה. אחר הקבוצה רודפים אנשים לובשי שחורים חמושים, סוכני מוסד מסיבה בלתי ברורה גם נכנסו לעניין ועוד טיפוסים חשודים נראים סביבם. קשה לדעת במי אפשר לבטוח ולמי כדאי להאמין. ובתוך כל המהומה הזו, יש סוד עולמי גדול במיוחד שחשיפתו עלולה לקחת את העולם כולו לנקודת האל חזור.

מה יעלה בגורלה של הקבוצה הישראלית שהגיעה לדרום אמריקה בכדי לבלות וליהנות ומצאה את עצמה מול שלל התפתחויות הזויות? ואיך בדיוק המוסד נכנס כאן לתמונה? תקראו את הספר ותגלו!

מאוד נהניתי לקרוא את הספר! אני בהחלט יכולה להבין למה חבריו של הכותב, נועם דוכס קוראים לו "מר מגזים". בכריכה האחורית של הספר כתוב שהוא החליט לכתוב את הספר בכדי להראות להם שהם טועים, אבל אז אחרי שקרא את כל אשר כתב הוא הבין שהם למעשה צודקים.

אז כן, לסופר יש דמיון מפותח מאוד, אבל זה דווקא מה שכל כך אהבתי בספר והפך אותו לכה ייחודי. הוא לא שגרתי, מצחיק ומשעשע, בלתי צפוי, הזוי וגם מותח. ממש נהניתי לקרוא אותו ולהיחשף לכל ההתפתחויות והסיטואציות ההזויות שהתרחשו בו. חוויית הקריאה בו היא כמו רכבת הרים שיורדת מהפסים ולא ידוע לאן הרכבת תגיע.

אז אם בא לכם לקרוא ספר מהנה והזוי גם יחד, אל תפספסו את המסע התזזיתי של רייז, כפיות וגאוס בארגנטינה. את אמא של מרקו הם אולי לא מצאו שם, אבל דברים הזויים אחרים בהחלט כן! 


374 עמודים
עריכה לשונית: מושיק חסון
עריכה ספרותית: גלי שפר
הוצאת ספרי ניב
שנת הוצאה: 2020


                                                         

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הסוררות

הסוררות / אמיליה הארט רומן הביכורים הנפלא הזה היה עבורי הפתעה מקסימה. כשקראתי על העלילה הסתקרנתי מכך שהספר מדבר על נשים שמגיעות משלוש תקופות...