יום ראשון, 10 בינואר 2021

מנות קטנות של גאולה / יאיר יונה


הספר מורכב מאוסף של 22 סיפורים העוסקים במגוון רחב של סיטואציות בחיים. חלק מהסיפורים מציאותיים וחלקם שייכים לז'אנר הפנטזיה. עלילת חלקם מתרחשת ברחובות בישראל בעוד שאחרים מתרחשים הרחק ממדינתנו הקטנה.


הספר נפתח בסיפור הנקרא כשמו של הספר "מנות קטנות של גאולה". אחרי שתקראו את הסיפור המדובר, תגלו כי משמעות השם יקבל פן נוסף ומפתיע.

סיפור אחר מספר על צעיר ממשפחה דתית שמרגיש לא שייך למסלול החיים שאביו מצפה ממנו לצעוד בו. הוא מאוד רוצה לפנות לדרך אחרת אך חושש מתגובת אביו והסביבה.

סיפור אחר דיבר על מצית שאבד ואי הבנות הצית ואת מסלול חייו של סטודנט הסיט.

בסיפור בשם "שחקנית", לאחר סיום הצגת תיאטרון כשהקהל יצא מהאולם, מפגש מקרי בין השחקנית הראשית בהצגה וזוג צופים, הובילה לחשיפת סודות כמוסים ובשל כך להתפתחויות הזויות ובלתי צפויות.

בסיפור אחר שאותו קראתי בסקרנות רבה והיה אחד המועדפים עלי, דובר על נוסע בזמן שמשימתו הייתה לשנות את ההיסטוריה. הוא מנסה להרוג ילד קטן ומפתה אותו בסוכריות. בתחילת הסיפור מעשיו נראו מאוד איומים מטרידים, אך, מילה אחת הספיקה בכדי שאסתכל על ההתרחשות מזווית אחרת לגמרי.

אחרי שתקראו את הסיפור "תורכיות" תבינו את משמעות הפיל המופיע על כריכת הספר.

סיפורים אחרים מדברים על פוסט טראומה והשפעתה על הסובל ממנה וסביבתו. על הפרעות נפשיות וכדורים פסיכיאטריים, על הפחד לצאת מהארון והרצון לפעול אך ורק לפי הנורמות שבחברה גם במחיר ביטול עצמי. יש גם סיפורים יותר קליליים המוצגים בפן הומוריסטי, ואחרים שבהם האדם בוחן את חייו ואת קבלת ההחלטות שנטל במהלכם.

שורה תחתונה: אם אתם אוהבים סיפורים קצרים ומעוניינים להתנתק מעט משגרת ימי הקורונה, בטח תמצאו את מבוקשכם ב"מנות קטנות של גאולה".


320 עמודים
עריכה: אורית צמח
הוצאת ספרי ניב
שנת הוצאה: 2020


                                                              

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הסוררות

הסוררות / אמיליה הארט רומן הביכורים הנפלא הזה היה עבורי הפתעה מקסימה. כשקראתי על העלילה הסתקרנתי מכך שהספר מדבר על נשים שמגיעות משלוש תקופות...