יום שישי, 15 בינואר 2021

איה (היא) / חני וייס


העלילה מספרת את סיפורם של שלושה צעירים ירושלמיים: איה, גיא ורון.

איה היא נערה שקטה, ביישנית ובוגרת לגילה לאור מה שעברה בחייה. היא פוגשת בבית הספר בגיא המבוגר ממנה בשנתיים ולמרות שמעולם לא האמינה באהבה ממבט ראשון, היא התאהבה ברגע שראתה אותו. אבל דווקא בגלל שהיא אוהבת אותו היא מחליטה להתרחק ממנו. היא לא משתפת אותו בסודותיה ומעדיפה לעזוב אותו בלי לחשוף את הסיבה.

גיא גם הוא התאהב באיה בעוצמות שלא הכיר. הוא ידע שיש בה משהו מסתורי. עיניה שידרו לו כי קיים דבר מה נסתר, אבל הוא לא שאל והיא לא נדבה פרטים. כשהם היו ביחד, הם נהנו זה מחברתו של זו וחשו מאושרים. לא ראו אף אחד חוץ מאחד את השני. כך היה לפחות עד שאיה החליטה לעזוב אותו.

רון הגיע לירושלים בעקבות עבודתו של אביו. הוא נער שקט ורציני המנסה להתאקלם בסביבה החדשה אשר הפכה לביתו החדש. הוא רואה את איה ומתאהב בה. בכל יום הוא מחפש אותה בהפסקות בבית הספר, רוצה להכיר אותה ולהיות בחברתה וכשהיא נעתרת לו, אין מאושר ממנו. איה נהנית מחברתו ומרגישה בטוחה ורגועה לצידו. רון תמיד נמצא שם בשבילה. זמין עבורה בכל שעה ביממה ורוצה באושרה. איה אוהבת אותו, אבל בגיא היא מאוהבת.

כשהסודות נחשפים הפנים האמיתיות נחשפות גם הן...

אבל למרות שאיה יודעת שהקשר בינה לבין גיא הוא הרסני ולא בריא, היא לא יכולה לשלוט בליבה. ההיגיון מתריע בפניה להפנות לגיא את גבה, לפתוח את הלב בפני אחר, אבל ליבה פועם בחוזקה כשהוא בסביבה וקשה לה לשלוט ברגשותיה.

מה איה מסתירה? איך גיא ורון יגיבו לסודה? מה צופן להם העתיד? את כל התשובות תמצאו בספר הנהדר: "איה (היא)!

העלילה מסופרת מנקודת מבטם של איה, גיא ורון ומתארת את קשרי החברות, האהבות והאכזבות שכל אחד מהם חווה. סיפורם מתפרש על שלושה עשורים שבמהלכם אנו מתוודעים למסלול חייהם.

העלילה הייתה ממש טובה ומרתקת, הסיפור יפהפה וכתוב עם הרבה רגש, הכתיבה קולחת, אם כי היו מספר טעויות שממש חבל שלא אותרו בטרם הספר הודפס. כמו כן, משהו לא הסתדר לי מבחינת הזמנים שהוצגו בפרקים הראשונים שבספר. מלבד מה שציינתי, מאוד מאוד נהניתי מהספר, מדמויותיו המרגשות וצורת הכתיבה מלאת הרגש.

אהבתי מאוד את איה, אישה צעירה עדינה ומקסימה, וגם אמיצה ונחושה. תיעבתי את גיא שהיה מוג לב ופחדן והוקסמתי מרון שטוב ליבו בלט בכל מעשיו. שלוש דמויות אשר יחדיו יוצרים סיפור מטלטל שנקרא בעניין רב.

237 עמודים
עריכה: גילי תל אורן
הוצאת ספרי ניב
שנת הוצאה: 2020

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוכר הספרים מפירנצה

מוכר הספרים מפירנצה / רוס קינג וספסיאנו דה ביסטיצ'י וכתבי-היד המאוירים של הרנסנס רוס קינג, כותב הספר שהינו מומחה מוכר לרנסנס האיטלקי, ער...