יום רביעי, 24 במרץ 2021

התרפקות

 התרפקות / נגה דיין


זהו סיפורה של יערה, מורה להיסטוריה אשר התאלמנה מבעלה בגיל צעיר. נסיבות מותו של בעלה הן תעלומה שיערה נחושה לחקור לעומק עד שתצליח לגלות מה בדיוק קרה ביום שבו בעלה מצא את מותו.

לאחר שהתאלמנה, עזבה את צפון הארץ ועברה להתגורר בתל אביב, שם החלה ללמד היסטוריה בבית הספר "הגאונים". לצערה, היא קיבלה את התלמידים הכי בעייתיים, אך, היא ניסתה להפיק את המרב מעבודתה ואפילו הצליחה לשלב בשיעור חומרי לימוד בהם היא בקיאה ושאותם היא נהנית ללמד.
חיבתה של יערה להיסטוריה מורגשת בחיי היום יום שלה והיא לעיתים קרובות מצליחה למצוא הסבר היסטורי לאירועי ההווה.

ולמרות הידע הרב שיש לה בכל הנוגע להיסטוריה, היא מגלה סיפורים מרתקים נוספים שלא היתה מודעת אליהם, ואף חלקם שימשו אותה בעבודת התזה שלה לתואר השני.

אני חייבת לציין שהספר הפתיע אותי לטובה. הכתיבה טובה וקולחת ומציגה סיפור מעניין ומסקרן. גם מאחורי עיצוב הכריכה יש סיפור שאם לא הייתי קוראת עליו בהקדמה כלל לא הייתי מבחינה כי ההשתקפות המוצגת תחת המילה "התרפקות" היא למעשה "התפרקות". זוהי בעצם התוצאה היצירתית בהתלבטות בין שני השמות.

אגב, על פי ההקדמה, הכותבת היא יערה, קולגה לעבודה בבית הספר של נגה דיין אשר לא רצתה לפרסם את הספר בשמה, ומאחר ונגה דאגה לכל הנעשה מאחורי הקלעים בעת הפקת הספר , יערה ביקשה ממנה שתכתוב את שמה כמחברת הספר.

יערה מספרת על עצמה בכנות ובישירות. היא חדה וביקורתית כלפי הסביבה אך, גם לא חוסכת בביקורת כלפי עצמה.

הספר גם מדבר על הפער בין החילונים והחרדים ועל הקושי של המשפחה להתמודד עם בן המשפחה החוזר בתשובה.

שורה תחתונה: לעיתים התשובות מגיעות דווקא מההיסטוריה.

213 עמודים
עריכה: ספיר צברי
הוצאת ספרי ניב
שנת הוצאה: 2021

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

השחר עולה

השחר עולה / סטיבן קונקולי סטיבן קונקלי חוזר עם עוד מותחן אקשן בלי רגע דל ובו אנו שבים לפגוש בדבין גריי, סוכן מודיעין ו מומחה לריגול נגדי ולמ...