יום שלישי, 23 במרץ 2021

הכאב הלא נראה

הכאב הלא נראה / טלי עוזיאל


הספר נכתב בעקבות תאונת דריסה שעברה הכותבת, טלי עוזיאל, ימים ספורים לאחר יום הולדתה ה-57. האירוע התרחש לפני 5 שנים וכחלק מתהליך הריפוי, החליטה טלי לכתוב את הספר.

תאונת הדריסה התרחשה בעת שטלי השגיחה על שתי נכדותיה הקטנות. לאחר שחצו את הכביש מכונית אפורה נסעה לעברן, הן הספיקו להגיע למדרכה ותגובתה המהירה של טלי הצילה את חיי נכדותיה. טלי נפגעה קשה מהרכב, נפצעה במצחה ובגבה, היא סבלה מדימום בריאות וכתפה נפגעה קשות.

בעקבות התאונה, חייה של טלי כפי שהכירה אותם עד ליום התאונה כבר לא היו קיימים. היא נאלצה לעבור תהליך ארוך של שיקום ולמעשה להתחיל מחדש ולהתמודד עם שגרת חיים חדשה ומורכבת, היות ולמרות שהשתקמה במאמץ רב, הכאבים הפכו לחלק קבוע בחייה והיא נאלצה ללמוד לחיות איתם.

טלי קיבלה משככי כאבים במטרה להקל על מכאוביה, אך, היא סבלה מכאבים למרות הכדורים ולכן הפסיקה ליטול אותם ובהחלטה זו היא למעשה מנעה מעצמה התמכרות מסוכנת למשככי כאבים. המקום היחיד שבו טלי לא חשב בכאבים היה בבריכת מים חמים. אותם רגעים בבריכה סיפקו מזור לגופה ולנפשה.

מלבד תהליך ההחלמה וההתמודדות עם המציאות החדשה, טלי גילתה בעצב עד כמה שהבירוקרטיה יכולה להתיש. בין אם מדובר בעדות במשטרה או החלטת בית המשפט ובין אם מדובר בתביעת חברת הביטוח והביטוח הלאומי. בנוסף לכל הקשיים והכאב שחוותה, היא נאלצה להתמודד עם טרטורים בלי סוף ואי נעימויות רבות.

הספר מכיל פרטים אמיתיים בשילוב פרטים דמיוניים. סיפורה של טלי אשר בו היא מתארת את התהליך שעברה בעקבות התאונה, כתוב ברגישות רבה. טלי כותבת בצורה נפלאה ובשפה רהוטה. היא החליטה לכתוב את הספר תחילה עבור נכדותיה אשר נכחו ברגע התאונה. היה לה חשוב לספר להן על מה שקרה ביום התאונה, וגם עבורה שמצאה מזור בכתיבה. היא גם מקווה כי ספרה יצליח לספק נחמה למי שחווה כאב.

112 עמודים
עריכה: מיכל שרון
הוצאת ספרי ניב
שנת הוצאה: 2021

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

השחר עולה

השחר עולה / סטיבן קונקולי סטיבן קונקלי חוזר עם עוד מותחן אקשן בלי רגע דל ובו אנו שבים לפגוש בדבין גריי, סוכן מודיעין ו מומחה לריגול נגדי ולמ...