יום שלישי, 30 במרץ 2021

איך לאהוב את בתך

איך לאהוב את בתך / הילה בלום


העלילה נפתחת בסצנה שבה אישה נמצאת בעיר חרונינגן שבהולנד ומשקיפה אל עבר חלון של בית שבו גרה משפחה, זוג הורים ושתי ילדות צעירות. האישה מביטה על המשפחה מבין הצללים. היא לא רוצה שיראו אותה. מתברר שאם המשפחה ששמה הוא לאה היא למעשה בתה היחידה של אותה אישה והילדות הן נכדותיה אותן לא פגשה מעולם.

האישה ששמע הוא יואלה שבה ארצה בלי להיחשף בפני בתה לאה ומשפחתה. ובכדי שנבין את כל אשר התרחש והוביל לנתק בין האם לבתה, יואלה שבה עם זיכרונותיה שנים רבות אחורה ומספרת על המשפחה שהקימה. היא מספרת על מאיר בעלה המבוגר ממנה בלמעלה מעשור, ועל הולדתה של ילדתם היחידה, לאה שמרגע הולדתה הפכה לדבר הכי חשוב ומשמעותי בחייהם.

הספר מציג את הדינמיקה שהתנהלה במשפחה שהצטיירה כנורמטיבית למדי. עם הורים שאהבו את בתם והיו מאוד קשובים אליה. יואלה היא אם מאוד מגוננת, היא לא חפה מטעויות וידעה לאהוב את בתה כמיטב יכולתה, ואולי הסיבות שהביאו אותה לנהוג בבתה כפי שנהגה נבעו ממערכת היחסים שלה עם אמה.

גם יואלה הייתה בת יחידה להוריה. היא איבדה את אביה בהיותה בת 14 בלבד וכך נותרו רק היא ואימה שאהבה אותה, אם כי לא ידעה להראות מספיק חיבה. ימי ילדותה ונעוריה עיצבו את חייה והיא מצאה את עצמה מתמודדת עם קשיים בכל מיני שלבים בחייה.

העלילה לא מועברת בסדר כרונולוגי. למעשה, היא מתחילה מעט לפני הסוף, עם טיסתה של יואלה להולנד בכדי לראות את בתה בסתר אחרי שנים שלא ראתה אותה. לאה עזבה לטיול הגדול ומעולם לא חזרה ארצה, מלבד ביקור אחד ועדכונים של "הכול בסדר" דרך אדם שלישי.

העלילה בנויה בצורה מרתקת כשבכל שלב נחשף עוד נדבך המספק חלק מהתשובות, עד לקבלת התמונה המלאה והברורה. כך, אנו נחשפים לסיבת הריחוק הבהול של לאה והנתק שכפתה על משפחתה. הכתיבה בספר מעולה ומאוד רגישה. זה מסוג הספרים שכשמתחילים לקרוא קשה להתנתק מהם. וזאת הסיבה שסיימתי את הספר ביום שבו התחלתי לקרוא אותו.

שורה תחתונה: רומן עוצמתי וממגנט על קשר שבין אם לבתה ועל נתק ממושך שאט אט סיבותיו נחשפות.

238 עמודים
עורך הספר: יגאל שוורץ
הוצאת כנרת זמורה
שנת הוצאה: 2021


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

השחר עולה

השחר עולה / סטיבן קונקולי סטיבן קונקלי חוזר עם עוד מותחן אקשן בלי רגע דל ובו אנו שבים לפגוש בדבין גריי, סוכן מודיעין ו מומחה לריגול נגדי ולמ...