יום שני, 26 באפריל 2021

ניצחון האופטימיות

ניצחון האופטימיות / ענבל כצמן


הספר מורכב מאוסף של רשמים אותם פרסם גבי תוראל ז"ל, אביה של הכותבת , בבלוג שלו בין השנים 2013 - 2016. הרשמים משקפים את נקודת מבטו החיובית והאופטימית על החיים.

בבלוג שכתב גבי הוא סיפר על עצמו ועל משפחתו. על לכתה של אשתו הראשונה שנפטרה מסרטן ועל הכאב העצום כתוצאה מאיבוד החצי השני. עם הצלקת שנשא עליו בעקבות האובדן, גבי המשיך בחייו ונישא בשנית. בצער רב נתבשרה המשפחה כי גם אשתו השנייה חלתה ובסופו של דבר מתה מסרטן. בפעם השלישית שהסרטן הופיע, היה זה אצל גבי.

יום אחד גבי חש בדפיקות לב מהירות אותם חשב להתקף חרדה. אך, בבדיקה בבית החולים התגלה כי הוא חלה בסרטן הדם. גבי התחיל בטיפולים כימותרפיים ושמר על אופטימיות ועל שמחת החיים שליוותה אותו לכל מקום.

כשהתחיל להשתעמם משגרת הטיפולים, החליט לפתוח בלוג ובו לשתף את כל מי שירצה לקרוא בכל אשר עבר עליו. שמו של הבלוג הוא "ניצחון האופטימיות", כשם הספר הזה המכיל קטעים מתוך הבלוג. לחלק מהפוסטים מצורפות תמונות מאלבומו האישי של גבי ממגוון אירועים כמו למשל טיול לרומניה בתקופה שבה התקבלו בשורות טובות והאופטימיות הייתה רבה.

המחלה אולי הכריעה בסופו של דבר את גבי, אבל הוא ניצח בדרכו בכך שנשאר אופטימי וחיובי לכל אורך הדרך, בכך שהיווה השראה לאנשים שפגשו בו ולאנשים שקראו את מילותיו, בכך שהרבה לעשות טוב לזולת, לשתף אותם בכל אשר עבר עליו ובטיפים לחיים, ובכך שהצליח לגעת בליבם של אנשים רבים.

ענבל כצמן, בתו של גבי הינה מטפלת בשיטת NLP ומדריכת מיינדפולנס אשר התמלאה בהשראה מאביה והחליטה לשתף את הקוראים בנקודת מבטו החיובית, על מנת שיוכלו גם הם לראות תמיד את חצי הכוס המלאה.

לדעתי האישית, הספר הזה הוא דרך מאוד מרגשת להנציח את אביה גבי תוראל ז"ל ולהעביר את מסריו האופטימיים לקוראים. קשה להישאר אדישים למילותיה בסיום הספר.

59 עמודים
עריכה לשונית : זוהר גולדפרב
הוצאת ספרי ניב
שנת הוצאה: 2021

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

גן החורף

גן החורף / כריסטין האנה מרדית' ונינה, שתי האחיות לבית ויטסון שונות האחת מן השנייה כמו שמן ומים. מרדית' נשואה ואם לשתי בנות בוגרות. ה...