יום ראשון, 25 באפריל 2021

אם כבר מדברים על זה

אם כבר מדברים על זה / קריסטן היגינס


תכירו את נורה סטוארט, רופאה גסטרואנטולוגית המתגוררת ועובדת בבוסטון. ביציאה מבית החולים נורה נפגעת מרכב מסחרי ובטוחה שהיא הולכת למות, אבל למרבה המזל היא מתעוררת במיטת בית החולים ומבינה ששרדה את התאונה המחרידה. אבל כשהיא בהכרה, נורה שומעת את בן זוגה שגם הוא רופא, מספר למתמחה צעירה שהוא תיכנן להיפרד ממנה, ואם זה לא מספיק, הוא פלירטט עם המתמחה מול נורה החבולה.

נורה מחליטה לצאת לחופשה ולהתאושש נפשית ופיזית באי הולדתה סקאפר, המקום שאותו עזבה מיד עם סיום לימודי התיכון וקיוותה שלא לשוב לשם היות וזיכרונותיה מהאי אינם טובים. כשנורה הייתה נערה, היא הייתה בודדה וסבלה מהצקות. בזכות השקעתה בלימודים היא זכתה במלגה אשר מימנה לה את לימודיה ואת כל ההוצאות הנלוות, והיא ראתה בכך את קרש הקפיצה שלה ואת גלגל ההצלה בחייה. והיא אכן ניצלה את המלגה עד תום והפכה לרופאה.

כעת, כשהיא שבה לסקאפר איילנד, היא נאלצת להתמודד עם אירועי העבר ועם דברים שניסתה להדחיק. באי התגוררה אמה הנוקשה שמעולם לא הרעיפה עליה יותר מידי אהבה. כמו כן, בבית אמה התגוררה פו, אחייניתה המתבגרת שעברה לגור באי לזמן מה. הקשר בין נורה ואחייניתה לא היה קרוב מאחר ולילי, אחותה של נורה דאגה לשמור על ריחוק תמידי, למרות שבילדותן השתיים היו מאוד קרובות, אך, משהו השתנה בחייהן וגרם לכמעט נתק ביניהן.

נורה מחליטה לנצל את הגעתה לסקאפר איילנד במטרה לאחות את השברים ולנסות להביא לשינוי המצב הנפיץ במשפחתה, והיא נחושה לקבל תשובות על שאלות שנותרו ללא מענה לאורך השנים. חזרתה לסקאפר הדאיגה אותה לא מעט, אך, אט אט היא מגלה את עצמה מחדש, מתמודדת עם פחדיה ואולי אפילו תאפשר לאהבה חדשה להיכנס לחייה.

מה גרם לריחוק בין שתי האחיות נורה ולילי? האם נורה תצליח להתקרב למשפחתה ותקבל תשובות לשאלותיה? ואיזה אירוע טראומטי התרחש בחייה בבוסטון והותיר בה פחדים וחרדות?
את כל התשובות תמצאו בספר המקסים: "אם כבר מדברים על זה"!

איזה קסם של ספר! אמנם לקח לי מספר פרקים להתחבר לעלילה, אבל כשזה קרה היה לי קשה להתנתק מהספר. סיפורה של נורה היה מאוד מרגש ומחמם את הלב ודמותה פשוט מקסימה וכובשת וגורמת לקורא לרצות להחזיק אצבעות עבורה כדי שהחיים סוף סוף יחייכו אליה. היא אישה אמיצה שהולכת עם האמת שלה ואחרי ליבה ונהניתי לקרוא על מסעה העוצמתי.

הספר כתוב היטב ולצד סיפורים מכמירי לב, ישנם גם רגעים משעשעים שבזכותם קשה למחוק את החיוך מהפנים.

שורה תחתונה: ביום שבו נורה נדרסה היא גם נזרקה על ידי החבר, אבל אצלה אין בלקסיקון את המילה "לוותר" היא פייטרית אמיצה וגדולה מהחיים עם לב עצום ואופי מדהים.


381 עמודים
מאנגלית: עמית פרדס
הוצאת כנרת זמורה
שנת הוצאה: 2021

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

גן החורף

גן החורף / כריסטין האנה מרדית' ונינה, שתי האחיות לבית ויטסון שונות האחת מן השנייה כמו שמן ומים. מרדית' נשואה ואם לשתי בנות בוגרות. ה...