יום רביעי, 21 באפריל 2021

תעתועי שכחה

תעתועי שכחה / שולמית לוין


העלילה מספרת את סיפורו של ארי אשר בעקבות שטף דם במוחו חייו השתנו מן הקצה אל הקצה. בעת שיצא ממכוניתו, פקע כלי דם במוחו כמכת ברק והוא נלקח לבית החולים כשהוא מחוסר הכרה.

ארי התעורר בבית החולים ומתגלה כי הוא אינו זוכר את 10 השנים האחרונות בחייו. מבחינתו, הוא מתגורר בקיבוץ עם אהובתו, נאווה. מה שהוא לא יודע זה שאותה תקופה שכעת היא טרייה בראשו היא למעשה נחלת העבר וכי בהווה ארי נשוי לאישה אחרת ואב לתינוקת. הוא עובד בחברה מוכרת בתפקיד מהנדס אלקטרוניקה ונמצא בתקופה נפלאה ומשגשגת בחייו.

אבל ארי של היום לא זוכר דבר מכל זה. לא את הישגיו ולא את נישואיו. הוא רק זוכר את נאווה אהובתו מימי ילדותו ואת החיים הפשוטים והשלווים שלהם בקיבוץ.

ברגע אחד, חייו וחיי הסובבים אותו משתנים ללא היכר, וכשארי מקבל את זיכרונותיו בחזרה, חייו וחיי יקיריו חווים טלטלה נוספת וארי יצטרך לקבל החלטה מכרעת והרת גורל.

מה תהייה החלטתו ומתי זיכרונותיו יחזרו אליו? את כל התשובות תמצאו בספר: "תעתועי שכחה"!

הספר קליל וזורם ומציג את חייו של ארי לאורך השנים. ימי ילדותו בשנות החמישים בישראל, היותו תלמיד מחונן שמצליח לקבל ציונים טובים בלי להשקיע, תקופת הנעורים וההיכרות עם נאווה, החיים בצנע ובלי טכנולוגיה מתקדמת, החיים בקיבוץ שתוארו בספר בהרחבה והשינויים שחלו בחייו בעקבות שאיפותיו המקצועיות.

הייתי סקרנית לגלות איך תתפתח העלילה ובעיקר איך תסתיים. העלילה ודמויותיה מזכירות טלנובלה פתלתלה שבה הדמויות יכולות להפתיע ולאו דווקא לטובה. הסוף לעומת זאת נראה לי יותר מציאותי ונכון.

שורה תחתונה: מספיק רגע גורלי אחד בשביל לשנות חיים שלמים.

192 עמודים
עריכת לשון ותוכן: אתי שרה שדה
הוצאת ספרי ניב
שנת הוצאה: 2021

תגובה 1:

  1. ספר דיגיטלי נמצא באתרים האלה:

    https://www.e-vrit.co.il/Product/21188/תעתועי_שכחה
    https://www.getbooks.co.il/תעתועי-שכחה/

    השבמחק

גן החורף

גן החורף / כריסטין האנה מרדית' ונינה, שתי האחיות לבית ויטסון שונות האחת מן השנייה כמו שמן ומים. מרדית' נשואה ואם לשתי בנות בוגרות. ה...