יום רביעי, 19 במאי 2021

כי אני אוהב אותך

כי אני אוהב אותך / גיום מוסו


מארק וניקול חוו את אחת הטרגדיות הכי נוראיות שיכולות להתרחש לזוג הורים. בתם ליילה בת ה-5 נעלמה ממתחם של חנות כלבו בזמן שהמטפלת הייתה אמורה להשגיח עליה. המטפלת השאירה אותה לבד לחמש דקות, והזמן הזה הספיק בכדי לטלטל את החיים של משפחה מאושרת. המשטרה לא הצליחה למצוא קצה חוט אשר יוביל למציאתה של ליילה הקטנה וכופר מעולם לא נדרש מהוריה .

בעקבות היעלמותה של בתו, מארק מתקשה להתמודד עם המצב. ליבו שבור והוא פשוט לא מסוגל להמשיך בחייו. הוא נוטש את מקום עבודתו אשר בו עבד עם שותפו וחברו הטוב, וגם מחליט לעזוב את אשתו ואת ביתם המשותף. בית שפעם היה גדוש באושר ושמחה וכעת השקט המצמרר שורר בו ורק זיכרונות מליילה הקטנה ממשיכים להתעורר ולשרוף את הלב.
חלפו 5 שנים מאז היום שבו ליילה נעלמה, כשלפתע ניקול מתקשרת למארק ומבשרת לו שבתו חזרה. מארק ההמום יוצא מגדרו מרוב אושר. הוא רק מחכה לרגע שבו יוכל לחבק את בתו האהובה.

אבל בסיפור הזה רב הנסתר על הגלוי. במקביל לסיפור על ליילה הקטנה, נשזרות בעלילה סיפורן של שתי נשים צעירות אשר כל אחת מהן מתמודדת בדרכה שלה עם אירועים מטלטלים בחייה.

מה באמת קרה ביום היעלמותה של ליילה? האם נחטפה? היכן הייתה במשך 5 השנים האחרונות? ואיך קשורות שתי הנשים הצעירות לסיפורה של ליילה? את כל התשובות תמצאו בספר הסוחף: "כי אני אוהב אותך"!

בכל פעם שמתורגם ספר של יום מוסו אני יודעת שמצפה לי חוויית קריאה מהנה במיוחד!
אני מאוד אוהבת את כתיבתו הסוחפת של מוסו אשר גם הפעם לא אכזב, וזאת למרות שאת הספר הזה הוא כתב במקור בשנת 2007. חשבתי שאולי הוא יהיה פחות מוצלח מספריו היותר חדשים, אך לדעתי לא כך הדבר. הכתיבה נהדרת וכך גם התרגום.

מאוד נהניתי לקרוא את הספר והיה לי ממש קשה להניחו מהיד כי הייתי סקרנית לגלות מה יתרחש בהמשך. קראתי את כל ספריו של גיום מוסו שתורגמו לעברית. בכל פעם הוא מצליח לרקום עלילה מפתיעה, סוחפת, מתעתעת, וגדושה בהתפתחויות שאותן הקורא יתקשה לנחש.

כשהגעתי בספר לרגע חשיפת התפנית בעלילה, אי אפשר לומר שהייתי מופתעת לחלוטין כי אפשרות כזו עברה במוחי תוך כדי הקריאה, אם כי, ביטלתי אותה בו במקום. אז אפשר לומר שבכל זאת גיום מוסו הצליח לתעתע בי גם הפעם, ולי רק נותר לקוות שגם בספריו הבאים הוא ימשיך לרקום עלילות בלתי צפויות שמשאירות טעם של עוד.

שורה תחתונה: גיום מוסו מצליח גם הפעם לרקום עלילה טובה שמאוד קשה לנחש את סופה.

253 עמודים
מצרפתית: שי סנדיק
הוצאת כנרת זמורה
שנת הוצאה: 2021

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פיקדון עיניך

פיקדון עיניך / אפרת נוה עלילת הספר מתרחשת בדרום הארץ ונקודת הפתיחה שלה היא העיר העתיקה של באר שבע אשר בה אירע אירוע ירי שבו אדם מבוגר כבן 70...