יום רביעי, 30 ביוני 2021

קץ הפלאות

קץ הפלאות / בן-ציון יהושע

סיפורים

הספר מורכב מ-24 סיפורים שונים ומגוונים המדברים על אהבות, אכזבות, רומנטיקה ומיסטיקה. חלק מהסיפורים קלילים ומעלים חיוך על הפנים, בעוד שאחרים יותר דרמטיים ואף טרגיים.
הסיפורים כתובים בשפה רהוטה, יפה וציורית והינם בניחוח של פעם לטוב ולרע. אם לאור המנהגים על פיהם פועלות הדמויות, אם דרך ההומור הישן והטוב הקורץ לאותם ימים שבהם הייתה תמימות רבה יותר והתקשורת בין האנשים הייתה אחרת, ואם בשל נושא הגזענות והיחסים המאוד טעונים בין אשכנזים למזרחיים ובין חילונים לדתיים.
התפאורה של חלק נרחב מהסיפורים מספקת הצצה נוסטלגית לירושלים של פעם על דמויותיה הצבעוניות, רחובותיה שוקקי החיים וההמולה שבה, בתי הקולנוע של פעם וניחוחותיה הנוסטלגיים של העיר.
כך למשל בסיפור "נוכל עם פלומת שפם", הילד הבעייתי של הכיתה משכנע ילד תמים ופתי כי קיים אוצר אבוד שהוא יספר לו עליו בתמורה למטבע שילינג. הוא מפתה את הילד לגנוב מהחנות של אביו את המטבע, אבל לא רק שהוא נתפס על חם על ידי אביו, הוא גם חטף ממנו מכה הגונה. כזו שגרמה לו לפזול ולאבד את חוש הטעם והריח. (ממש מתסמיני הקורונה).
בסיפור "משוגע עליה" מסופר על צעיר מעדות המזרח שהיה מאוהב בנערה אשכנזייה. אורח חייו היה חילוני ושומר מסורת ובניגוד אליו, הנערה הייתה מבית חרדי. שכניו אשר היו עדים לאהבתו הנלהבת לצעירה, קראו לו משוגע, ובכל דרך ניסו להניא אותו מאהבתו חסרת התוחלת והעתיד. ואיך יסתיים סיפור האהבה החד צדדי והבלתי נלאה של הצעיר? תקראו ותגלו!
אם אתם מחובבי הסיפורים הקצרים ואוהבים להתרפק על העבר הנוסטלגי, הספר הזה בהחלט ימצא חן בעיניכם.

254 עמודים
הגהה: נועה נתנאל
הוצאת ספרי ניב
שנת הוצאה: 2021

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פיקדון עיניך

פיקדון עיניך / אפרת נוה עלילת הספר מתרחשת בדרום הארץ ונקודת הפתיחה שלה היא העיר העתיקה של באר שבע אשר בה אירע אירוע ירי שבו אדם מבוגר כבן 70...