יום שישי, 11 ביוני 2021

גבר נכנס בפרדס

גבר נכנס בפרדס / אשכול נבו


הספר מורכב משלושה סיפורים המתארים סיטואציות לא שגרתיות בחייהם של אנשים. הם מדברים על חיי נישואים, אהבה וסודות, קשר בין הורים לילדיהם וחשיבותם של הילדים בחיי הוריהם, על מאווי הנפש וויתורים בחיים, ועל החלטות שאדם מקבל ומשפיעות על עתידו בדרכים לא צפויות.

הסיפור הראשון "דרך המוות", שהוא גם הסיפור המועדף עלי, מספר על גבר בן 39 אשר לאחר גירושיו מחליט לצאת לטיול הגדול לדרום אמריקה, או יותר נכון טיול-גדול-מקוצר כי הוא אינו רוצה להיעדר זמן רב מחייה של בתו הצעירה. בטיול הוא פוגש בזוג שמבלה בדרום אמריקה את ירח הדבש שלו, אבל מסתבר שלא הכל דבש ביניהם. וכמו שיתגלה בסיפור, מה שהתרחש בין הזוג הצעיר, מאיים לסחוף את הגרוש למצב סבוך ממנו הוא יתקשה לצאת.

הסיפור השני "היסטוריה משפחתית" מספר על רופא בכיר בבית החולים אשר לאחרונה איבד את אשתו בעקבות מחלה קשה. ילדיו מתגוררים בחו"ל והוא נותר בבית לבדו. בבית החולים הוא פוגש במתמחה צעירה שלמרבה הפתעת שניהם, הם חולקים דברים משותפים ששניהם אוהבים. הרופא ירגיש קשר בלתי מוסבר לאותה מתמחה ורצון עז לגונן עליה.

הסיפור השלישי ששמו הוא כשם הספר "גבר נכנס בפרדס" מספר על זוג נשוי שיוצא להליכה בפרדס כמו בכל יום שבת. בסיום ההליכה, הגבר מוסר לאשתו את הסלולר שלו על מנת שתשמור אותו אצלה בזמן שהוא נכנס לפרדס להתפנות. האישה ממתינה לבעלה, אך, כשזה ממאן להגיע היא יוצאת לחפש אחריו, אבל הוא לא נמצא באף מקום וחרדתה של האישה הולכת וגוברת עם הדקות, השעות, הימים והשבועות שחולפים.

הכתיבה בספר הייתה מאוד קולחת, שלושת הסיפורים היו מעניינים וגדושים במסתורין, וסופרו באופן כזה שמעורר סקרנות לגלות לאיזה כיוון הם יתפתחו. גם אם לא היה קשר בין הסיפורים, בסיפור השני הייתה מן קריצה מזערית לסיפור הראשון, וגם בסיפור השלישי הייתה קריצה לסיפור הראשון והשני.

בעלילות הסיפור הראשון והשני ניתנו רמזים שאפשרו באמצעותם לשער מה הולך להתרחש בהמשך, בעוד שסיום הסיפור השלישי היה די מפתיע ומאוד בלתי צפוי וכל הניחושים שהעליתי במחשבות לגבי התפתחויות אפשריות, התבדו.

שורה תחתונה: ספר כתוב להפליא, מאוד ישראלי וגדוש במסתורין המדבר על מערכות יחסים על מגוון סוגיה ועל אנשים, אופיים ובחירותיהם בחיים.

247 עמודים
עורכת הספר: הילה בלום
הוצאת כנרת זמורה
שנת הוצאה: 2021

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פיקדון עיניך

פיקדון עיניך / אפרת נוה עלילת הספר מתרחשת בדרום הארץ ונקודת הפתיחה שלה היא העיר העתיקה של באר שבע אשר בה אירע אירוע ירי שבו אדם מבוגר כבן 70...