יום ראשון, 13 ביוני 2021

הדרך למחילה

הדרך למחילה / אריאלה בק פרסקי


זהו סיפורה של חני, אלמנה ואם לשלושה ילדים המתגוררת בקיבוץ ליד ירושלים. חני מצפה לשמוע עדכון מבתה גלי הנמצאת בטיול הגדול במזרח ועומדת לחזור ארצה בכדי להתחיל בלימודיה האקדמאים. אבל חני מקבלת מכתב מגלי שבו היא מבשרת לה על כוונתה להישאר בתאילנד וללמוד את עקרונות דת הבודהיזם. חני הנסערת מתקשה להירגע מהבשורה הבלתי צפויה שנפלה עליה כרעם ביום בהיר.

מה מביא את גלי בת ה-21 לקבל את ההחלטה שלא לשוב לביתה, לצאת למסע אישי ורוחני וללמוד על דת שכל כך רחוקה מהיהדות?

על מנת שנבין את השתלשלות האירועים, העלילה מחזירה אותנו אחורה בזמן לתקופה שבה חני שאז נקראה חנה, הייתה בת 17. חנה נולדה למשפחה חרדית שהתגוררה בירושלים. מאחר ואמה של חנה חשב ברע ולא יכולה הייתה לעמוד בעומס עבודות הבית, אביה של חנה אילץ אותה לעזוב את לימודיה בתיכון, אף על פי שזו הייתה אמורה להיות השנה האחרונה של חנה שתזכה אותה בתעודת בגרות.

חנה הצעירה קיבלה את החלטתו של אביה ממש קשה. היה לה תוכניות לגבי סיום התיכון המשך לימודיה בסמינר למורות. אבל כל חלומותיה אבדו בשל ציווי אביה ומכאן, מסלול חייה השתנה ללא היכר וגרם לה לקבלת החלטות נמהרות, כאלו שעיצבו את חייה.

איזו החלטה חנה קיבלה בעקבות הפסקת הלימודים שנכפו עליה? מה מצפה לה בהמשך דרכה? ואיך כל זה מתקשר למה שהתרחש שנים רבות מאוחר יתר כשבתה של חני, גלי, מחליטה להישאר בחו"ל וללמוד על הבודהיזם?
את כל התשובות תמצאו ברומן:" הדרך למחילה"!

העלילה הייתה בעיני טובה ומרתקת ודיברה על אנשים מקהילות סגורות וכה שונות זו מזו. הספר עוסק באהבה, נידוי בחברה החרדית, מערכת יחסים בין הורים וילדיהם, סודות, ספקות והשלמה, דתות ואמונות ומסע פנימי עמוק המביא לתובנות על המשך הדרך ומאפשר לראות את הדברים קצת אחרת.

מלבד הפרק האחרון שפחות התחברתי אליו בשל התחושה כי ההתפתחויות בו נעשו בכדי לסגור את כל הקצוות בצורה בהולה מדי, נהניתי מאוד מהספר אשר בעלילתו הציג את החיים בקיבוץ על יתרונותיו וחסרונותיו, סיפק הצצה לעולם החרדי, והעלה תובנות על דת הבודהיזם והשוואתה לדת היהודית עם ציון נקודות הדמיון בין שתי הדתות.

שורה תחתונה: הדרך למחילה לעיתים לא חייבת להיות ארוכה אם נצליח למחול קודם כל לעצמנו.

266 עמודים
עורכת: אמירה בנימיני-נבו
הוצאת ספרי ניב
שנת הוצאה: 2021

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פיקדון עיניך

פיקדון עיניך / אפרת נוה עלילת הספר מתרחשת בדרום הארץ ונקודת הפתיחה שלה היא העיר העתיקה של באר שבע אשר בה אירע אירוע ירי שבו אדם מבוגר כבן 70...