יום שני, 14 ביוני 2021

הרפתקאות עם סושי בארץ המחשבות

הרפתקאות עם סושי בארץ המחשבות / אדוארד שיפרין


אהרון וסטלה בילו בים עם משפחתם ועם סיום הרחצה, יצאו לאכול עם הסבא והסבתא שלהם במסעדת הסושי שהם כל כך אוהבים. בשל היותם לקוחות קבועים, בעל המסעדה מביא לשולחנם שני עיגולי סושי חדשים בכדי שיטעמו מהם. מיד אחרי שטעמו מהמנה החדשה שני האחים מוצאים את עצמם במערה חשוכה המוארת על ידי נורות זעירות בלבד.

השניים נלחצים ולא מבינים היכן הם נמצאים, היכן המסעדה וסבתא וסבא שלהם. ואז מופיע מולם אדם בשל סלמון מושי המספר להם כי הם הגיעו לארץ המחשבות שבו מתגוררים אנשי המושי. סלמון מושי חושף בפניהם כי ארץ המחשבות נמצאת בסכנה קיומית והם שניהם נבחרו להיות אלו שינסו להצילה. למה דווקא הם? זאת גם הייתה שאלתם והתשובה הייתה מכיוון שהם אוכלים כמות גדולה של סלמון סושי בלי ווסאבי.

בכדי להציל את ארץ המחשבות עליהם לשים את ידם על ספר החוכמה אשר אותו אנשי המושי איבדו ורק לאחר השבתו, האיום על בני המושי יוסר והמלכה הלבנה תחזור לשלוט במקום המלכה השחורה. בכדי להצליח במשימה יהיה על אהרון וסטלה להגיע להר הזיכרון, שם נמצא הספר. אך, עוד בטרם יגיעו אל ההר, יהיה עליהם להתמודד עם מגוון רחב של קשיים ולצלוח לעבור בארץ הגאווה, ארץ הבגידה, אזור האדישות, מחוזות של ייאוש ואזור הנוחות והשכחה. גם לוחמי הווסאבי המאיימים, שהינם נתיני המלכה השחורה הרעה, יגיחו מפעם לפעם ברגעים שבהם מתקיימת עבירה על חוקיה של המלכה השחורה.

המשימה כלל לא פשוטה עבור אהרון וסטלה הצעירים שאפילו בשלב מסוים במסע דרכם תתפצל, אבל הם ילדים משכילים, מהירי חשיבה וחדי אבחנה, וגם למרבה הקלתם, מצטרפת אליהם למסע המאתגר עורבת חכמה במיוחד בשם סופי שתעזור להם ברגעים קריטיים ותנחה אותם כיצד עליהם לנהוג בכל ארץ וארץ. כמו כן, במסעם הם יפגשו בדמויות נוספות שילוו אותם במסעם והדמויות החיוביות שבהן ינסו לעזור להם להגיע בבטחה ליעדם הסופי.

האם אהרון וסטלה יצליחו במשימתם ויצילו את ארץ המחשבות של בני המושי? האם ישובו בשלום לביתם ולסבים האוהבים? את כל התשובות תמצאו בספר ההרפתקאות המקסים: "הרפתקאות עם סושי בארץ המחשבות"!

הספר שעלילתו הינה מעולם הפנטזיה, מיועד לבני נוער מכל מגוון הגילים. זהו מסע הרפתקאות מהנה ומעשיר הכתוב בשפה יפה ורהוטה. הסופר שילב בעלילה מסרים חינוכיים, תובנות פילוסופיות, שאלות מוסר ומושגים מעולם הפיזיקה הקוונטית, והתוצאה הינה ספר חכם וקסום.

196 עמודים
איורים: טומיסלאב טומיק
מאנגלית: אורה דנקנר
הוצאת ידיעות ספרים
שנת הוצאה: 2021

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פיקדון עיניך

פיקדון עיניך / אפרת נוה עלילת הספר מתרחשת בדרום הארץ ונקודת הפתיחה שלה היא העיר העתיקה של באר שבע אשר בה אירע אירוע ירי שבו אדם מבוגר כבן 70...