יום שלישי, 15 ביוני 2021

תסמונת הלב השבור

תסמונת הלב השבור / קרן פייר


קרן פייר היא פרמדיקית במקצועה וכחלק ממסעה האישי בחייה ועל מנת להעלות למודעות את עולם רפואת החירום והמצבים שעימם מתמודדים אנשי רפואת החירום, קרן החליטה להוציא לאור ספר זה המורכב מאוסף של סיפורים על אירועים שונים ומגוונים.

הסיפורים אשר הושפעו מחייה של קרן, אך, שונו לפי ראות עיניה, מובאים מנקודת מבטה של פרמדיקית צעירה ומציגים אירועים מטלטלים כמו תאונת דרכים קשה וגם אירועים מרגשים כמו סיוע בלידה.

בתחילת הספר קרן מציגה תמונת מצב מפורטת של יום בחייה, 24 שעות שעל המתרחש במהלכן היא משתפת על פי אירועי אותה היממה בסדר כרונולוגי.

ישנו סיפור אשר בו מתואר אירוע עם סיום טרגי ומיד אחריו הצוות מאפשר לכל המחשבות לנדוד הרחק מהמתרחש, על מנת שיוכלו לצאת במהרה מהסיטואציה הקשה ולשנות את מצב הרוח ב-180 מעלות, כי רק ככה יהיה ניתן להתמודד עם תפקידם הכה מורכב. הם מנתקים את עצמם ממה שזה עתה קרה בכדי שיתאפשר להם לצעוד קדימה עם אנרגיות מחודשות אל עבר המטופל הבא הזקוק לעזרתם.

באחד הסיפורים קרן כותבת על ילדיו של קשיש החולה במחלה סופנית ונמצא בשלביה האחרונים, שהזעיקו אמבולנס בשל קושי בנשימה. ברגישות רבה נאמר לילדיו כי קיימת אפשרות לבצע התערבות פולשנית בכדי להאריך את חייו. לאחר התייעצות עם האב הוחלט שלא לנקוט בפעולה זו בכדי לחסוך מהקשיש סבל נוסף. בתו של הקשיש החמיאה לפרמדיקית על רגישותה הרבה והחמלה שהיא מראה, וחיבקה אותה לפני שעזבה את הבית עם שאר הצוות הרפואי. מחווה זו חיזקה את הפרמדיקית והעניקה לה כוח להמשיך במלאכתה המבורכת.

ישנה גם התייחסות למגפת הקורונה שפרצה לחיינו וטלטלה את העולם כולו. תחום רפואת החירום הינה באופן קבוע מקום שבו עוסקים בלי הפסקה בהצלת חיים, ובזמן קורונה, הלחץ שהופעל על הצוות הרפואי הרקיע שחקים. קריאות אובדניות התגברו בשל חרדת האוכלוסיה, ולאור המגפה המסוכנת, היה על הצוות לנהוג במשנה זהירות ולהתמגן בחליפות מתאימות בכדי למנוע את הדבקת הנגיף. דבר טריויאלי כמו לגשת לשירותים הופך למסע מפרך. כעת, רק נותר לקוות שהקורונה אכן תיכחד מהעולם והשגרה תישמר.

לא היה פשוט בכלל לקרוא על מגוון המצבים הקשים והמטלטלים שאנשי רפואת החירום נחשפים אליהם מידי יום ביומו. אין ספק כי מדובר בעבודת קודש וכל ההערכה מגיעה להם על עבודתם הקשה מסביב לשעון ועל תעצומות הנפש ומסירותם הרבה להצלת חיים.

78 עמודים
עריכה: גילי תל אורן
הוצאת ספרי ניב
שנת הוצאה: 2021

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פיקדון עיניך

פיקדון עיניך / אפרת נוה עלילת הספר מתרחשת בדרום הארץ ונקודת הפתיחה שלה היא העיר העתיקה של באר שבע אשר בה אירע אירוע ירי שבו אדם מבוגר כבן 70...