יום חמישי, 26 באוגוסט 2021

האישה עם המזוודה הכחולה

האישה עם המזוודה הכחולה / ואלרי פרין


ז'וסטין בת ה-21 מתגוררת בעיירה קטנה עם סבה וסבתה ועם בן דודה ז'ול שהוא כמו אח עבורה. כשהיא וז'ול היו קטנים, הוריהם נהרגו בתאונה קטלנית ומאז הם חיים עם סבם וסבתם. האווירה בבית הייתה מדכאת וכבויה מאז אותה תאונה שבה זוג הקשישים איבדו את שני בניהם התאומים ואת נשות בניהם.

בעוד שכל ילדי המשפחות בעיירה בגרו ועזבו לערים הגדולות, לז'וסטין לא הייתה כוונה לעזוב את הבית שבו התבגרה. היא עבדה ככוח עזר בבית האבות "פריחת ההורטנזיה" וניהלה קשר בלתי מחייב עם גבר שהיא אפילו לא יודעת את שמו. היא מסתפקת במועט ולא שואפת להתקדם בחיים וגם אהבה בחייה נשמעת לה כמו משהו שמחוץ להישג ידה.

ז'וסטין ממש אוהבת את עבודתה בבית האבות. היא מטפלת במסירות בקשישים, מקשיבה לסיפוריהם ובאמצעותם היא מרגישה שהיא חלק מחייהם אשר סוחפים אותה ומרוממים את רוחה. ז'וסטין מרגישה קירבה גדולה לקשישה בשם אלן. אלן נמצאת בשלב שבו היא כבר אינה מתקשרת עם סביבתה, אך, כן מתרפקת על עברה. היא חיה את העבר שוב ושוב ומשתפת את ז'וסטין בסיפורה.

כך ז'וסטין נחשפת לסיפור אהבתם של אלן ולוסיאן, תקופת היכרותם שבה נחשפו הקשיים שאלן נאלצה להתמודד מולם והעזרה שלוסיאן סיפק לה אשר גרמה לה לתקווה רבה בחייה, הרגשות שהתעוררו ביניהם וכל אשר חוו בזמן מלחמת העולם השנייה, כל מה שקרה לאחר אותה מלחמה איומה אשר הותירה צלקות ומוות בכל רחבי אירופה. ז'וסטין כותבת את סיפורה הפתלתל של אלן במחברת הכחולה שלה, ובמקביל לכתיבת הסיפור מהעבר, ז'וסטין מגלה אט-אט את הסיפור המלא אודות משפחתה שלה.

מה ז'וסטין תגלה על משפחתה? ואיך יתפתח סיפורה של אלן אותו כותבת ז'וסטין באדיקות ובהנאה מרובה? את כל התשובות תמצאו בספר הנהדר: "האישה עם המזוודה הכחולה"!

מאוד נהניתי לקרוא את הספר שהיה נהדר בעיני. יש משהו בכתיבה של ואלרי פרין שהופך אותה לכל כך ממגנת וכובשת. הדמויות בספר מרתקות באישיותן ובתהליך שהן עוברות.

שני הסיפורים, הן זה של ז'וסטין והן זה של אלן שאותו ז'וסטין כותבת, מרתקים, כל אחד בדרכו. האחד מציג את אופיה הרבגוני של ג'וסטין, וחושף פרטים נוספים על חייה שאפילו היא לא הייתה מודעת אליהם, והשני חושף סיפור אהבה ישן, רב תהפוכות ומלא רגש שמדבר על ידידות, אהבה, שקרים וסודות והחיים בעתות מלחמה.

שורה תחתונה: ז'וסטין עובדת בבית אבות ומסורה לתפקידה. היא מטפלת בקשישים, מקשיבה לסיפוריהם ומנציחה את מילותיהם ותוך כדי גם נחשפת לאמיתות על חייה שלה.

333 עמודים
מצרפתית: אביגיל בורשטיין
הוצאת תכלת
שנת הוצאה: 2021

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

גן החורף

גן החורף / כריסטין האנה מרדית' ונינה, שתי האחיות לבית ויטסון שונות האחת מן השנייה כמו שמן ומים. מרדית' נשואה ואם לשתי בנות בוגרות. ה...