יום שני, 23 באוגוסט 2021

כרוניקה של אספרסו קצר

כרוניקה של אספרסו קצר / אביה שרה חדד

אוסף של סיפורים קצרים


הספר מורכב מסיפורים קצרים אשר באמצעותם הכותבת מתארת את חוויית ההתבגרות הישראלית כפי שהיא רואה אותה מנקודת מבטה. הסיפורים הכתובים בכנות, בפתיחות רבה ובישירות, עוסקים באהבה, אכזבה ושיברון לב, סיום לימודים והתחלות חדשות, רגעים מכוננים בחיים, שאלות בנוגע לזהות ואמונה וגם סקס וקפה.

בסיפור בשם "צ'יריוס", בזמן לחימה בשטח, חייל צעיר נזכר באהבה הראשונה שלו ומוצא מכנה משותף בין אהובתו הראשונה ולצ'יריוס, הדגנים שהוא אוהב.

בסיפור "מרק עדשים", לנער צעיר ממשפחה קשת יום ניתנת האפשרות לנסות את מזלו ולהתקבל בעזרת מלגה לפנימייה מצליחה בירושלים. גם אחיו התאום מנסה את מזלו. האם השניים יצליחו לשנות את עתידם? תקראו ותגלו.
אביה בת ה-21 היא ירושלמית ועל כן, בסיפוריה ירושלים מאוד נוכחת. בכריכה האחורית של הספר נכתב כי היא ירושלמית עד העצם ואילו בתל אביב היא הולכת לאיבוד. גם אני ככה רק שאצלי זה הפוך. בירושלים אני מאבדת את הדרך ותמיד מגלה עוד סמטה יפה לשוטט בה.

אם אתם מחובבי הסיפורים הקצרים ומעניין אתכם לקרוא על שלל נושאים בנוגע לגיל ההתבגרות מבעד לעיניה של צעירה ירושלמית, הספר הזה כנראה בשבילכם.

183 עמודים
עריכה: ניצן בן אברהם
הוצאת ספרי ניב
שנת הוצאה: 2021

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

גן החורף

גן החורף / כריסטין האנה מרדית' ונינה, שתי האחיות לבית ויטסון שונות האחת מן השנייה כמו שמן ומים. מרדית' נשואה ואם לשתי בנות בוגרות. ה...