יום שלישי, 10 באוגוסט 2021

אישה בעונת מעבר

אישה בעונת מעבר / ענת לב-אדלר


תכירו את אביגיל שפר-סמרה, אישה הנושקת לגיל 50, נשואה לאיתן לו היא קוראת "איתנים" ואמא לבן ובת - הבכור עומד לפני גיוס והבת לומדת בתיכון. אביגיל נמצאת בשלב בחיים שבו הכל לא הולך כמו שצריך. היא בגיל המעבר וסובלת מהתסמינים המאפיינים אותו, ילדיה בקושי מבחינים בקיומה ובכל מקרה הם עומדים לפרוש כנף ולעזוב את הקן.

מערכת היחסים שלה עם "איתנים" פושרת כבר תקופה לא מבוטלת. זאת הסיבה שהיא מנהלת רומן עם מייקי, האקס שלה ואהבת חייה מתקופת הצבא. מי שהמליצה לאביגיל לנהל רומן היא הפסיכולוגית שלה שלדעתה רומן מחוץ לנישואים רק יעזור למערכת היחסים שלה עם איתנים. אבל עכשיו גם מייקי משנה את חוקי המשחק ביניהם ואביגיל מתחילה לאבד שליטה. היא מבינה כי צורת חייה כפי שהם בהווה אינם יכולים להימשך וכי עליה להתעמת עם השקרים, וההסתרות ולשם שינוי לומר את האמת.

כשהיא מקבלת הצעה להשתתף בדוקו-ריאליטי ולהסריט רגעים מחיי היום יום שלה, היא קופצת על המציאה. בנוסף, יהיה עליה לשהות במשך שבוע באוטובוס נטוש בסמוך לקיבוץ ולחיות בתנאים בסיסיים. אך, עוד לפני כן, היא מעבירה מספר ימים ב"דיור מוגן" ותוך כדי בוחנת את חייה, בחירותיה והחלטותיה ומנסה למצוא את עצמה פעם אחת ולתמיד בכדי לדעת לאן ממשיכים מכאן.

האם אביגיל תעז להתמודד מול האמת ולשים את כל הקלפים על השולחן? תקראו את הספר ותגלו!

הספר כתוב בשפה רהוטה וגם בצורה חושפנית ולעיתים אף בוטה. הוא עשיר בדימויים וברגשות ויצרים. אביגיל נמצאת בצומת דרכים. היא מתאבלת על אירועי העבר, שוקעת בכאבה, ומתקשה למצוא את מקומה בעולם. המאהב שהיווה עבורה פתח מילוט, עורר בה רגשות עזים שגרמו לה להרגיש חיה ופורחת, גרם לה לאיבוד שליטה שהתבטא בשיקול דעת מוטעה ומעשים הזויים. כל תחושותיה ופחדיה של אביגיל מועברים בעלילה במלוא עוצמתם בלי לייפות את המציאות אלא להציגה במערומיה.

בסופו של מסעה הגדוש בטלטלות וסערת רגשות אביגיל תצטרך לקבל החלטות חשובות והכי חשוב - להתחבר לעצמה מחדש ולקבל את עצמה בדיוק כפי שהיא.

שאפו על כריכת הספר התלת ממדית שמאוד מושכת את העין ולא נמאס להסתכל עליה.

שורה תחתונה: סיפור על אישה במשבר לקראת גיל 50 ומסעה הרגשי הסוער שיוביל אותה לתובנות על החיים.

285 עמודים
עורכת הספר: עלמה כהן-ורדי
הוצאת ידיעות ספרים
שנת הוצאה: 2021

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

גן החורף

גן החורף / כריסטין האנה מרדית' ונינה, שתי האחיות לבית ויטסון שונות האחת מן השנייה כמו שמן ומים. מרדית' נשואה ואם לשתי בנות בוגרות. ה...