יום שני, 30 באוגוסט 2021

דם קר

דם קר / רוברט ברינדזה


רוברט ברינדזה חוזר עם ספר חמישי בסדרת הספרים הנפלאה בכיכובה של אריקה פוסטר, מפקחת בילוש בכירה, קצינה משטרתית נהדרת ומוכשרת שמוכיחה בכל פעם מחדש את מסירותה הרבה לתפקידה.

הפעם, אריקה חוקרת תיק רצח של גבר שאותר בתוך מזוודה כשגופתו הושחתה ובותרה. המזוודה נסחפה בנהר התמזה ועל כן, קשה להצביע על המקום המדויק שבו היא הושלכה. בניתוח לאחר המוות, איתר הפתולוג שקיות של קוקאין שאותם הנרצח בלע, והמשטרה מנסה לבדוק האם מעורבים בפרשה סוחרי סמים.

די מהר אריקה וצוותה מבינים שחקירת הרצח הולכת ומסתבכת כשמזוודה נוספת התגלתה בחלק אחר של הנהר. גם במזוודה הזו ישנה גופה, הפעם של אישה צעירה, ואריקה מנסה למצוא את הקשר בין הגבר והאישה ולגלות מי רצח אותם ולמה והכי חשוב, ללכוד את הרוצח שמטיל אימה על לונדון.

תוך כדי החקירה, אריקה מוצאת את עצמה בסיטואציה מורכבת ומסכנת חיים, מה שמונע ממנה להמשיך ולעמוד בראש צוות החקירה, אבל אריקה טרם אמרה את מילתה האחרונה, והיא עוד תשוב ובגדול כי מה שלא הורג מחשל!

מי הוא אותו רוצח אכזרי שמצליח לשטות במשטרה ולפעול ככל העולה על רוחו? האם קיים קשר בין שני הנרצחים שאותרו במזוודות? ומה עם אריקה שחוותה תקיפה קשה ונאלצה לחדול מחקירתה? את כל התשובות תמצאו בספר המתח הנהדר: "דם קר"!

איך שאני אוהבת את סדרת הספרים המעולה הזאת בכיכובה של אריקה פוסטר. ברינדזה כותב נפלא ומצליח לרקום עלילה סוחפת, תזזיתית, טובה ומרתקת, כזו שמרגע שמתחילים לקרוא פשוט לא מצליחים להפסיק עד שמגיעים לעמוד האחרון. ואחרי הספר החמישי המשובח הזה, כל שנותר לעשות הוא לחכות לספר השישי כי הספר בהחלט השאיר טעם של עוד...

העלילה נעה על גבי שני צירי זמן בהפרש של שנה אחת, ובשלב כלשהו על פי התקדמות העלילה, שני צירי הזמן הופכים לחופפים זה לזה . העלילה הראשונה מתרחשת באוקטובר 2017, עם החקירה שמתחילה מרגע מציאת המזוודה הראשונה, והשנייה מתרחשת כשנה קודם לכן באוגוסט 2016, ומספרת על נינה, צעירה ממשפחה דלת אמצעים שמוצאת את עצמה הולכת שבי אחרי גבר שחושף אותה למערכת יחסים מסעירה מלאת תשוקה וגם מכניס אותה לעולמו המסוכן.

שני קווי העלילה היו סוחפים ומרתקים, והפעם, במקביל לחקירת הרצח אנו נחשפים יותר לחייה הפרטיים של אריקה, מערכות היחסים הסבוכות שלה, הקשר שלה עם משפחתה המתגוררת בסלובניה, מדינה שבה גדלה וממנה היגרה לאנגליה לפני כשני עשורים. אריקה מצטיירת כאישה אמיצה, נחושה, יסודית וחסרת פחד, אבל למרות כל החוזק והעוצמות שבה, היא גם פגיעה ועברה לא מעט צער וכאב בחייה הפרטיים. ושני הצדדים המנוגדים האלה שבה, הם אלו שהופכים אותה לדמות כה כובשת ונפלאה.

שורה תחתונה: אריקה פוסטר חוזרת ובגדול! והפעם, חקירתה הולכת ומסתבכת כשרוצח אכזרי משאיר גופות במזוודות בנהר התמזה ובמקומות נוספים. לונדון מעולם לא נראתה אפורה ועגומה יותר. טוב שיש את אריקה בסביבה!

360 עמודים
מאנגלית: ירון פריד
רימונים הוצאה לאור
שנת הוצאה: 2021

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

גן החורף

גן החורף / כריסטין האנה מרדית' ונינה, שתי האחיות לבית ויטסון שונות האחת מן השנייה כמו שמן ומים. מרדית' נשואה ואם לשתי בנות בוגרות. ה...