יום שישי, 20 באוגוסט 2021

הבן האובד

 הבן האובד / גרג הורביץ


אוואן סמוק אשר בעברו כונה יתום X והשתייך ל"פרויקט X", קבוצת מתנקשים חשאית שהורכבה מצעירים יתומים, החליט לנטוש את תפקידו כמתנקש ולהעביר את ימיו במטרה לעזור לאנשים חסרי ישע. הוא כונה בכינוי החדש "האיש משומקום" וכשהגיע אליו טלפון מאדם הזקוק נואשות לעזרתו, הוא עשה את הכל בשביל לעזור לאותו אדם. אבל הגיעה העת עבורו לחדול מתפקידו ולנסות לחיות חיים שקטים ושלווים, חיים נטולי אלימות וסכנות.

אבל כוונות לחוד ומעשים לחוד כי אז הוא קיבל שיחת טלפון מארגנטינה מאישה בשם ורוניקה הטוענת שהיא אימו. אוון המום מהשיחה הלא צפויה. הוא לא בטוח אם להאמין לאותה אישה ולא ידע איך להגיב לשיחתה. הוא לא רצה להישאר עם ספקות ועל כן היה נחוש לברר את העניין לעומק. לשם כך, ממש כמו מרקו מ"הלב" הוא יצא לארגנטינה לחפש את אמא.

אותה ורוניקה, אישה מרשימה בתחילת שנות השישים לחייה, מבקשת מאוואן להציל את חייו של אדם בשם אנדרה דוראן ואוואן מחליט לקחת על עצמו את המשימה שדי מהר מסתבר שהיא מאוד קשה ומורכבת אפילו בשביל המתנקש המדופלם אוואן סמוק.

אוואן תכנן אמנם להתחיל לחיות חיים שלווים ורגילים, אבל המשימה החדשה לוקחת אותו למסע מסחרר, מצמרר ומסכן חיים שמזכיר לאוואן שגם הוא בשר ודם היכול לחשוש, לפחד ולהזיע. כי למרות קשיחותו ועוצמתו, שום דבר לא הכין אותו לאויבים החדשים שניצבו מולו.

אז האם מרקו, אה סליחה, אוואן באמת יפגוש את אימו בארגנטינה? האם יצליח במשימה להגן על חייו של אנדרה דוראן? מי הוא אותו אנדרה? ומול אילו אויבים יהיה על אוואן להתמודד הפעם? את כל התשובות תמצאו בספר המתח הנהדר: "הבן האובד"!

איזה ספר מעולה! גרג הורביץ חוזר ובגדול עם עוד ספר משובח וסוחף שקשה להניח מהיד. העלילה קצבית, מותחת ומרתקת לכל אורכה ותוך כדי קריאה ניתן ממש לדמיין את ההתרחשויות מול העיניים.

אני מאוד אוהבת את דמותו של אוואן. טיפוס קשוח אשר מציב חומה סביבו ושומר על מרחק מהאנשים. לטענתו, הוא מתקשה לתקשר עם אחרים, אבל ככל שמכירים אותו יותר, כך מגלים את טיבו, נפער עוד סדק בשריון שהוא עוטה על עצמו והרגישות והפגיעות שבו נחשפות והופכות את דמותו לכובשת במיוחד.
אני גם מאוד אוהבת את הקשר החם שנוצר בין אוואן לג'ואי, ההאקרית הצעירה שגם היא כמו אוואן הייתה חלק מ"פרויקט x" ואוואן פרש עליה את חסותו.

אחרי ספר כל כך מוצלח והסיום שמשאיר בהחלט טעם של עוד, אני כבר מחכה בקוצר רוח לספר הבא בסדרה!

שורה תחתונה: אוואן סמוק תכנן לחיות חיים רגועים ושלווים, אבל שוב מצא את עצמו בסכנה מול אויבים אימתניים!

510 עמודים
מאנגלית: דפנה לוי
הוצאת דני ספרים
שנת הוצאה: 2021

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

גן החורף

גן החורף / כריסטין האנה מרדית' ונינה, שתי האחיות לבית ויטסון שונות האחת מן השנייה כמו שמן ומים. מרדית' נשואה ואם לשתי בנות בוגרות. ה...