יום שלישי, 7 בספטמבר 2021

אדוארד היקר

אדוארד היקר / אן נפוליטנו


אדוארד אדלר בן ה-12 עומד להתחיל בחיים חדשים עם משפחתו ולעבור לבית חדש בלוס אנג'לס. בעוד שהוא, אחיו ג'ורדן ואביו יושבים אחד ליד השני במחלקת התיירים במטוס, אמו יושבת במחלקת העסקים על מנת שתוכל לעבוד על תסריט שלא סיימה לשכתב. זו הייתה אמורה להיות טיסה שגרתית. קצת ארוכה ומייגעת אבל סה"כ סטנדרטית. אבל הטיסה הזו מעולם לא הגיעה ליעדה. היא התרסקה ומתוך קרוב ל- 200 נוסעים, אדוארד הוא היחיד שנותר בחיים.

אדוארד צריך להסתגל למציאות חדשה וכואבת. החיים כפי שהכיר אותם עד כה כבר אינם קיימים. הוריו ואחיו ג'ורדן כבר אינם בין החיים והוא עכשיו יגור עם דודיו ולעולם לא יראה שוב את אהוביו. כל הציבור סקרן לראות את הנער הצעיר שהצליח לשרוד את התופת כנגד כל הסיכויים. אדוארד מצידו מתקשה להכיל את המציאות שנחתה עליו והותירה אותו פצוע בגופו ובנפשו.

בצמוד לבית דודיו מתגוררת בסה, אם חד הורית לשיי, נערה בגילו של אדוארד. שיי ואדוארד הופכים לחברים טובים ובשביל אדוארד, הכניסה של שיי לחייו היא הדבר הכי טוב שיכול היה לקרות לו. עבור אדוארד שיי היא ממש גלגל הצלה. חברותה מצליחה לעזור לו לשרוד את החיים אחרי ההתרסקות ומונעת ממנו להתרסק בשנית. אדוארד גם יגלה דבר מה שיהווה עבורו מקור לכוח ויעזור לו להתמודד עם הפחדים והקשיים וגם יחשוף בפניו תשובות לחלק משאלותיו.

איך יראו חייו של אדוארד בימים והחודשים אחרי התרסקות המטוס? מה יתרחש במטוס בשעות וברגעים שלפני ההתרסקות? את כל התשובות תמצאו בספר המיוחד והנהדר: "אדוארד היקר"!

איזה ספר מקסים! מאוד נהניתי לקרוא אותו והיה קשה להניחו מהיד. הוא כתוב נפלא, סוחף, ממגנט, מטלטל ומאוד נוגע ללב. דמותו של אדוארד כל כך מיוחדת ורגישה. אהבתי את הקשר האמיץ שנוצר בינו לבין שיי ואת התהליך העוצמתי ומחמיר הלב שעבר אדוארד.

העלילה נעה לסירוגין על גבי שני צירי זמן:

בציר הזמן הראשון מוצג סיפורו של אדוארד, הניצול היחיד מהתרסקות המטוס. תקופת החלמתו מהפציעה, המעבר לבית דודיו שהם המשפחה היחידה שנותרה לו בעולם, החברות המקסימה שנוצרה בין אדוארד ושיי, נערה ממוצא מקסיקני המתגוררת עם אמה בשכנות לבית דודיו שהפך למעשה לביתו החדש. אמנם חייו של אדוארד ניצלו ויש מי שרואים בו נער עם הרבה מזל, ואם תשאלו את שיי, הוא בעיניה כמו הארי פוטר עם כוחות על. אבל אדוארד לא מרגיש כמו מישהו עם מזל. הוא כבוי, מדוכא ואבוד בעולם, עולם שכעת הוא מרגיש בו זר ובלתי שייך. חייו השתנו מן הקצה אל הקצה והוא צריך ללמוד כעת איך להתנהל בחיים שלאחר ההתרסקות שריסקה את חייו.
ציר הזמן השני מתאר את יום הטיסה אשר מתועדים בה נקודות זמן שונות ומוצג סיפורם האישי של חלק מהנספים ואת כל מה שהתרחש במטוס עד לזמן ההתרסקות. בין הנספים סופרו סיפוריהם של אישה שעזבה את בעלה וטוענת שהיא זוכרת את כל גלגולי הנשמה שעברה לאורך מאות שנים, צעירה בהריון שטסה לארוסה וחוששת מעתידה, קשיש מיליארדר חולה מאוד שגם אחרי 30 שנה לא מפסיק להתקוטט עם גרושתו הראשונה, דיילת בעלת נוכחות מרשימה אשר סוחפת אחריה את עיניהם של רבים מיושבי המטוס, חייל שחוזר פצוע מאפגניסטן ונאבק עם הסוד של חייו ועוד דמויות מגוונות.

שורה תחתונה: רומן רגיש, מטלטל ונוגע ללב על ניצול יחיד מהתרסקות מטוס שלומד אט-אט איך להתחיל לחיות מחדש.

339 עמודים
מאנגלית: יובל אהרוני
הוצאת אריה ניר ומודן
שנת הוצאה: 2021

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פיקדון עיניך

פיקדון עיניך / אפרת נוה עלילת הספר מתרחשת בדרום הארץ ונקודת הפתיחה שלה היא העיר העתיקה של באר שבע אשר בה אירע אירוע ירי שבו אדם מבוגר כבן 70...