יום חמישי, 9 בספטמבר 2021

נשיקה צרפתית

נשיקה צרפתית / קריסטין הרמל


תכירו את אמה סאליבן. היא נושקת לגיל 30 ומאורסת כבר שנה לברט, בן זוגה ב - 3 שנים האחרונות. החתונה שלהם כבר ממש מעבר לפינה, שלוש חברותיה הטובות יהיו השושבינות שלה והיא מרגישה שמחה ונרגשת לקראת מה שעומד לבוא.

קבלו ביטול! אמה כבר לגמרי לא שמחה. הארוס שלה ביטל את החתונה וזרק אותה מהדירה, ואם זה לא מספיק, הוא גם שכב עם חברתה הטובה, אחת מהשושבינות לשעבר. אבל חכו, זה לא הסוף. בעיתוי זוועתי במיוחד היא גם מפוטרת ממקום עבודתה ובבת אחת נותרת בלי בן זוג, בלי עבודה ובלי בית.

אמה השבורה יוצרת קשר עם פופי, חברה אשר חלקה עמה דירה כשלמדה בלונדון. פופי מספרת לה על העסק העצמאי שפתחה בתחום עולם הבידור. היא מציעה לאמה לעבור לחודש לפריז ולעבוד לצידה כיחצנית של כוכב רוק חדש ומבטיח בשם גיום ריש. היא גם ממליצה לה להתגבר על שיברון הלב בעזרתם האדיבה של הגברים הצרפתיים ומציגה בפניה שלל עצות מספרי הדרכה אליהם היא בעצמה התמכרה. אמה מקבלת את הצעת העבודה בלי לחשוב יותר מידי. הרי שום דבר לא מחזיק אותה בארה"ב, כך שתקופה של חודש בפריז בהחלט מתאימה לה עכשיו.

רק שפופי שוכחת לספר לאמה שהכוכב העולה שאיתו אמה ופופי יעבדו בצמוד הוא טיפוס קצת פרוע. טוב, יותר מקצת. קצת הרבה !

אמה מתחילה פרק חדש ומסעיר בפריז כיחצנית של כוכב רוק כריזמטי, יפהפה ושובר לבבות. תפקידה הוא לשמור על תדמיתו נקייה מכל רבב. מה שמציב אותה מול עיתונאים רודפי כותרות שערורייתיות, וביניהם גם העיתונאי גבריאל, שכלל לא מאמין לתדמית הטהורה של גיום ובטוח שאמה מחפה על אופיו האמיתי של הזמר .

מה מצפה לאמה בפריז? האם תצליח ליחצן את גיום כנדרש ולהציג תדמית חיובית שלו למרות אופיו הבעייתי? והאם הגברים הצרפתיים יצליחו להשכיח ממנה את האקס הבוגדני? את כל התשובות תמצאו בספר המתקתק: "נשיקה צרפתית"!

איזה ספר חמוד ומקסים! הוא מאוד זורם וקולח ומתאים לתקופה הנוכחית כמו כפפה ליד. בעוד שהטיסות לחו"ל לא ממש מתאפשרות, הספר הזה הוא הזדמנות מצוינת לטייל ולשוטט בפריז מבעד לעיניה של אמה .

עד כה יצא לי לקרוא לא מעט ספרים אשר עלילתם מתרחשת בפריז. אבל תמיד התיאורים היו בקןנוטציה שלילית על הרעש ואי הסדר, מזג אויר גרוע ואפרורי. או שהיה מדובר בספרים שהציגו את פריז בזמן מלחמת העולם השנייה ואז קראתי על פריז תחת מצור, מופצצת וחשוכה. הפעם, פריז הוצגה במלוא הדרה והספר עושה ממש חשק לטוס לשם, לבקר במסעדות ובברים המוזכרים, לטייל
בסמטאות ובגנים הצבעוניים, להתפעל מקתדרלת נוטרדאם, ולעלות על מגדל האייפל, האטרקציה מספר אחת בפריז .

אז אם מתחשק לכם לקרוא ספר כייפי ומהנה עם מראות וניחוח פריזאי נהדרים, קחו לידיכם את "נשיקה צרפתית" ותגידו לי "מרסי" אחר כך .

שורה תחתונה: ספר מהנה וקליל ובמרכזו - כשהארוס של אמה מחליט להבריז היא מחליטה לטוס לפריז !

259 עמודים
מאנגלית: ניצה פלד
הוצאת הכורסא
שנת הוצאה: 2021

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פיקדון עיניך

פיקדון עיניך / אפרת נוה עלילת הספר מתרחשת בדרום הארץ ונקודת הפתיחה שלה היא העיר העתיקה של באר שבע אשר בה אירע אירוע ירי שבו אדם מבוגר כבן 70...