יום שישי, 10 בספטמבר 2021

דצמבר השחור

דצמבר השחור / אורית כהן


זהו ספר אוטוביוגרפי מטלטל ועצוב אשר בו הכותבת חושפת באומץ לב את סיפורה האישי. בכתיבה קולחת, ישירה וחושפנית אורית מספרת על הסוד העצום והמטלטל שעימו נאלצה לחיות במשך שנים.

אורית גרה בשכונת חיים עם הוריה ועוד חמישה אחים. עד גיל 7 היא הייתה ילדה חייכנית ומלאת שמחת חיים. אבל אז, ביום הולדתה החל בחודש דצמבר, בעוד שאמה יצאה מהבית לקנות את הפלאפל המפורסם שנמכר לא רחוק מהמושב, אביה חשף בפניה את אופיו המפלצתי ואילץ אותה לשמור בסוד את הזוועה שביצע בה.

אורית החבולה בגופה ובנפשה לא הבינה את אשר עברה. באותם ימים לא הייתה מודעות כמו היום. לא היה אינטרנט ומידע נגיש, ורק כעבור תקופת מה אורית גילתה לראשונה דרך שיעור בבית הספר את המושג "גילוי עריות" והבינה שמה שעובר עליה הוא משהו פסול. גם גופה אותת כי משהו אינו תקין ובמשך תקופה היא סבלה מאפילפסיה שגרמה לה במהלך ההתקפים לניתוק מכל מה שקורה סביבה .

מאותו יום בדצמבר שלו קראה "דצמבר השחור", אורית הפכה מילדה שמחה ותמימה לילדה כבויה, עצובה ומדוכאת. היא שמרה מכל משמר על הסוד הנורא כי באמת ובתמים חששה לגורל יקיריה באם הסוד יתגלה. מאז יום הולדתה היא העמידה פנים כאילו הכל בסדר. אף אחד לא חשד בתופת שהיא עברה במשך שנים. כלפי חוץ המשפחה נראתה נורמטיבית לחלוטין .

הסבל הכבד שאותו חוותה מידי יום ביומו הביא את אורית להחלטה המצמררת לשים קץ לחייה. היא כבר תכננה לכתוב את מכתב הפרידה האחרון, אבל נער צעיר שפגשה גרם לה לשנות את דעתה. הוא היה עבורה מעין מלאך שגרם לה לחייך מכל הלב. לא את החיוכים המזויפים שנהגה לחייך מאז אותו יום נורא בגיל 7. אותו "מלאך" הראה לה שאפשר גם להרגיש אחרת ובכניסתו לחייה בעצם הציל אותה ממוות.

אורית משתפת בכל אשר עברה לאורך השנים. על ההזדמנות לעזוב את הבית ולהתרחק מאותו אב איום שאותו היא כינתה המפלצת. היא משתפת בקשרי חברות, גיוסה לצבא שסיפק לה הפוגה מהבית, עבודתה הראשונה, מערכות יחסים שהמחישו עד כמה שאינה יודעת איך אמורים לנהוג זה כלפי זה, ולבסוף, חשיפת הסוד שהוריד ממנה את העול הנורא ובעקבות החשיפה היא יכולה הייתה לנשום לרווחה כי המפלצת כבר לא תוכל לפגוע בה יותר .

הספר הזה מאוד עוצמתי ומטלטל, מהווה מקור להשראה ומראה כי גם מתוך החושך והאפילה ניתן למצוא את האור ולנצח את הרוע ולהשיב לפנים את החיוך האמיתי שהשמחה הכנה שבו מגיעה מתוך הלב. אורית מתכננת להוציא ספר המשך ובו ההוכחה שיש חיים אחרי . 


69 עמודים

עריכה: זוהר גולדפרב

הוצאת ספרי ניב

שנת הוצאה: 2021


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פיקדון עיניך

פיקדון עיניך / אפרת נוה עלילת הספר מתרחשת בדרום הארץ ונקודת הפתיחה שלה היא העיר העתיקה של באר שבע אשר בה אירע אירוע ירי שבו אדם מבוגר כבן 70...