יום ראשון, 12 בספטמבר 2021

אין מקום לטעויות

אין מקום לטעויות / שגית פסטמן


הספר המשתייך לז'אנר הפנטזיה והמדע הבדיוני, מורכב מחמישה סיפורים, כשכל סיפור עומד בפני עצמו, אם כי, קיים ביניהם חוט מקשר. הסיפורים כתובים בצורה שנונה וקולחת, הם מדברים על העולם שמעבר ומשלבים בתוכם הומור לצד אימה, גן עדן מול גיהנום ואלוהים ומלאכיו מול לוציפר אכזרי במיוחד. יחד עם ההתרחשויות הבדיוניות קיימת נגיעה במציאות הישראלית וגם השפעה של האינטרנט והמדיה על חייו של האדם (ובבידיון גם על מותו).

עוד בטרם מתחילים הסיפורים, ישנה הקדמה שנונה וייחודית מאת לוציפר אשר הוזמן על ידי הסופרת לכתוב הקדמה לספר. הוא מביע את דעתו הלא פופולרית על הסיפורים וטוען בכל תוקף כי מדובר ב"יצירת תופת". אבל הוא כן מרוצה מקטעים מסוימים אשר מתייחסים אליו ומציגים אותו במלוא רשעותו. כל השאר מבחינתו משמים עד אין קץ והוא כאמור משאיר בפני הקוראים את ההזדמנות לגלות האם צדקתו עמו. שנינות כבר אמרתי?

הסיפור הראשון נקרא כשם הספר "אין מקום לטעויות" ומתאר מה קורה למנוח כשזה מגיע השמיימה ופוגש במלאך שתפקידו להפנות אותו לגן עדן או לגיהנום. אותו מנוח מסתבר כעקשן לא קטן ויש לו לא מעט שאלות ואי שביעות רצון מהדרך שבה מכריעים להיכן להפנות אותו. המלאך שהינו יחסית חדש בתפקידו די המום מהמנוח שמעז בכלל להשמיע את קולו והוא לא ממש יודע איך להתנהג מולו. האם המנוח יגיע לגן עדן או שמא לגיהנום? ומה קורה במקרה שבו המחשב שם למעלה מציג הודעת שגיאה?

סיפור אחר מתאר את חייו של ילד צעיר שהוא שונה משאר הילדים שאיתו בגן. אמו היא בת אנוש ואביו הוא ייצור שמיימי (זהותו למעשה נחשפת בעקבות אזכור קצרצר בסיפור השלישי) , מה שהופך את הילד הצעיר לייצור שמימי בעצמו שאותו אימו מתעקשת לגדל כאחד הילדים, והיא מצידה מנסה לתמרן בין החיים הרגילים לבין כל התופעות השמיימיות שבנה הקטן הוא אחד מהם.

הסיפור השלישי מתאר איך יכלו להישמע שיחות בין האלוהים והזמן - ההווה, העתיד והעבר. אלוהים עבד וטרח על פרויקט בראשית, אבל שלושת הזמנים תמימי דעים לגבי מצבו של כדור הארץ שלדעתם לא צפויים לגביו חדשות טובות במיוחד. 

בסיפור הרביעי, גבר צעיר מקבל הצעה שקשה לסרב לה. הובטח לו אהבה וממון בתנאי שיצא למסע מסתורי בזמן ויגאל את נשמותיהן של מאה נשמות אבודות. המסע של הצעיר יצא לדרך ובסופו הוא אמור למצוא את עצמו בעתיד חלומי. האם אכן זכה באושר וממון כמובטח? 

בפרק הסיום של הספר שהוא הסיפור המועדף עלי מבין החמישה, מסופר בהרחבה על שלבי פרויקט בראשית הגרנדיוזי שאלוהים הוציא לפועל, חרף התנגדותם של המשתתפים באותה ישיבת צוות דאז. כעת, אלפי שנים אחרי, אלוהים וצוותו שבים לדון בפרויקט שהתגלה ככושל לאור התנהגותם של בני האדם לאורך השנים. לוציפר ניצל את המצב והציע לאלוהים לבטל את הפרויקט. האם הוא אכן יחליט לסגור את הבסטה? זוהי שאלת השאלות!

אם אתם נמנים מחובבי הסיפורים הקצרים, אוהבים את ז'אנר הפנטזיה ומחפשים הסחת דעת מרעננת, יש סיכוי מאוד גדול שהספר הזה הוא בדיוק בשבילכם! 

105 עמודים
עריכה: גיא בניוביץ
הוצאה עצמית
שנת הוצאה: 2021 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פיקדון עיניך

פיקדון עיניך / אפרת נוה עלילת הספר מתרחשת בדרום הארץ ונקודת הפתיחה שלה היא העיר העתיקה של באר שבע אשר בה אירע אירוע ירי שבו אדם מבוגר כבן 70...